Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار کارگران با حضرت آیت الله خامنه‌ای، آغاز تولید مستمر بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، شناسایی برخی از عوامل حادثه تروریستی میرجاوه، جورکش در انتظار جراحی جدید در آمریکا، انتقاد دوباره ترامپ از توافق هسته‌ای و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز رشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.

دیدار کارگران با حضرت آیت الله خامنه‌ای + گزارش تصویری

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هر کس مسئول اجرایی کشور شود و همه کسانی که در دولت آینده مسئولیت بخشهای اقتصادی را بر عهده می گیرند، باید از همان روز اول، همت و تلاش خود را به حل مشکل اشتغال معطوف کنند، چرا که در این موضوع مهم، حتی یک روز تأخیر جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کردند که عهد ببندند اولویت آنها حمایت از قشر ضعیف خواهد بود.ایشان افزودند: به‌گونه‌ای شعارها و برنامه‌ها را مطرح کنید که همه بدانند با هدف اصلی حمایت از طبقات ضعیف وارد عرصه شده اید و حل این مشکل مهم برای شما در اولویت جدی قرار دارد.رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر خطاب به نامزدها گفتند: بین خود و خدا عهد کنید که اگر مردم به شما رأی دادند، اولویتها را رعایت کنید و به قشرهایی بیشتر توجه کنید که نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

آغاز تولید مستمر بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس

با افتتاح فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس توسط رییس جمهور، تولید مستمر بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد.رییس جمهوری روز یکشنبه فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان را با ظرفیت تولید روزانه 120هزار بشکه میعانات گازی، افتتاح کرد.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بازدید از بخش مختلف پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و اتاق کنترل و نیز در جلسه ای با حضور مهندس زنگنه وزیر نفت، مدیران و مهندسان این پالایشگاه، در جریان روند احداث و چگونگی فعالیت ها و تولیدات این مجموعه قرار گرفت.

همچنین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مراسم بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس، گفت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خدمت همه دولت هاست و در این مدت با وجود تمامی مشکلات اقتصادی به خوبی و با همکاری و تعامل کارها را به پیش بردیم.سردار عبادالله عبداللهی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نشانه پیروزی بزرگ بر شایعات و تحریم ها دانست و عنوان کرد: نمی گویم تحریم های هیچ اثری نداشته اما این اقدامات صورت گرفته سبب شد تا تحریم ها کمرنگ شود و امروز این پالایشگاه را باید یک فتح المبین دیگر قلمداد کنیم.

رییس جمهور نیز در این مراسم پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد برادری، همکاری و تعامل در ایران اسلامی دانست و گفت:خوداتکایی، عزت و استقلال کلماتی بسیار دلچسب و شیرین هستند و خلاصه انقلاب که در شعارهای مردم بود، همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و هر که در راستای تحقق این اهداف در کشور کار و تلاش می‌کند، انقلابی است.وی افزود: اقدام انقلابی به معنای آن است که کشور را بی‌نیاز کرده و در صحنه‌های جهانی حضور داشته باشیم تا دیگران نتوانند نسبت به کشور ما چشم طمع داشته باشند و برای توطئه علیه ملت و کشورمان، دست‌شان بلرزد.

***

رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار بر اینکه سپاه باید مردم را در صحنه‌های ضروری زیر پرچم اسلام به میدان بیاورد، تاکید کرد.در بخشی از پیام رییس جمهور آمده است:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنان که از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است، امروز هم باید با همان معنویت، خلوص، صلابت و اقتدار به راه روشن خود که راه معنویت و آزادگی است، ادامه دهد و مایه عزت و افتخار نظام و منشأ امنیت و آرامش در منطقه باشد.

سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه نیزدر مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(ع) و همچنین روز معلم برگزار شد، با بیان اینکه برخی نگاه ناقصی به انقلاب اسلامی دارند و هدف آن را تنها شکست طاغوت و استقرار نظام اسلامی می‌دانند، گفت: اگر در بیانات امام جستجو کنیم می‌بینیم که موضوع انقلاب اسلامی با گسترش دین اسلام تطبیق دارد و تشکیل حکومت اسلامی راهی جز پیشرفت انقلاب اسلامی ندارد.وی افزود:وجه مشترک همه نیروهای انقلاب باید بر انجام وظیفه حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب باشد، گفت: سرنوشت اسلام عزیز به مجاهدت‌های شما معلمان عزیز و کار و تلاش ما بستگی دارد. همانطور که امام فرمودند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد اسلام شکست می‌خورد. انقلاب اسلامی که چارچوب فعالیت ما است را ابتدا باید بدانیم که اهداف آن چیست و به دنبال چیست.

در پی قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در رقابت‌های بزرگسالان آسیا

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، رییس جمهور در پیام های جدا گانه این پیروزی را تبریک گفتند.

***

ترامپ با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای به نفع آمریکا نیست و با انتقاد دوباره از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که پایبندی به این توافق به نفع آمریکا نیست.وی در بخشی از سخنرانی خود در یکصدمین روز آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش در پنسیل وانیا به توافق‌های حاصل شده در دوران ریاست جمهوری پیشین آمریکا از جمله توافق آب و هوایی پاریس، توافق مشارکت اقیانوس آرام و برنامه جامع اقدام مشترک اشاره کرد و گفت: ما هر توافقی را که از منافع کشورمان محافظت نکند، متوقف خواهیم کرد. پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران به نفع آمریکا نیست.

لوان جاگاریان سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشورگفت: مذاکره سیاسی تنها راه حل بحران های منطقه است که می بایست مورد توجه و اهتمام جدی همه طرف هایی که خواهان صلح و ثبات هستند قرار گیرد.

در پی درگذشت نابهنگام همشیره وزیر راه و شهرسازی و همسر ایشان

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد رضا عارف ،رییس فراکسیون امید در مجلس دهم با صدور پیام های جداگانه ضمن عرض تسلیّت و ابراز همدردی این مصیبت را به خاندان آخوندی تسلیت گفتند.

***

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که برخی از عوامل حادثه تروریستی میرجاوه شناسایی شدند که در حال حاضر در خاک پاکستان هستند.ابوالفضل حسن بیگی افزود:طبق اطلاع ما برخی از عوامل حادثه تروریستی میرجاوه شناسایی شده که اکنون در خاک پاکستان هستند. طبق گفته وزارت خارجه قرار است پاکستان همکاری لازم را برای دستگیری این تروریست ها انجام دهد.وی با بیان اینکه تعداد تروریست ها زیاد است و هویت آنها شناسایی شده است، گفت: قطعا با همکاری دولت پاکستان و تلاش بیشتر وزارت خارجه این تروریست‌ها دستگیر خواهند شد. البته زمان لازم است تا کارهای اطلاعاتی و امنیتی به صورت کامل انجام شود. در همین ارتباط نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان گفت: پیگیری‌ها برای تعیین سرنوشت سرباز مفقود شده در عملیات تروریستی مرز میرجاوه ادامه دارد.علی اکبریبا اشاره به انجام عملیات تروریستی دشمنان در مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن تعدادی از مرزبانان اظهار کرد: طی این عملیات تروریستی سعید براتی یکی از سربازها که اهل شهرستان مانه و سملقان در خراسان‌شمالی بود مجروح و مفقود و احتمالا این سرباز به وسیله تروریست‌ها به کشور پاکستان منتقل شده است.

محجوب،رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارفرمایان برای پیشگیری از حوادث، هزینه نمی‌کنند بر ضرورت آموزش پیشگیری از حوادث در محیط‌های کارگری تاکید کرد.محجوب در حاشیه همایش ایمنی و سلامت محیط و کار که صبح امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه حوزه پیشگیری امروز مهجور و مظلوم مانده و کارفرما حاضر نیست برای آن هزینه کند، اظهار کرد:. در حال حاضر مردم به درمان اقبال بیشتری نسبت به پیشگیری نشان می‌دهند و دولت و مجلس نیز دنباله‌روی این حرکت عمومی هستند. آنچه که در حال حاضر لازم است دستورالعمل، آیین‌نامه و مقررات در این حوزه است. مجلس نیز آماده همکاری در این زمینه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز از قول مساعد رییس بانک مرکزی جهت تعیین تکلیف وضعیت بانک فرشتگان خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه رییس بانک مرکزی اعلام کردند که ظرف یک ماه آینده وضعیت سپرده‌گذاران بانک فرشتگان تعیین و تکلیف می شود.

همایش عدالت ترمیمی

نجفی ابرندآبادی، حقوقداندر همایش عدالت ترمیمی با عنایت به موضوع جایگاه عدالت ترمیمی در سیاست جنایی ایران با بیان اینکه میانجی گری سه سال است که وارد حقوق ما شده، گفت: از بازخورد میانجی‌گری تاکنون اطلاعی نداریم. آیا میانجی‌گری به درخت قضایی ما پیوند خورده است؟ قضاوت زود است؛ زیرا آیین‌نامه آن سال ٩٤ تصویب شده است.خوب است در سال ٩٧ سیاست قضایی ما در حوزه میانجی گری بررسی شود. مهم این است که متهمان، بزه دیدگان و سیستم قضایی ما از آن راضی باشند. باید فرهنگ سازی شود و مبانی میانجی گری و عدالت ترمیمی به جامعه آموزش داده شود و میانجی گری و شیوه ترمیمی با هم ادغام شوند.

میرمحمد صادقی، مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی نیز در همین همایش با بیان اینکه انعکاس تفکر عدالت ترمیمی در قوانین ما وجود دارد، گفت:قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 به مواردی که انعکاس تفکر عدالت ترمیمی هستند اشاره می کند و انعکاس تفکر عدالت ترمیمی در قوانین ما وجود دارد. در سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی هم به همین ترتیب عدالت ترمیمی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در این همایش ملکیان، یک پژوهشگر حوزه‌ اخلاق با بیان اینکه فضیلت عفو باید از قبل در اشخاص پرورده شده باشد و باید بعضی باورها، احساسات و هیجانات و خواسته های افراد در جامعه دگرگون شود، گفت: در آن زمان فرهنگ تحول یافته بستر مناسبی برای بخشش خواهد شد. فضیلت عفو باید از قبل در اشخاص پرورده شده باشد. نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه وجود دارد.

***

سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان که بهمن ماه سال گذشته با کمک و مساعدت وزرای امورخارجه و بهداشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا اعزام شد، این روزها خود را برای جراحی آماده می‌کند که برای نخستین بار قرار است انجام شود.جورکش در مورد آخرین وضعیت درمانی خود با بیان اینکه در انتظار جراحی جدید در آمریکا گفت: «در حال حاضر 10 ماه از آخرین عملی که در اسپانیا روی چشم من انجام شد می‌گذرد. در این مدت در سیاهی مطلق به سر می‌برم و جز سیاهی مقابل چشمانم هیچ رنگی نیست. در غربت روزگار را سپری می‌کنم و مدت‌ها است که از دیدن زیبایی‌های دنیا و عزیزانم محروم هستم.»وی افزود: «در آمریکا پزشکان متعددی چشم من را معاینه کردند. امیدی برای بازگشت بینایی چشم راست من وجود ندارد. به دستور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و با هماهنگی دکتر جلیلیان در شیکاگو، دکتر هالند چشم من را معاینه کرد. ابتدا قرار بود عملی روی چشم من انجام شود به این صورت که از چشم مادرم سلول بنیادی برداشته شود و روی چشم من گذاشته شود اما نظر دکتر هالند این بود که چون یکسال برای این عمل دیر آمده‌ام، امید زیادی برای موفقیت این عمل وجود ندارد.»

فردی که قصد قاچاق 20 هزار دلاری ارز در بانه را داشت به پرداخت جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان، از شخصی مقدار 20 هزار دلار که به صورت غیرمجاز حمل می‌کرد، کشف و ضبط کردند.وی با اشاره به اینکهدر همین راستا پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، گفت: در نتیجه رسیدگی به پرونده در شعبه بدوی، متهم علاوه بر ضبط 20 هزار دلار به پرداخت مبلغ بیش از 532 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

جبهه اصولگرایان معتدل با حضور ناطق نوری تشکیل شد، سوال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نامزدهای انتخابات، شکایت سه نامزد انتخاباتی از اولین مناظره تلویزیونی، تصمیم گیری جمنا در مورد قالیباف و رئیسی براساس اقبال عمومی، برنامه‌های امروز نامزدها در صداوسیما، در مراسم آغاز فعالیت ستاد روحانی در فارس بر حمایت از جریان عقلانیت تاکید شد، جامعه کلیمیان از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند و ... از جمله اخبار انتخاباتی امروز (شنبه) ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ است که می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان تحولات واکنش قانونی و به حق ایران علیه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق و ترور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

حماس اعلام کرد: ما از یک سو از اقدام جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم و از سوی دیگر موضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم اشغالگر را محکوم می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضع جانبدارانه در حالی است که غرب همچنان در برابر نسل‌کشی جمعی مردم غزه و آزار ملت ما در قدس و کرانه باختری و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران سکوت اختیار کرده است.

جنبش حماس تاکید کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی دلخواه و بدون حساب وکتاب و مجازات رژیم صهیونیستی پایان یافته است و همراه آن خیال‌بافی‌های تکیه بر آن نیز پایان گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس بر دعوت خود از امت عرب، امت اسلام، نیروهای منطقه و آزادگان جهان برای تداوم حمایت از ملت فلسطین در نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید می‌کند.

کد خبر 6081439

دیگر خبرها

  • شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی بود
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت