Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حسین عبده تبریزی روز یکشنبه در میزگرد فرصت های سرمایه گذاری در ایران که در دومین روز از چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا برگزار شد، با اشاره به تغییر استراتژی ایران در سیاست های حمل و نقل، افزود: باید بازاری فراهم شود که در همه زمینه ها بتوانیم از مشارکت سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مشارکت بخش خصوصی با دولت را مثبت خواند و افزود: باید راه های جذب سرمایه بیشتر برای پیشبرد اهداف کشور پیگیری شود.

عبده تبریزی با بیان اینکه ، خدمات اقتصادی در ایران در حال رشد است، تصریح کرد: ما در زمینه خدمات ۵۴ درصد تولید ناخالص داخلی داریم که قرار است به زودی به ۶۰ درصد ارتقا یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال ۱۵ در صد نیروی کار کشور در بخش ساخت وساز فعال هستند، گفت: ۷ درصد تولید ناخالص کشور در بخش مسکن بوده و ۲۰ درصد درآمد ملی کشور از این بخش احصا می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه های خارجی را به کشور هدایت کنیم، اظهار داشت: در مستغلات فضای خوبی برای پیشرفت وجود دارد. از این رو باید سهم بخش خصوصی و فاینانس خارجی را بیشتر کنیم.

عبده تبریزی با اشاره به پیر شدن جمعیت کشور، گفت: جمعیت کشور به نسبت سالهای گذشته رو به پیری گذاشته و نیاز به خانه کمتر شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تغییر ترکیب جمعیتی باعث شده که اندازه های خانوارها نیز درگیر تحول شود از این رو میزان تقاضا برای خانه دار شدن تغییر کرده است.

وی با یادآوری ثابت شدن نرخ مهاجرت، گفت: در سالهای اخیر مهاجرت به کلان شهرها به ویژه تهران به ثباتی نسبی رسیده هر چند کاهش تقاضا برای خانه را داریم اما تسهیلاتی ویژه برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

عبده تبریزی با اشاره به وقوع ۷۰۰ هزار ازدواج در طول سال، ادامه داد: به همین میزان نیاز به خانه در کشور وجود دارد که البته با توجه به توان مالی مردم، خانه های کوچک تقاضای بیشتری دارند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازسازی بافت های فرسوده می تواند بخشی از نیاز خانه را جبران کند، افزود: در سالهای اخیر با کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش خانه های لوکس در ایران دشوار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت های حمل و نقل جاده ای گفت: ما باید با جذب سرمایه های خارجی به سمت جاده سازی و اتوبان سازی برویم.

عبده تبریزی با بیان اینکه اگر تمایل سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه حمل و نقل ایران وجود داشته باشد زمینه های بسیاری برای معرفی داریم، افزود: در حال حاضر حمل و نقل ریلی در حال رشد بوده و برای حمل بار ایمن ترین وسیله است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی مشارکت از سرمایه گذاران خارجی را منفعتی برای کشورها خواند و تصریح کرد: با مشارکت کشورهای خارجی روزانه وابستگی پروژه ها به بودجه دولتی کمتر خواهد شد.

عبده تبریزی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کاهش تعداد مسافرت ها در سالهای گذشته، گفت: باید زمینه ای فراهم شود که وسایل حمل و نقل عمومی باز هم افزایش مسافرت ها را رقم بزند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی درپایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هرگونه مشارکتی با کشورهای خارجی از سوی ایران منوط به توجه به تولید داخل و انتقال تکنولوژی از خارج خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول