Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتصاب تنها دو زن در سطوح بالای مدیریتی دولت یازدهم، نشان از این قضیه دارد که این دولت برخلاف ادعاهایش هیچگاه به زنان اعتماد نداشته و ندارد به همین دلیلی هم زنان در دولت روحانی هرگز در پست‌های کلیدی کشور چون وزارت دست نیافته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان تصریح کرد: متأسفانه دولت آقای روحانی بر خلاف ادعاها و شعارهای تیلیغاتی اش در حوزه زنان و حل مسائل و مشکلات این حوزه به موفقیتی قابل قبولی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور اندک زنان در پست‌های مدیریتی دولت یازدهم
این کارشناس سیاسی با اشاره به حضور اندک زنان در پست‌های مدیریتی دولت یازدهم، اظهار کرد: در دولت یازدهم تنها دو پست مهم کشوری به زنان اختصاص داده شده است، انتصاب خانم ابتکار به ریاست سازمان محیط زیست و خانم افخم به عنوان سخنگوی دولت به مدت تقریباً دوسال، که البته این قضیه نشان از عدم توجه این دولت به زنان و حضور آنها در پست‌های مدیریتی دارد به عبارتی می‌توان گفت این دولت برخلاف ادعاهایش هیچگاه به زنان اعتماد نداشته و ندارد به همین دلیلی هم زنان در دولت روحانی هرگز در پست‌های کلیدی کشور چون وزارت گذاشته نشدند.

ترقی با بیان اینکه کم کاری دولت در حوزه زنان بسیار مشهود است، افزود: متأسفانه دولت یازدهم در حوزه زنان و حل مسائل و مشکلات این حوزه چندان دستاوردی نداشته است و حتی در پاره‌ای موارد با اشتباه دنبال کردن برخی سیاست‌های مرتبط با این حوزه بر مشکلات زنان افزوده است.

توجه به اشتغال زنان بدون در نظر گرفتن نیازهای رفاهی و معیشتی آنان

وی ادامه داد: تأکید و توجه بیش از اندازه دولت روحانی به اشتغال زنان بدون در نظر گرفتن مسائل رفاهی و معیشتی آنها چون افزایش مرخصی زایمان و کاهش ساعت کاری آنها، نه تنها به مسائل و نیازهای حوزه زنان پاسخ نداده بلکه با تکیه بر روش‌های فمنیستی در حوزه زنان به مشکلات این حوزه دامن زده است به عنوان مثال اشتغال زنان بدون توجه به بحث‌های طرح شده در طی این چند سال منجر به رشد منفی جمعیت در شهرها شده است.

این کارشناس سیاسی عملکرد دولت روحانی در حوزه زنان، انجام تعهدات و حل مشکلات و مسائل آنها بسیار ضعیف ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: به واقع دولت طی سه و سال اندی که از شروع به کارش می‌گذرد در موضوع زنان کاری ویژه‌ای انجام نداده است.

ترقی با بیان اینکه دولت باید در حوزه بین الملی نقش تأثیر گذاری را در حوزه زنان و خانواده ایفا می‌کرد، اضافه کرد: معاونت آموز زنان ریاست جمهوری به عنوان نماینده دولت در حوزه زنان، به جای اینکه انتقال دهنده اندیشه‌های ناب اسلام در خصوص زن و کرامت او، به دنیا و مجامع جهانی باشد، برعکس تحت تأثیر اندیشه‌های فمنیستی غربی قرار گرفته مروج آنها در داخل بوده است.

معاونت امور زنان مروج افکار و قوانین فمنیستی در کشور

وی ادامه داد: البته این معاونت همه تلاشش را به کار بسته تا خواسته‌ها و قوانین بین اللملی که در بسیاری موارد در تضاد آشکار با فرهنگی ایرانی اسلامی ما بوده است را در کشور به مرحله اجرا درآورد.

وی با اشاره به لوایحی که در حوزه زنان به مجلس ارائه شده است، اظهار کرد: در مجموع دولت یازدهم گام خاصی غیر از ارائه لواحی که در بحث مرخصی زایمان و کاهش ساعت کاری و سن بازنشتگی زنان به مجلس داشته، کار خاصی انجام نداده است که البته این موارد هم به هیچ سرانجامی نرسیده و تنها به نظر می‌رسد با هدف به راه انداختن یک برنامه تبلیغاتی انجام شده است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر هم در این مدت زنان توانسته‌اند موفقیت‌هایی را در عرصه‌های علمی، ورزشی و اجتماعی کسب کنند قطعاً نه تلاش دولت بلکه نتیجه تلاش خودشان بوده است.

دولت و شعاری برخورد کردن با مسائل حوزه زنان

ترقی با شعاری توصیف کردن وعده‌های اننتخاباتی دولت یازدهم در حوزه زنان گفت: البته این قضیه به این دولت منعطف نمی‌شود بلکه در بسیاری از دولت‌های پیشین هم اگر قول یا وعده‌ای در خصوص زنان داده شده است اکثراً شعاری و تنها برای جلب آراء بوده است. هر جند این دولت به دلیل قول‌های متعددی که داده بیشتر شعاریعمل کرده است.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه زنان، تصریح کرد: متأسفانه دولت نتوانسته توقعات ایشان را در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی و تبدیل آن به گفتمانی انقلابی محقق کند.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه دولت نتوانسته برای سیانت از خانواده نقش فعالی را ایفا کند، اظهار داشت: متأسفانه دولت روحانی هیج برنامه مدونی در این خصوص نداشته و به همین دلیل هم ادر حال حاضر بسیاری از خانواده‌های تازه شکل گرفته به دلیل وجود مشکلات اقتصادی نشأت گرفته از بیکاری و مشکلات فرهنگی اجتماعی ناشی عدم توجه به مباحث فرهنگی در حال فروپاشی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار