Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@04:20:33 GMT

برقراری توازن در بازار نفت تا پایان سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۱۵۰۳

برقراری توازن در بازار نفت تا پایان سال ۲۰۱۷

تین نیوز |

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که تولید نفت شیل آمریکا تاثیر منفی بر روی تلاش های اوپک برای افزایش قیمت نفت می گذارد و از طرفی هم تمدید توافق کاهش می تواند توازن در بازار نفت ایجاد کند.

به گزارش مهر،تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که توازن میان عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی در صورت تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید در شش ماه دوم سال آینده میلادی تا پایان سال جاری میلادی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این در حالی است که همچنان نگرانی از افزایش تولید نفت از سوی برخی کشورهای خارج از اوپکبویژهتولیدکنندگان نفت شیل آمریکا می تواند مانعی بر سر برقراری توازن مجدد میان عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی محسوب شود.

در همین حال کارشناسان مسائل اقتصادی برآورد کرده اند که قیمت نفت برنت بطور میانگین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۷ دلار و ۴ سنت در هر بشکه باشد؛ البته پیش از این رقم ۵۷.۲۵ دلار در هر بشکه برای آن پیش بینی شده بود.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، افزایش تولید نفت شیل آمریکا بعنوان یک مانع بازدارنده برای کاهش تولید بیشتر از سوی کشورهای اوپکی و غیر اوپکی عمل می کند و سایر کشورهای های تولید کننده نفت در معاهده کاهش تولید اوپک را به سمت دفاع از سهم بازار خود سوق می دهد.

بر همین اساس، همچنان کشورهای بزرگ تولید کننده نفت خاورمیانهخواهان تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپکبرای شش ماه دوم سال با امید رسیدن قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه هستند.

این در حالی است که افزایش بهای جهانی نفت می تواند تولید کنندگان نفت شیل را وسوسه برای عرضه بیشتر نفت کند و تلاش های اوپک را تا حد زیادی از بین برد.

بر پایه این گزارش، تولید نفت شیل آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و این موضوع تاثیر منفی بر روی قیمت نفت می گذارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو