Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز | روحانی با اشاره به اینکه مردم شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود و مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند بیان کرد: هر روز به فکر این بودند که اجناس را بخرند و انبار کنند زیرا احساس می کردند کالاها هر روز گران تر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود از شبکه یک گفت: 4 سال پیش زمانی که من برای اعتماد مردم برنامه خود را به ملت عرضه داشتم به وضوح گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می گیرد که مسیرمان مسیر اعتدال باشد لذا ما در چارچوب قانون اساسی خواست و اراده مردم مدیریت را برعهده گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال 92 با مشکلات فراوانی مواجه بودیم اما امیدهای زیادی داشتیم افزود: با آن امیدها و تلاش ها و هم بستگی ها ما می توانیم از مشکلات عبور کنیم به طوری که در آن زمان بیکاری رنج آوری نسبت به جوانان و جامعه مواجه بودیم در حالی که در 8 سال گذشته می شد کاری کرد که همه جوانانی که متولد دهه 60 هستند اواسط سال 80 به شغل و کار برسند متاسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان کار زیادی انجام نشده بود.

مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند و تورم نگران کننده بود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود و مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند بیان کرد: هر روز به فکر این بودند که اجناس را بخرند و انبار کنند زیرا احساس می کردند کالاها هر روز گران تر می شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارخانه های ما از تولید باز مانده بود خاطر نشان کرد: قدرت خرید مردم بسیار کم شده بود و مردم احساس امنیت نمی کردند به طوری که قطع نامه های بالای سر مردم بود به گونه ای که قطع نامه 1929 شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماه های آینده اطمینانی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز امر لازم بود در 5 مورد مهم به تصمیم گیری و عمل مهم برسیم خاطر نشان کرد: اقدام اول در سال 92 کنترل تحریم ها بود و اقدام دوم تورم و اقدامات بعدی نجات کشور از رکود، افزایش قدرت خرید مردم و ارتباط مناسب مردم با دنیا بود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه در خصوص مذاکرات هسته ای می بایست با دنیا وارد گفت و گو می شدیم افزود: مهار تورم افسار گسیخته شده بود لذا بایستی تدبیری اندیشیده می شد و مردم در مسیر تولید و کالاهای تولیدی به حرکت در می آمد تا از نفوذ خارج شوند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم باید افزایش پیدا می کرد افزود: تصمیم گرفتیم مردم ارتباط آسان تری را با اطلاعات و با دنیا داشته باشند و لذا برای هر 5 موضوع در ماه های اولیه تصمیماتی اتخاذ شد لذا در سه موضوع اول به دلیل اهمیت ویژه شخصا مسئولیت را برعهده گرفتم و هر هفته دو سه جلسه را برای مذاکرات اختصاص می دادند.

وی با اشاره به اینکه هفته ای دو جلسه اقتصادی برای مسئله مهار تورم و رونق تولید برگزار می کردم اظهار داشت: دو مسئله دیگر که همانا مسئله قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و ارتباط جوانان را با دنیا به وزارت ارتباطات سپردم تا مردم در ارتباط با دیگران و دیگران احساس نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه در همان ماه های اولیه و در صد روز اول در همه زمینه های قدم های اولیه را برداشتم گفت: در آذر ماه 92 بعد از صد روز مسائل را به اطلاع مردم رساندم و لذا در آذر سال 92 به توافق رسیدیم و با توافق تحریم ها دیگر اضافه نشد و برخی موارد تحریم برداشته شد و ایران با شش قدرت بزرگ برای توافق نهایی تصمیم گرفتند و مذاکرات خود را ادامه دادند.

روحانی در ادامه اظهارات خود در برنامه تبلیغاتی شبکه یک سیما،گفت: من خوشحالم امروز دیگر راجع به تورم کمتر بحث می شود و مردم می بینند که تورم مهار شده و ما به تورم تک رقمی رسیده ایم .

وی با بیان اینکه ملت امروز به آینده کشور امیدوار است ، افزود: به همین دلیل است که ملت در بخش های مختلف اقتصادی در حال سرمایه گذاری است. من خوشحالم از اینکه جوانان ما کاملا آگاهند عده ای نباید از مقدسات برای حزب و گروهشان استفاده کنند.

روحانی در ادامه بابیان اینکه دین فرای کار حزبی است بیان داشت: انقلاب و رهبری معظم فرای احزاب است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که ما به چه نحوی می خواهیم در کشور اشتغالزایی کنیم اظهار داشت: آیا ما فقط باید برای مردان اشتغالزایی کنیم یا بایدبرای بانوان هم اشتغالزایی کنیم ؟ما در پی اشتغال گسترده در کشور هستیم . ما باید برای اشتغال گسترده صادرات غیر نفتی کشور را گسترش بدهیم .

روحانی ادامه داد: ما باید برای اشتغال در زمینه گردشگری که یکی مسائلی ایت که به سرعت اشتغال ایجاد می کند باندیشیم . تصمیم دولت بر این است تا سالانه یک میلیون نفر بر گردشگری گشور اضافه کند.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی در این دولت ۱۲ درصد رشد داشته است ادامه داد: ما اگر بتوانیم سالانه یک میلیون بیشتر گردشگر اضافه کنیم قطعا این مسئله باعث اشتغالزایی خواهد شد .

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم زیر بناهای گردشگری را فراهم کرد، بیان داشت : ما هتل های چهار و پنج ستاره و جادها و راه اهن را نوسازی کردیم. اگر ما می خواهیم گردشگر به ایران بیاید باید ناوگان خود را نوسازی کنیم . باید قطار های خود را نوسازی کنیم . ما در حال حاضر ۱۶۰ لو کو موتیو جدید وارد کشور کردیم .ما در حال وارد کردن هزاران واگن باری هستیم تا اینکه زیر ساخت ها برای گردشگری اماده باشد.

وی در ادامه با اشاره به قدرت خرید خانوارها بیان داشت : ما برای اینکه قدرت خرید خانوارها افزایش پیدا کند تلاش کردیم حقوق بازنشتگان را افزایش بدهیم .تلاش کردیم انهایی که حقوقشان حقوق بالایی نبوده ، حقوقشان افزایش پیدا کند .

روحانی با بیان اینکه دریافتی خانوارهای مشنول بهزیستی به بیش از سه برابر افزایش یافته است : کارمندانی که پیش از سال ۹۲حقوق پایین دریافت می کردند امروز حقوقشان افزایش یافته است . ما باید زندگی مردم و قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و ابن مسیر را ادامه خواهیم داد.

روحانی با بیان این که در این دولت پتروشیمی‌های مختلفی افتتاح شد گفت: در طول این سه سال و نیم تولید مواد پتروشیمی 9 میلیون تن افزایش پیدا کرده است

وی ادامه داد: هم اکنون برخی بنگاه‌های ما نیمه تعطیل هستند و تصمیمی هم برای راه اندازی آن‌ها نباید بگیریم چرا که تجهیزات این بنگاه‌ها کهنه شده‌اند، در سال 95 بیست و چهار هزار واحد کوچک و متوسط توانستند از بانک‌های ما تسهیلات دریافت کنند که 70 درصد آن‌ها قبل از این دولت متوقف شده بودند و دیگر فعالیت نمی‌کردند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که وقتی کارخانه‌ای ده الی 15 سال کار نکرده است اگر راه بیفتد هم نمی‌تواند با دنیا رقابت کند اظهار داشت: باید محصول ما رقابتی باشد تا پایدار بماند و کارخانه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پس فردا بسته نشود .

روحانی تأکید کرد: ما افتتاح پایدار می‌خواهیم و سرمایه گذاری می‌خواهیم که برای اشتغال پایدار جوانان ما باشد نه این که جوانان امروز وارد بنگاه تولیدی شوند و دو سال بعد ناچار باشند آن بنگاه را به دلیل تعطیلی ترک کنند

در این دولت 3 هزار شرکت دانش بنیان تأسیس شد

وی با تأکید بر این که نیاز داریم شرکت‌های دانش بنیان تأسیس شود اعلام کرد: در این دولت 3 هزار شرکت دانش بنانی که مورد اعتماد ما است مجوزشان صادر شده و ما به آن‌ها وام اعطا کردیم که درآمد این شرکت‌ها در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان بوده است و این به آن معنی است که ما با شرکت‌های دانش بنیان و فناوری می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آن‌هایی که با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی میانه خوبی ندارند خوب است بدانند که سال گذشته 100 هزار شغل از طریق فناوری اطلاعات به وجود آمده و امروزه مشاغل بسیاری از طریق اینترنت در حال ایجاد شدن است ضمن این که برخی روستاییان ما از طریق همین شبکه‌های اجتماعی برای روستای خود گردشگر خارجی جلب می‌کنند و برخی دیگر نیز با استفاده از اینترنت صنایع دستی خود را صادر و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

27 هزار روستا در این دولت به اینترنت مجوز شده‌اند

روحانی همچنین با اعلام این که 27 هزار روستای ما در این دولت به اینترنت مجهز شده‌اند افزود: امروز خوشحالم اعلام کنم هیچ روستای ده خانواری وجود ندارد مگر این که برق داشته باشد و هیچ روستای 20 خانواری وجود ندارد مگر این که برای آبرسانی آن‌ها تلاش شده باشد.

وی با اشاره به این که اکثر روستاهای ما از نعمت گاز برخوردارند اظهار داشت: تا پایان این دولت حدود 10 هزار روستای ما از نعمت گاز برخوردار خواهند بود بنابراین شرط اشتغال، فناوری اطلاعات، مدیریت و بازار خرید و صادرات است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجدداً به فعالیت برخی بنگاه‌های تولیدی در سال 94 اشاره کرد و گفت: در این سال برخی بنگاه‌های ما فعالیت می‌کردند و تولید هم داشتند اما همه محصولات آن‌ها در انبارها ذخیره شده بود چون مردم قدرت خرید نداشتند لذا ما باید قدرت خرید را در مردم ایجاد کنیم و بازار صادراتی در دنیا برای خود اخذ کنیم و برای این که بازار صادراتی داشته باشیم نیازمند تعامل سازنده با دنیا هستیم .

روحانی با بیان این که 4 سال پیش بنده قول نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان را به مردم دادم گفت: صادرات غیرنفتی ما در حال افزایش است و برای این که بتوانیم اشتغال را افزایش دهیم برنامه ریزی بسیار خوبی را از سال گذشته شروع کردیم به این ترتیب که در سال 95 در شورای عالی اشتغال طرحی را تحت عنوان کارورزی به تصویب رساندیم که این طرح هم اکنون در دو استان کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است تا بتوانیم اشکالات آن را متوجه شویم.

وی افزود: در این طرح جوانان دعوت به کارآموزی و کارورزی می‌شوند و در طول مدت 4 تا 6 ماهی که به آن‌ها آموزش داده می‌شود همزمان نیز در بنگاه‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند که اگر آن بنگاه‌ها کار آن‌ها را پسند کنند کار آن‌ها در این بنگاه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و در این رابطه آمارها به ما می‌گویند که 70 درصد این افراد آموزش دیده جذب همین بنگاه‌ها می‌شوند .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این که طرح کارورزی اولین اقدام دولت دوازدهم خواهد بود ادامه داد: هم اکنون برای آیین نامه‌ها و اجرایی شدن این طرح برنامه ریزی کرده‌ایم و فکر می‌کنیم اولین اقدام مهمی که مردم ما در دولت دوازدهم شاهد آن خواهند بود همین امر باشد.

روحانی با بیان این که برای اشتغال نیاز به جذب سرمایه داریم گفت: در سایه توافق هسته‌ای و برجام از سال امسال درآمد ما از نفت و سایر محصولات وابسته به آن 20 میلیارد دلار بر درآمد کشور افزوده خواهد شد که از این 20 میلیارد سالی 15 میلیارد آن به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد بنابراین در چهار سال دولت دوازدهم 60 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی ریخته خواهد شد که این پول را باید اهرم کنیم تا بانک‌ها نیز سرمایه گذاری کنند ضمن آن که آن زمان نیز خواهیم توانست از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم .

وی با بیان این که می‌توانیم 140 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری به کشور بیاوریم گفت: این سرمایه است که می‌تواند شغل ایجاد کند ضمن این که برای ایجاد اشتغال جوانان باید در دو زمینه بیشتر کار کنیم که یکی از این بخش‌ها صادرات غیرنفتی است که باید افزایش پیدا کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: الحمدالله صادرات غیرنفتی ما در طی این سال همواره در حال افزایش بوده و تصمیم ما این است که در دولت دوازدهم صادرات غیرنفتی ما که هم اکنون حدود 50 میلیارد دلار است را دو برابر افزایش دهیم .

روحانی با بیان این که باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم گفت: آن‌هایی که مخالف دولت هستند باید به خاطر کشور و ملتشان در کنار دولت قرار بگیرند و بذر یاس در میان مردم نپاشند مگر می‌شود مردمی به دولت منتخب خود امید نداشته باشند اما به نظام امیدوار باشند، مگر شدنی است مردم را از دولت منتخب که مورد حمایت آن‌ها است مأیوس کنیم .

وی ادامه داد: مگر می‌شود نشاط در جوانان ایجاد کنیم در حالی که همه چیز را بر روی آن‌ها ببندیم امروز الحمدالله در کشور ما علی رغم فشارهایی که به دولت بود ایستادگی کردیم و زیرساخت‌های لازم را در استفاده از فضای ارتباطات تسهیل کردیم ضمن آن که توانستیم فیبر نوری را به اقصی نقاط کشور برسانیم تا مردم بتوانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مگر می‌شود به فکر اشتغال، رونق اقتصادی و تولید باشیم در حالی که فضا را برای اقتصاد رقابتی نکنیم لذا نباید کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بترسانیم.

روحانی با تأکید بر این که رقابت اقتصادی باید یک رقابت سالم و منصفانه باشد گفت: نمی‌شود یک بنگاه اقتصادی که پشتوانه سیاسی و امنیتی عظیمی داشته باشد و ما دیگران را دعوت کنیم به این که در اقتصاد حضور پیدا کنند، باید برخی بنگاه‌ها نیز اقتصادی که به دستگاه‌های امنیتی وصل هستند فضای مرکزی کشور را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان باز کنند و به نقاط مرزی بروند .

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد: بنده خوشحالم که امروز راجع به تورم کمتر بحث می‌شود چرا که تورم مهار شده و ما به تورم تک رقمی رسیده‌ایم ضمن این که خوشحالم مردم ما نیز امروز به آینده امیدوار هستند و امروز جوانان ما کاملاً آگاهند که عده‌ای نباید از مقدسات کشور ، از دفاع مقدس و دین برای حزب و گروهشان استفاده کنند .

وی با بیان اینکه ما باید در کنار اقتصاد ارامش را در جامعه به وجود بیاوریم ، تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که در امنیت کامل هستند .ما اگر بخواهیم درمسیر پیشرفت حرکت کنیم باید دغدغه های داخلی را کم کنیم .ما باید فاصله ها را در میان مردم کم کنیم . همه اقوام و مذاهب باید در کشور احساس ارامش کنند.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه های کشور باید امن باشد اما فضایش امنیتی نباشد گفت : من خوشحالم دیگر کسی برای ۱۶ اذر بحث کند تا اینکه برای این روز تجنعی باشد و یا خیر؟ ۱۶ اذر اجتماع دانشجویان است و تفکرات مختلف امروز احساس می کنند که می توانند حرف خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: ازادی مسئله ملت ما و برای رشد جامعه ما است . مردم باید در همه زمینه ها احساس ازادی کنند. امروز مردم احساس می کنند در شرایط ارامتری زندگی می کنند. من خوشحالم بگوییم که امروز نقد دولت ازاد است . نقد رییس جمهور ازاد است لذا این فضایی خوبی است، امروز مردم احساس نمی کنند که اگر مسئولین انتقاد کردند فردا دستگیر می شوند. بنده از روز اول به وزارت کشور و وزارت اطلاعات دستور دادم که برای ازادی مردم فقط در شرایطی که کسی جرم کند باید با ان برخورد کنیم.

روحانی ادامه داد: ما حق مداخله در زندگی مردم نداریم ،حقوق شهروندی که یکی از وعده های من در

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد

همزمان با بارش شدید باران در مخملکوه خرم‌آباد، آبشارهای ساعتی در این منطقه جاری شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد | اگر بارش ها شدید هم باشد نگران نیستیم
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • فیلم/شکل‌گیری ده‌ها آبشار ساعتی در مخملکوه خرم‌آباد
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا