Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌ها و اقدامات کشور در حوزه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در کنفرانس بلندپایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: به رغم اینکه حداکثر انطباق با طبیعت در پیشینه ما ایرانیان وجود دارد، امروز وضعیت خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش دما، انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم در تمام عرصه‌های سرزمینی در جهان قابل مشاهده است، گفت: کشور ما نیز از این امر استثنا نیست. وقوع سیلاب‌ها، سونامی‌ها و طوفان‌های گرد و غبار از پیامدهای این شرایط است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از طریق توسعه حمل و نقل ریلی اولویت وزارت راه است، گفت: قصد داریم از این طریق کاهش انتشار کربن و افزایش بهره‌وری حمل و نقل ریلی صورت گیرد به همین منظور نوسازی حمل و نقل ریلی و دریایی مدنظر وزارتخانه قرار دارد.

حناچی با اشاره به اینکه 34 درصد اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری داریم، گفت: از همین رو دنبال اجرای مقررات ملی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرها با جزایر گرمایی مواجه هستیم، افزود: این وضعیت شرایط زیست محیطی را حادتر می‌کند. توسعه حمل و نقل ریلی به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا از اهداف وزارت راه است که به شدت در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بندهای مربوط به حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است، گفت: قصد داریم از این طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی را رقم بزنیم. همچنین توسعه انرژی‌های نو موضوع مهمی است که در مرکز تحقیقات وزارت راه مورد پیگیری قرار می‌گیرد. نیروگاه‌های بادی نیز مورد اهتمام و توجه وزارت راه است.

حناچی با اشاره به اینکه به منظور بالا بردن بهره‌وری در حوزه ریلی و جاده‌ای، ارائه تسهیلات در حوزه خودروهای هیبریدی تصویب شده است، گفت: تلاش برای تشویق مردم به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ از محورهای اقدامات وزارت راه است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند آموزش در نظام مدیریت شهری و شهرداری در سطح کشور هستیم، گفت: حوزه آموزش عالی نیز باید از طریق اعطای بورس‌های تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاثیر بسیاری در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی داشته است، گفت: اگرچه ما یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده نفت هستیم اما در نگاه بلندمدت اگر این مسیر ادامه یابد نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این موضوع در آینده نیز مثبت تلقی شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی