Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:21:57 GMT

جشن‌های دهه مهدویت در استان مازندران مردمی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۱۸۴۲

جشن‌های دهه مهدویت در استان مازندران مردمی برگزار شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر برپایی جشن‌های با نشاط در اعیاد شعبانیه گفت: جشن‌های دهه مهدویت در استان مازندران مردمی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در جلسه ستاد مهدویت استان مازندران اظهار داشت: شکل برنامه‌های دهه مهدویت در مازندران باید محتوایی و مردمی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداران و دهیاران نسبت به برگزاری جشن‌ها و چراغانی مراسمات امام زمان(عج) اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه مراسمات نیمه شعبان باید به صورت عینی برای مردم مشهود باشد، تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در پوشش جشن‌های اعیاد شعبانیه همت بیشتری داشته باشند.

طبرس با بیان اینکه دهه مهدویت باید به صورت روزشمار از طریق رسانه‌ها برای مردم تبیین شود، افزود: امتیازات نیمه‌شعبان برگزاری جشن برای امام حی و زنده است.

ناصر شکریانمدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به تشکیل بنیاد مهدویت در مازندراناظهار داشت: ایجاد این بنیاد در مازندران علوی تبار و مهدوی پرور بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش بیشتری از سوی بنیاد برای معرفی امام حی و زنده باید صورت گیرد، افزود: مراسم هر شهر یک شب احیا در مساجد مازندران در ایام شعبانیه برگزار می‌شود.

شکریان با بیان اینکه در دهه مهدویت برای رفع شبهات ظهور از کارشناسان دینی مجربی استفاده شود، افزود: فضای مهدویت و شعبانیه در روستاها مانند مراسمات عزای سالار شهیدان پررنگ تر شود.

برپایی مراسمات احیا نیمه شعبان

حجت الاسلام نصوریمدیر بنیاد مهدویت مازندران نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در دهه مهدویت در مازندران تدارک دیده شده استگفت: این برنامه‌ها با هدف معرفی جامعه آرمانی و زمینه‌سازی ظهور انجام شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه مهدویت و غرفه‌های پاسخگویی به شبهات و نقد فیلم‌های آخرالزمانی در غرب مازندران در دهه مهدویت اشاره و تصریح کرد: جامعه جهانی تشنه سیراب شدن از فرهنگ مهدویت هستند.

نصوری از شناسایی هیئت‌های مذهبی محوری استان برای برگزاری مراسمات ویژه جشن‌های نیمه‌شعبان در استان خبر داد و گفت: این مراسمات از فضای بدعت و خرافه دور و به صورت معرفتی برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت مازندران از برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان در مساجد مازندران خبر داد و گفت: دعای ندبه سراسری در اکثر مساجد مازندران در ایام ماه شعبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مراسم قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه‌های کشور صبح امروز با حضور ۲ تیم مازندرانی در محل فدراسیون کشتی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات مشخص شدند.


تیم‌های مقاومت مازندران و هیئت مازندران در این مسابقات به عنوان نمایندگان استان حاضر خواهند شد.


این مراسم با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در محل سالن کنفرانس فدراسیون کشتی برگزار شد.

نتایج قرعه کشی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: ملوان - هیئت مرکزی - مقاومت مازندران - هیئت خراسان شمالی
گروه B: هیئت رفسنجان - مقاومت البرز - هیئت گلستان
گروه C: هوافضا تهران - شهرداری تبریز - هیئت گلستان
گروه D: هیئت مازندران - هیئت بروجرد - پاس تهران

این مسابقات از نیمه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در راه خوزستان
  • ۲۸۰ جشن مردمی دهه کرامت در خوزستان برگزار می شود
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • نساجی نیمه اول شجاعت لازم را برای شکست پرسپولیس نداشت
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • ورود سامانه بارشی به مازندران