Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول یادمان شهدای پادگان ابوذر باتاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت دوکوهه غرب گفت: پادگان ابوذر یادگاری ارزشمند از دوران دفاع مقدس است که در جای جای آن خون شهید گلگون کفنی ریخته شده و متبرک به خون سرخ شهداء می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سروان خداداد کمرخانی در گفتگو با بازی دراز، اظهار داشت: پادگان ابوذردر 20 کیلومتری جنوب شرقی سرپلذهاب واقع شده است و نام آن در ابتدا «شاهین» بود، این پادگان قدمتی 50 ساله دارد که در سالهای 42 و 43 ساخته شد و به تیپ سوم کرمانشاه اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول یادمان شهدای پادگان ابوذرعنوان داشت: با شروع جنگ تحمیلی، خانوادههای کارکنان این پادگان از کوی سازمانی خارج شده و رزمندگان و نیروهای بسیج در ساختمانهای کوی سازمانی مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، این پادگان در تدارک، پشتیبانی، مهمات رسانی، سوخت رسانی، کارهای امداد و درمان، طراحی عملیاتها و اعزام رزمندگان به محورهای عملیاتی نقش داشته است.

کمرخانی گفت: پادگان ابوذر چهار نقطه ویژه دارد؛ که اکنون تنها یک نقطه آن برای زائران قابل بازدید است. بیمارستان صحرایی حضرت ولیعصر(عج)، ساختمان سنگی که محل استقرار خلبانان هوانیروز همچون شهیدان شیرودی، کشوری، داورزاده، نجاتیان، سهیلیان و نژادرضایی بوده است و پدهای هلیکوپتر، سه نقطه ای هستند که اکنون در بخش نظامی پادگان قرار دارند. 2 بلوک ساختمان در کوی سازمانی که بارها مورد اصابت بمبهای هواپیماهای عراقی قرار گرفته مورد بازدید کاروانها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در کنار این ساختمانها، نمایشگاهی از ادوات و تجهیزات جنگی و ماکتی از عوارض منطقه برپا شده است.

مسئول یادمان شهدای پادگان ابوذر تصریح کرد: در اسفند سال 63، که نیروهای زیادی از ارتش، سپاه و بسیج، جهاد و عشایر در این پادگان مستقر و آماده اجرای عملیات در جنوب شهر سومار بودند، دشمن چندین بار این پادگان را بمباران کرد.

وی بیان کرد: آن روز پادگان به تلی از خاک و خون تبدیل شد و حدود 1200 نفر شهید و مجروح شدند. روستاهای اطراف این پادگان نیز خسارات فراوانی دیدند. البته این پادگان در طول جنگ بارها و بارها بمباران شده است؛ که مهمترین آن، در اسفند 63 رخ داد.

کمرخانی با بیان اینکه در این یادمان 2 راوی مستقر هستند، افزود: برای زائران مسابقه نیز برگزار میشود. همچنین در این پادگان پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام به خاک سپرده شده؛ که هر سال مراسمی در بزرگداشت آنها برگزار میشود.

مسئول یادمان شهدای پادگان ابوذر از آماده سازی کتاب معرفی این یادمان خبر داد و گفت: این کتاب روایتی از جبهه میانی دفاع مقدس با محوریت پادگان ابوذر است. معرفی شهدای شاخص، آمار و ارقام شهدا، حوادث و اتفاقات رخ داده در این پادگان، عملیاتها و تصاویر، بخشهای مهم این کتاب است. این کتاب در 350 صفحه و توسط نشر نماد اندیشه منتشر خواهد شد. برای تالیف این کتاب از 92 منبع و گفتگو با افراد مطلع استفاده شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم