Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي : مسئول دستگاهي که بخشنامه تفکيک جنسيتي صادر مي کرد، امروز منادي حقوق زنان شده است، در آستانه انتخابات اينها منادي حقوق زن مي شوند و در دوربين و چشم مردم نگاه مي کنند و دروغ مي گويند .

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعي ربيعي در مراسم بزرگداشت زنان کارگر گفت : واقعيت اين است که اين نشست ازچند جهت براي ما مهم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي بحث کارگروکارگري و ديگري بحث زن است و ترکيب اين دو کارگران زن است ، زناني که در محيط هاي کارزحمت مي کشند دوموضوع جدا از هم که هرکدام از موضوعات به نوبه خود اهميت زيادي دارند.
وي افزود : فکر مي کنم که هنوز در مورد موضوع کارگر فارغ از اينکه زن يا مرد هستند مانياز به انديشه بيشتر و فهم بيشتر از بحث کاردرتوليد ملي و ارزش هاي اجتماعي ،اقتصادي ، کارگر در جامعه و وضعيت کارگردرجامعه و چگونگي متصل بودن همه آن چه که مردم در جامعه با آن زندگي مي کنند ، با آن چيزي که به وجود مي آيد دارند . به طور روزمره يا دربخش اقتصادي ، اجتماعي و سايربخش ها دارند به نوعي لذت زندگي کردن مي برند ،درتلاش هاي کارگر است .
خوب در اين ميان بحث زن هست ، خود زن به اعتقاد من باز براهميت موضوع وقتي زن و کارگر وکارگر زن مطرح مي شود واقعيت اجتماعي زن هست ، واقعيت فرهنگي ، اقتصادي ، عاطفي زن ، نقش زن در ارزش هاي افزوده که در جامعه به وجود مي آيد ، مساله توازن کاروزندگي ، اين ها نکاتي هستند که البته ما به خوبي با عقلانيت اين ها را ديديم و دربخش هاي قانوني و سياست هايي که مي گذاريم داريم اين ها را رو به جلو نگاه مي کنيم .
دکتر ربيعي به رئوس نکات وتفاوت ديدگاه ها اشاره کرد و گفت : مساله ديگر تحولات جمعيتي ايران است . امروز 850 هزاردانشجو وارد بازارکارمي شوند که بيش از 50 درصد آن ها دخترند اين ها واقعيت اجتماعي امروز از نظرجمعيت است ، رسته هايي که امروز انتخاب شدند سعي کرديم رسته هاي پرکشش اشتغالي باشد که زنان درآن بيشتر هستند . در 700هزارشغلي که سال 95 ايجاد شد حدود 60 درصد يا بيشتر زنان بودند که مشغول کارشدند ، ولي هنوز تعدادي زن و مرد بيکارداريم . به نظرمي رسد يکي از کارهاي مهم ما اين است که درآينده نوعي از مشاغل را ببينيم که هم زنان و هم زنان تحصيل کرده بتوانند در آن جايگاه مشخص تري پيدا کنند و رسته شغل هايي که زنان بتوانند در آن بيشتر ايفاي نقش کنند .
وي افزود : فکر مي کنم يک آمادگي را ما هنوزپيدا نکرديم براي تضاد روابط کار دربرخي از مشاغل که زنان دارند درآن مشغول مي شوند . ما ازاين به بعد با اشتغال موقت يا اشتغال درخانه بيشتر روبرو خواهيم بود . اکنون فضاي مجازي شرايطي را ايجاد کرده که زنان بتوانند راحت تردرخانه کارکنند ، زنان مي توانند به راحتي درخانه بنشينند و کار کنند ، حتي ما در استان سيستان و بلوچستان مي رويم در آن جا براي زنان برنامه اي را ارايه کرديم که آموزش تايپ مي دهيم که برخي از تايپ هاي اداري را سفارش دهند و آن ها انجام دهند . بطور کلي شغل هاي مجازي در حال ايجاد است که عمدتا زنانه است وما براي روابط کارآن بايد برنامه ريزي داشته باشيم .
وي تصريح کرد: زنان روستا براي ما مهم هستند ، زنان روستا وارزش کار زنان درروستا براي ما بسيار مهم است ، شايد يکي از محروم ترين قشرها زنان روستايي وبحث کارزنان روستايي است ،ايجاد 6هزار صندوق خرد محلي از جمله برنامه هايي است که آن را دنبال مي کنيم. اين برنامه بيشتر متکي برزنان است ، بحث تعاوني هاي زنان و نيز زنان سرپرست و يا زناني که مورد همسرآزاري قرارمي گيرند ازمسائل در پيش روي ماست. اين دسته از زنان ، هم بايد در محيط کارکارکنند و هم قوانين و مقرارت طوري است که دچار تبعيض هاي مضاعف مي شوند ، اين ها موضوعات پيش روي ماست .
دکتر ربيعي افزود : زنانه شدن کار دربرخي از کارها و اجحاف به زنانه شدن ، درجايي ديدم که بخشنامه نشده است اما مصاحبه که مي کنند بيان مي کنند که براي چند سال حق ازدواج و بچه دارشدن نداريد، اين ديدگاه ها آرام آرام جاي خود را باز مي کند و دراين زمينه هم نياز به کار و برنامه ريزي داريم و دربرنامه ريزي هاي خود قرارداده ايم . اينها رئوس نکاتي کبود که پيش روي ما قرار گرفته است .
وي افزود : درحوزه کارآفريني زنان ، درحوزه تعاوني، مشاغل خانگي با رويکرد اشتغال زايي زنان ، در بحث عدالت جنسيتي در فضاي کار، دربحث عدالت جنسيتي، سيستم جنسيتي، نظام بيمه و وضعيت محيط براي زنان کار از برنامهايي بوده که در اين حوزه ها برآنها معطوف بوده ايم . که در سال هاي آينده آثاربيشتر آن را خواهيد ديد .
وي تصريح کرد : توصيه ام به شما زنان اين است که در تشکل ها و نهادهاي مربوط به زنان کارگر بيشتر مشارکت کنيد، همين تشکلي که ما امروز داريم تشکل اتحاديه زنان کارگر، اين تشکل مي تواند مبنايي براي جهت دادن به نيازها و خواسته هاي زنان کارگر و نوعي جهت دادن به جنبش اجتماعي که زنان کارگر آن را دنبال مي کنند باشد . تشکل داشتن براي ما بسيار مهم است .
وي افزود : به عنوان وزيرشما که بيشتر خودم را يک خادم مي دانم اولا تشکر مي کنم از سرکار خانم دکتر مولاوردي که به راستي نديدم هيچ فرصتي را براي دنبال کردن حقوق زن ازدست ندادند . همواره اين را دنبال کردند . حضور سه زن در کابينه ، شايد محوري ترين نقش را سرکارخانم مولاوردي دارند . سپاسگزاري مي کنم از سرکارخانم جلودازاده همکار ديرين ما که از جواني تا امروز ماسراغ داريم همواره براي مساله کارگري و زن دويده است و امروز به عنوان يک پايگاه دانشي در حوزه مسائل زنان و کارگران است و خوشحاليم که امروزدرمجلس هستند وهمين طور از آقاي محجوب که گرچه مرد هستند اما ديدم واقعا از حقوق زنان خوب دفاع کرده اند و نماينده همه کارگران هست . رمز موفقيت آقاي محجوب را مي دانم هم مادرخيلي خوب و هم همسر خيلي خوب دارند .همچنين آقاي سرخو، حبيب زاده و صادقي که ازپيشکسوتان کارگري در شوراي شهرفعاليت مي کنند ، ما نيازداريم که يک گروه بزرگ حامي کارگروزنان کارگر داشته باشيم ، گروهي که بتوانند پرقدرت عمل کنند ، ترکيب اين تيمي که امروز برخي از آنان را برشمردم مي تواند به بهبود وضعيت کمک کند .
دکتر ربيعي به مباحث انتخاباتي کانديداها نيز اشاره کرد و گفت: اصلا دلم نمي خواست حرف انتخاباتي بزنم اما اين را بگويم که درسايه عقلانيت و درسايه کارکارشناسي است که زنان جايگاه خود را پيدا مي کنند.
وي افزود : امروز مطلبي را به يادآوردم، يک دستگاهي يک بخشنامه اي کرد که درآن گفتند جاي خانم ها و آقايان را از هم جدا کنيد ، وزارت کار اعتراض کرد و گفت درست نيست که جاها را جدا کنيد و دربرخي از پست ها هم نباشيد ، مي دانيد چه پاسخي دادند ؟ من را به بي غيرتي ديني متهم کردند و درارتباط با من و وزارتخانه من گفتند که مصداق هم نوايي با رسانه هاي معاند، بيگانه چون بي بي سي و صداي امريکا و وادادگي به رسانه هاي بيگانه و در جنگ رسانه اي دشمن مرعوب شده ايد. در حاليکه اين ها امروزمنادي حقوق زن مي شوند و در دوربين و چشم مردم نگاه مي کنند و دروغ مي گويند .
دکتر ربيعي در خاتمه گفت: واقعيت اين است که آن حدي که دلمان مي خواست نتوانستيم به شما برسيم ، اما سعي کرديم که مسير را درست برويم اميدوارم که اين مسير بتواند امتداد پيدا کند .



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند