Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع>آموزش - همشهری آنلاین:
رئیس دانشگاه تهران، از راه‌اندازی شهر دانش بین‌المللی در پردیس کیش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در سومین جشن دانش‌آموختگی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد، با اشاره به ایجاد شهر دانش در پردیس مرکزی دانشگاه تهران گفت: «شهر دانش را با رویکرد بین‌المللی در پردیس کیش راه اندازی خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فقدان تکنولوژی‌های مولد و خوداتکا در کشور علت اصلی را دانش‌بنیان نبودن صنایع کشور دانست و مهم‌ترین راهکار مقابله با این مشکل را نیز توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

دکتر نیلی احمد آبادی افزود: «دانشگاه تهران علاقه‌مند است فضای کسب و کار را برای دانش‌آموختگان خود فراهم کند و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به توسعه این مدل در دانشگاه تهران شکل گرفته‌اند».

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط مستمر و سازنده با دانش‌آموختگان خود، ابراز داشت: «دانشگاه تهران برنامه جامع و کاملی برای ایجاد یک دانشگاه پیشرفته و کارآفرین دارد که نقش دانش‌آموختگان در انجام این برنامه بسیار حائز اهمیت است».

در بخش دیگری از این مراسم دکتر خلیلی عراقی، رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، ضمن تبریک به دانش‌آموختگان و والدین آنها، با ارائه گزارش مختصری از وضعیت دانش‌آموختگی در پردیس، تداوم رابطه این فارغ‌التحصیلان با دانشگاه محل تحصیل خود را خواستار شد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد