Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان: گفت: متأسفانه سیاستمداران و دولتمردان برای مسائل زیست محیطی و محیط زیست در زمان عمل هیچ‌گونه اقدامی نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شهرام کبودوندپور بعدازظهر امروز در نشست تخصصی بررسی موانع و راهکارهای اشتغال دانش آموختگان رشته محیط زیست در استان کردستان اظهار داشت: عدم حضور مسئولان و حتی دانشجویان در این گونه نشست‌ها در نوع خودش نوعی موانع برای اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه باید انگیزه، امید و ایده را برای دانشجویان ایجاد کنیم، گفت: سوال اینجاست با توجه به اهمیتی که محیط زیست در زندگی همه ما دارد چرا برای فارغ‌التحصیلان محیط زیست فرصت‌های شغلی کم است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: محیط زیست از جمله مسائلی است که به جان و زندگی همه ما وابسته و تعلق دارد اما متأسفانه ملعبه دست سیاستمدارانو دولتمردان بوده و در هنگام انتخابات از آن بهره‌برداری می‌کنند و در زمان عمل هیچ‌گونه اقدامی نمی‌کنند.

وی به عدم تجانس نیروهای انسانی رشته‌های محیط‌ زیست متناسب با نیروی کار اشاره کرد و گفت: وزارت علوم و تحقیقات با توجه به روند بی‌رویه توسعه موسسات و توسعه بی‌حد و مرز این رشته‌ها به این مشکلات بیشتر دامن زده است.

کبودوندپور افزود: اولین مشکل برای تعداد زیاد دانش آموختگان رشته‌های محیط زیست خود آموزش عالی است که به زیرساخت‌ها و ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها توجهی نکرده است.

وی اظهار کرد: تصدی افراد غیر متخصص در مسایل و جایگاه‌های مدیریت محیط زیست یکی دیگر از موانع بوده و همچنین به جنسیت و ماهیت و ظرفیت پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های محیط زیست چندان توجهی نشده است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان گفت: در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک یک استراتژی به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خودش برسد مگر اینکه به استراتزیک‌های فرهنگ، اجتماعی و سیاسی برسیم و تاکنون هم به اهداف اشتغالزایی نرسیدیم و اگر مشاغلی ایجاد شده کاذب بوده است.

وی گفت: در زمینه ایجاد اشتغال برای داشن آموختگان رشته‌های محیط زیست فقط متولی این امر محیط زیست نیست بلکه همه ما مسئولیت داریم و از رئیس جمهور گرفته تا مدیران استانی و شهرستانی همه دخیل هستند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موانع اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های محیط زیست فرهنگ ماست که به باور نادرست همه این افراد پس از فارغ‌التحصیلی می‌خواهند پشت میزنشین شوند و به خاطر فکر بسته اقتصادی که داریم باید به سمت و سوی کارآفرینی و ایده‌های نو و ایجاد انگیزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جهت‌گیری‌ها در کشور توسعه پیدا کند، گفت: در زمینه مسائل و ظرفیت‌های اقلیمی و جغرافیایی و محیط زیست به خوبی فکر نکرده ایم و جهت‌گیری‌های ما نادرست بوده است.

انتهای پیام/

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان