Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- الميادين نوشت: جهانگيري از نامزد پوششي به رقيب جدي براي روحاني تبديل شد.
به گزارش سرويس اخبار ويژه خبرگزاري آريا، شبکه الميادين در ويژه برنامه خود به بررسي آخرين خبرهاي مربوط به انتخابات رياست جمهوري ايران پرداخت.
گوينده شبکه تلويزيوني الميادين گفت: محمدباقر قاليباف و اسحاق جهانگيري در نخستين مناظره انتخابات رياست جمهوري ايران، عملکرد غيرمنتظره اي داشتند و همه منتظر آن هستند که جناح هاي ايراني، نامزدان نهايي خود را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مناظره نخستين فرصت براي قاليباف و جهانگيري بود تا خود را بيشتر نشان دهند. با توجه به اينکه تبليغات انتخاباتي و مناظره ها ادامه خواهد داشت، نمي توان درباره محبوبيت نامزدان پيش داوري کرد، اما در نخستين مناظره حسن روحاني عملکرد عادي و ابراهيم رئيسي عملکردي پايين تر از سطح عادي داشت. بر اين اساس، گروه اصولگراي «جمنا» مجبور خواهد شد درباره حمايت نهايي خود بين قاليباف و رئيسي بازنگري کند. اين در حالي است که روحاني با رقابت جدي با معاون خود که قرار بود نامزد پوششي باشد، روبرو شده است.
شبکه الميادين در ادامه اين برنامه جنجالي ترين بخش هاي اين مناظره را پخش کرد که شامل سخنان قاليباف، جهانگيري و روحاني بود.

جهانگيري: شايد بقيه به نفع ما کنار بروند
اسحاق جهانگيري نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت : ما هنوز ابتداي کار هستيم و شايد بقيه به نفع ما کنار رفتند.
اسحاق جهانگيري در گفتگوي اختصاصي با کانال گفتگوي ويژه خبري در پيام رسان "سروش" درباره انصراف خود از انتخابات گفت: انتخابات ساز و کار خودش را دارد. در انتخابات ائتلاف شکل مي‌گيرد و افراد هم‌جهت با يکديگر مذاکره مي‌کنند.
وي افزود: ما هنوز ابتداي کار هستيم، شايد بقيه به نفع ما کنار رفتند.

توانايي ها و سوابق خودم را يکبار ديگر براي مردم توضيح مي دهم
اين گزارش در حالي است که جهانگيري در بدو ورود به ساختمان معاونت سيماي رسانه ملي براي ضبط برنامه تصويري در چارچوب برنامه هاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در گفتگو با خبرنگاران گفت: تبليغات در صدا و سيما در وقت محدودي صورت مي گيرد و تلاش دارم دراين وقت محدود توانايي ها و سوابق خودم را يکبار ديگر براي مردم توضيح دهم.
اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: به هر حال مردم زماني که مي خواهند مديري را انتخاب کنند، بايد ببينند اين مدير در شرايط سخت چه روش هايي را در پيش گرفته است.
وي تصريح کرد: در دوره اصلاحات در کابينه بودم که حتي به آن و دستاوردهاي آن اشاره خواهم کرد.
جهانگيري گفت: دوره اي هم خارج از کارهاي دولتي بودم و به عنوان يک فرد از بيرون به امور نگاه مي کردم و به آن دوره نيز حتي اشاره مي کنم.
اين نامزد انتخابات اضافه کرد: در اين برنامه تليغاتي حتي اشاره مي کنم که چه چيزهايي در سال 1392 تحويل گرفتيم و امروز در چه وضعي هستيم و براي آينده چه کار بايد انجام دهيم.

در مناظره دوم و سوم جدي‌تر ظاهر مي شوم
اسحاق جهانگيري پس از ضبط برنامه تبليغاتي خود در معاونت سيما رسانه ملي هم در گفتگو با خبرنگاران درباره اولين مناظره نامزد‌ها گفت: در مناظره اول خيلي قوي ظاهر نشدم، اما فکر مي‌کنم در مناظره دوم و سوم جدي‌تر ظاهر شوم، البته تلاش دارم هيچوقت از محدوده اخلاق خارج نشوم و به شخصيت افراد به هيچ وجه تعرض نکنم و تلاش مي‌کنم به کار‌ها و برنامه‌ها بپردازم.
وي تصريح کرد: در جاهايي که حرف جدي مي‌زنم جاهايي است که مسائل جدي است که به سرنوشت ملت مربوط مي‌شود من درباره سرنوشت ايران حتما حساس مي‌شوم و جايي که احساس مي‌شود به منافع ملي کشور آسيب مي‌رسد، عکس العمل من ممکن است کمي تند باشد.
جهانگيري درباره بخت پيروزيش در انتخابات گفت: من پيش گو نيستم.
وي در پاسخ به سوالي درباره اعضاي کابينه و معاون اولش افزود: من در اين زمينه فکر نکرده ام و علت آن اين است که وزرا و اعضاي کابينه در يک فرايند معمولي و در يک اتاق در بسته ازجانب خود رئيس جهمور تعيين نمي‌شود.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: اين روش صحيح نيست و نمي‌توان مديران ارشد نظام را به اين شکل انتخاب کرد، بلکه مهمترين کار رئيس جمهور اين است که بتواند همه توان و ظرفيت کشور را براي حمايت از دولت و براي حل مشکلات کشور بسيج کند.
جهانگيري افزود: در اين ظرفيت حمايتي قوه قضاييه، مجلس و رهبري در راس آن نقش دارند و ان شاءلله به موقع درباره اعضاي دولت تصميم گيري مي‌شود.
وي درباره برنامه اش براي رونق بخشيدن به بخش توليد در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد ايران خيلي سخت و پيچيده شده است.
جهانگيري افزود: ماشين اقتصاد از دره خارج شده و در مسير قرار گرفته، اشکالات، موتور و بخش‌هاي مهم آن تعمير شده و آماده حرکت با سرعت بالاست.
وي گفت: بايد راننده مطمئني پشت فرمان ماشين اقتصاد کشور بنشيند تا اولين ماشين به دره نرود و با حرکت اين ماشين در مسير هر روز يک گره از زندگي مردم باز شود.
اين نامزد انتخابات تاکيد کرد: بهترين سياست‌ها براي حرکت ماشين اقتصاد ايران سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.
جهانگيري گفت: مقام معظم رهبري با بزرگواري فرمودند: اينجانب فرمانده اقتصاد مقاومتي باشم و تا کنون نيز سعي کرده ام در دو سال گذشته با پيگيري و صرف وقت در چارچوب اقتصاد ايران حرکت کنم.
وي افزود: خوشحالم بگوييم که سال 95 سال بسيار خوبي براي اقتصاد ايران بود، هم از نظر ايجاد شغل و هم از نظر کاهش تورم و هم از نظر رونق توليد و تدوين برنامه‌ها به دستاوردهاي خوبي رسيده ايم.
اين نامزد انتخابات گفت: براي سال 96 نيز برنامه‌هاي خوبي تهيه کرده ايم و همين امروز برنامه‌هاي دستگاه‌هاي مختلف ابلاغ خواهد شد تا در سال 96 اولويت‌هاي هر دستگاه در اقتصاد مقاومتي مشخص شود.
جهانگيري افزود: فکر مي‌کنم اين سياست‌ها اگر به خوبي عمل شود براي ما که اکنون از لحاظ اقتصادي در رده هيجدهم دنياهستيم، رتبه بهتري خواهيم داشت.
وي تاکيد کرد: مخالف اقتصاد مقاومتي ضعيف شده و کوچک مورد نظر برخي افراد هستم که آن را اينگونه ترسيم مي‌کنند و در نهايت هم مدعي هستندکه نشد.
اين نامزد انتخابات گفت: در اقتصاد مقاومتي تن‌ها در بخش نفت بايد 200 ميليارد دلار سرمايه گذاري صورت گيرد و فکر مي‌کنم طرح‌هاي خوبي تهيه شده است که ان شاء الله اجرا مي‌شود.
جهانگيري در زمينه تشکيل ستاد و هزينه تبليغات تصريح کرد: قبلا هم گفتم ستاد حتي تشکيل نداده ام و فکر مي‌کنم واقعا با برنامه ايي که صدا و سيما، تهيه کرد، هيچ نيازي به تبليغات ديگري نيست و به اندازه کافي صدا و سيما، برنامه براي معرفي نامز‌ها و در نظر گرفته است.
وي گفت: از همين فرصت استفاده کردم و فکر مي‌کنم افراد علاقمند از طريق فضاي مجازي و راههاي ديگر در حال فعاليت هستند و ديگر نياز به خرج پول نيست.
جهانگيري افزود: اکنون از اينکه عده‌اي مدعي شوند هزينه کرده اند و پول داده اند به دور هستم و اين روش بهتر است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

گفتنی است که، در سال گذشته کشور‌های گوناگون در منطقه شاهد برگزاری انتخابات بوده‌اند. ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تازگی پشت سر گذاشته، عراق پس از ۱۰ سال انتخابات شورای استانی برگزار کرد و پاکستان انتخابات پارلمانی داشت. ترکیه هم یکی از سخت‌ترین انتخابات‌های ۱۰۰ سال اخیر را که منجر به انتخاب دوباره اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور بود از سر گذراند.

خبرآنلاین، در گزارشی با عنوان «انتخابات در منطقه جنگ زده؛ از روند نزولی «مشارکت» در ایران تا «صف بلند» رأی دادن در ترکیه / مشارکت در انتخابات پاکستان و عراق چقدر بود؟» به بررسی این انتخابات پرداخته بود که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید؛ «انتخابات پاکستان ماه گذشته در این کشور در شرایطی دشوار برگزار شد. ۴۸ درصد از واجدین شرایط رای دادن، در این انتخابات شرکت کردند. این در حالیست که نرخ مشارکت در انتخابات سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد بوده است. به‌نظر می‌رسد کاهش میزان رای دهندگان به زندانی شدن عمران خان و از هم گسیختن حزبش مرتبط است. پیش از انتخابات هم حزبی‌های عمران خان مجبور شدند به صورت مجزا وارد انتخابات شوند.

آخرین انتخابات پارلمانی که در عراق برگزار شد، از نظر تعداد شرکت‌کنندگان نتوانست دولت عراق را راضی کند. دولت عراق سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ۶۶ درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی، برگه رای گرفته‌اند. البته این به معنای آن نیست که همه آنها پای صندوق‌های رای رفته باشند. اما به‌هر حال کمیسیون انتخابات همان میزان ۶۶ درصد را به‌عنوان مشارکت مردم عراق در انتخابات اعلام کرد.

بیش از ۸۴ و نیم درصد از جمعیت رای‌دهندگان ترکیه در انتخابات سال ۲۰۲۳ شرکت کردند که رقمی چشمگیر به‌نظر می‌رسد. انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه ۲۰۲۳ همزمان با انتخابات پارلمانی در راستای تعیین رئیس‌جمهور برای یک دوره پنج ساله برگزار شد. اردوغان، که نامزد اصلی حزب عدالت و توسعه بود، برای انتخاب مجدد به عنوان نامزد مشترک ائتلاف خلق، که شامل حزب حرکت ملی و دو حزب کوچک‌تر دیگر است، شرکت کرد. اتحاد ملت، متشکل از شش حزب مخالف از جمله حزب اصلی اپوزیسیون حزب جمهوری خلق، کمال قلیچ‌دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد.»

tags # حسن روحانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است