Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:21:40 GMT

حمله به سفارت عربستان موجب ریزش دوسوم گردشگران عرب مشهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۳۵۰۳

حمله به سفارت عربستان موجب ریزش دوسوم گردشگران عرب مشهد شد

محمد قانعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از آبان ماه 94 شرایط بسیار خوبی از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادی و اشتغال در این کلانشهر شده بود.
وی اظهار کرد: بعد از حوادث یاد شده، شمار گردشگران عرب در مشهد دست کم دو سوم کاهش یافت و ورود گردشگران کویتی نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از آن زمان تاکنون هتل های مشهد که پیش از آن قراردادهای رزرو برای گردشگران عرب داشتند، خالی ماند و در نوروز و تابستان سال گذشته زیان بسیاری به این واحدها وارد شد.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه هر گردشگر عرب در مدت اقامت خود غیر از خرید سوغات و ایجاد فرصت های شغلی، حدود 500 دلار خرج می کند، افزود: احتمال می رود تابستان امسال نیز همچنان شاهد حضور اندک گردشگران عربستان و بحرین در مشهد باشیم.
وی اظهار کرد: 25 درصد ظرفیت هتلهای استان خراسان رضوی به ویژه مشهد در اختیار گردشگران عرب بود که این رقم اکنون به حدود 10 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط هر هتل در مشهد برای 50 نفر شغل ایجاد می کند گفت: با فعالیت 200 هتل در این استان دست کم 10 هزار نفر به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.
قانعی افزود: حدود همین تعداد نیز به صورت غیرمستقیم از طریق صنعت هتلداری اشتغال دارند که حضور گردشگران و رونق صنعت گردشگری می تواند در حفظ و افزایش این تعداد، تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی اظهار کرد: تداوم کاهش حضور گردشگران عرب می تواند بر اشتغال و صنعت هتلداری ما تاثیر منفی گذاشته و مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد کند.
سالانه بیش از 2 میلیون نفر گردشگر خارجی و حدود 25 میلیون گردشگر داخلی به مشهدالرضا (ع) سفر می کنند؛ ظرفیت اسمی پذیرش هتل های مشهد 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها این رقم به 75 هزار نفر می رسد.
7496/6053/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نه» منچستر به مورینیو/ آقای خاص سرمربی تیم دسته دومی عربستان می‌شود؟

خوزه مورینیو پس از اخراج از آ. اس رم در دی‌ماه سال گذشته، همچنان بدون تیم است و گمانه‌زنی‌ها درباره تیم آینده او ادامه دارد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،گفته می‌شود که مورینیو مشتاق به بازگشت به منچستریونایتد برای جانشینی اریک تنهاخ است. با این حال، بعید است که مدیران یونایتد از بازگشت او به اولدترافورد استقبال کنند و همچنین گفته می‌شود منچستر به دنبال توماس توخل است.

البته شایعه حضور مورینیو در تیم‌های عربستانی هم به گوش می‌رسد و رسانه‌های سعودی خبر داده‌اند که باشگاه دسته دومی القادسیه به مورینیو پیشنهاد داده است.

القادسیه در آستانه صعود به لیگ برتر است و آنها مایلند که این سرمربی مشهور پرتغالی، پروژه بلندپروازانه آنها را رهبری کند. پیش از این صحبت از حضور مورینیو در الشباب عربستان بود.

دیگر خبرها

  • «نه» منچستر به مورینیو/ آقای خاص سرمربی تیم دسته دومی عربستان می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی