Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-23@14:46:25 GMT

آغاز بهره‌برداری از پروژه فولادسازی شماره ۲ خراسان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۳۷۹۴

آغاز بهره‌برداری از پروژه فولادسازی شماره ۲ خراسان

پروژه فولادسازی شماره دو مجتمع فولاد خراسان در نیشابور به بهره‌برداری رسید.


مشهد-

 مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در این مراسم که علاوه بر وزیران صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندارخراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند، گفت: این پروژه با ظرفیت تولیدی 620 هزار تن فولاد در قالب شمش با سرمایه‌گذاری هفت هزار و 200 میلیارد ریال به انجام رسیده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدحسین احمدی افزود: از کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد دو هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 110 میلیون یورو نیز اعتبار ارزی بوده است. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه 1389 آغاز شده بود، گفت: این طرح در وسعت 200 هزار مترمربع با زیربنای 40 هزار متر مربع احداث شده است.
به گفته وی، اشتغال مستقیم ایجاد شده از محل اجرای این پروژه بیش از 500 نفر است و بخشی از تجهیزات آن از ایتالیا و چین تامین شده و قسمتی هم تولید داخل است.
مجتمع اصلی فولاد خراسان در سال 68 در منطقه‌ای به مساحت یک هزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور اجرایی شد.
نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن و 2 واحد احیاء مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال از جمله تولیدات این مجموعه تاکنون بوده است.
با اجرای طرح توسعه فولادسازی شماره 2 بالغ بر 720 هزار تن به ظرفیت این مجموعه افزوده شده است ضمن آنکه طرح توسعه دیگر آن گندله سازی و کنسانتره است که در دست انجام است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از واحد فولادسازی شماره دو فولاد خراسان گفت: با تکمیل و راه‌اندازی واحد گندله‌سازی به ظرفیت اسمی 2/5 میلیون تن در مجتمع فولاد نیشابور تا پایان امسال چرخه تولید فولاد در خراسان رضوی تکمیل می‌شود.
 محمدرضا نعمت‌زاده افزود: با تکمیل این فرآیند خراسان رضوی نخستین استان کشور است که این چرخه را به‌طور کامل دارا است.
وی ادامه داد: ظرفیت واحد گندله‌سازی با توجه به طراحی هایی که برای آن انجام شده تا 3/5 میلیون تن قابل افزایش است و کل نیاز واحدهای فولاد خراسان را تامین می‌کند که با تامین منابع آن پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.
 نعمت‌زاده ادامه داد: علاوه بر این واحد گندله‌سازی یک واحد تولید کنسانتره نیز در سنگان خواف در دست ساخت است که با تکمیل آن از سنگ معدن تا محصولات نهایی همچون میلگرد و شمش در اختیار خراسان رضوی خواهد بود.
  نعمت‌زاده گفت: خراسان رضوی با توجه به معادن غنی سنگ آهن بعد از کرمان دومین استان دارای ذخایر سنگ آهن است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از اجرا و بهره‌برداری هفت طرح برق‌رسانی در سطح استان با صرف ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

مجید فرهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرا و بهره‌برداری هفت طرح برق‌رسانی در سطح استان با صرف ۳۴۵ میلیارد در این استان اظهار کرد: برق‌رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره هفت ناغان در شهرستان اردل جهت تأمین برق شهرک صنعتی کاج، احداث فیدرهای جدید برق‌رسانی در دشتک، احداث فیدر عمومی و بهینه‌سازی فیدر شماره پنج در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی، برق‌رسانی به پمپاژ آب آزادگان در شهرستان بن، احداث فیدرهای اختصاصی فاز یک و دو معادن سنگ بی ‌دکل و باباحیدر، تقویت و بهینه‌سازی فیدر شماره چهار فارسان جهت برق‌رسانی به قطب صنعتی جونقان از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: برق‌رسانی به نواحی صنعتی، ارتقای ظرفیت و توسعه زیرساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق‌رسانی به پمپاژهای آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامداری و اشتغال‌زایی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

کد خبر 747143

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود