Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:32:27 GMT

مصرف مواد مخدر در میان جمعیت دانشجویی کشور بسیار پایین است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۴۱۸۳

مصرف مواد مخدر در میان جمعیت دانشجویی کشور بسیار پایین است

حمید یعقوبی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه بیرجند افزود: مصرف مواد مخدر یک نوع لذت آنی و تنبیه آتی است که اثر بسیار مخربی بر جسم، روح، روان، افکار و احساس افراد بر جا می گذارد.
وی گفت: تعداد افراد مصرف کننده مواد مخدر در خانواده، عصبانیت و پرخاشگری و نگرش مثبت به مواد مخدر در بین دانشجویان سه عامل اصلی و پرخطر ترغیب آنها به سمت مصرف مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بروز آسیب های اجتماعی دلایل زیادی دارد اما یکی از چالش هایی که دانشجویان با آن مواجه هستند دوری از کانون گرم خانواده است.
به گزارش ایرنا، یعقوبی اظهار کرد: سال گذشته تحقیقاتی در زمینه بروز آسیب های اجتماعی در قشر دانشجو در مورد 95 هزار دانشجو در کشور انجام شد که 10 درصد دانشجویان از رابطه با خانواده خود احساس رضایت نداشتند.
وی دانشگاه را محیطی چند فرهنگی دانست و گفت: دانشجویان باید بتواند با آداب و رسوم شهرها و استان های مختلف کنار بیایند اما در این زمینه گاهی اوقات دچار چالش هویتی می شوند.

** قلیان و سیگار پرمصرف ترین مواد مخدر بین دانشجویان
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افت تحصیلی را عاملی برای گرایش دانشجویان به سوی مواد مخدر دانست و یادآور شد: قلیان و سیگار پرمصرف ترین مواد بین دانشجویان است.
یعقوبی ادامه داد: 60 درصد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر اذعان دارند که نخستین مصرف آنها مربوط به قبل از ورود به دانشگاه بود.
به گفته یعقوبی در حال حاضر پنج نوع آسیب اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و مسایل اخلاقی در کشور شناخته شده است که نیازمند رصد و چاره اندیشی برای آن هستیم.

** عضویت 10 هزار نفر در کانون دانشجویی همیاران سلامت
وی از راه اندازی کانون دانشجویی همیاران سلامت و روان سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: اکنون 100 کانون دانشجویی همیاران سلامت و روان فعال است و حدود 10 هزار نفر در دانشگاه ها عضو این کانون هستند.
نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی که امروز در دانشگاه بیرجند افتتاح شد، محورهای آن پیشگیری از ایدز، سوء مصرف مواد مخدر و طلاق است که به مدت سه روز در پردیس دانشگاه شوکت آباد بیرجند دایر است.
این نمایشگاه با مشارکت دادگستری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ، مدیریت تربیت بدنی و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دایر شد.
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک