Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: حجت‌الاسلم رئیسی در گفت‌وگو با مردم از شبکه یک سیما برنامه های انتخاباتی خود را تشریح کرد.

اهم اظهارات وی در ادامه آمده است:

* درباره مدیریت اجرایی در کشور به نظر می‌رسد که مشکلاتی وجود دارد که در سه محور می توان به آن اشاره کرد:

۱- نحوه نگاه به مردم و توانایی‌هایشان. این نگاه باید حتما متحول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- نحوه نگاه به سرمایه‌ها و داشته‌های کشور. کشور ما ثروتمند استو سرمایه متراکم نیروی انسانی هم دارد که می‌تواند منشا تحولات بشود.

* این دو نگاه به دلیل محور سوم است که آن نگاه به خارج از مرزها و انتظار سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی خارجی‌هاست. این‌ها باید متحول شود.

* نگاه باید اینگونه متحول شود که اول: مردم می توانند مشکلات را مانند پیروزی در دفاع مقدس حل کنند. با کمک مردم می توان مشکلات را حل کرد. می‌توان با نگاه به سرمایه‌ها کشور مشکلات را حل کرد. منظور از سرمایه بودجه نیست، بلکه کارآفرینان و سرمایه های دیگر.

* می‌توان تحول ایجاد کرد. می توان مشکلات اشتغال را حل کرد. ما اعتقاد نداریم که منابع نداریم. علت بیکاری آن است که خیلی از کارگاه‌های ما تعطیل و نیمه تعطیل شده. تنها از نیمی از ظرفیت کشور دارد استفاده می‌شود.

* بحث این نیست که جوان ما کار ندارد و به او کار بدهیم. بلکه کسانی که کار دارند در حال بیکار شدن هستند.

* یکی از علت‌های تعطیلی کارگاه‌ها قاچاق است. قاچاق کالا یعنی تعطیلی تولید ملی و بکیار شدن جوانان.

* علت دیگر بیکاری واردات بی‌حد به کشور است.

* بعضا گزارش می‌شود که صادرات ما افزایش یافته درحالی که اگر صادرات میعانات را کنار بگذاریم، صادرات ۶ درصد کاهش داشته.

* مسکن می تواند اشتغالزایی کند. پیشرفت مسکن مهر از زمانی که این دولت آمده 6 درصد در سال بوده در حالی که میتوان تا آخر سال آن را به اتمام رساند و به متقاضیان تحویل داد

* در فضای مجازی بهتر از چیزی که الان هستیم می توانیم باشیم و اشتغالزایی کنیم. می‌توانیم کارهای دانش‌بنیان بکنیم.

* فضای مجازی می تواند زمینه اشتغال بشود و مایه شفاف‌سازی مالی و بانکی گردد.

* دولت باید سالی یک میلیون اشتغال ایجاد کند. این حرف منطبق با قانون و نیازهای کشور است.

* بعضا با آقایان در دولت صحبت می‌کنیم یا در اظهاراتشان می‌گویند کجاست پول و بودجه تا با آن اشتغال‌زایی کرد؟! ما می‌گوییم باید ثروت‌آفرینی کرد. ما بسیار از نیازهایمان در داخل در حال تولید است؛ چرا باید صبر کنیم.

* باید این نگاه برای اشتغال، مسکن و ازدواج که هر سه نیاز کشور است و ارتباط تنگاتنگی باهم دارند متحول شود.

* به جوان می‌گوییم ازدواج کن می‌گوید کو کار؟ می گوییم کار را جور می‌کنیم. می گوید می‌خواهید برای من کار جور کنید در حالی که پدرم درحال بیکار شدن است.

* ما در برنامه کاری‌مان در سال حداقل یک میلیون ایجاد شغل در برنامه‌مان هست.

* آقایان می گویند منابع از کجا می‌اورید؟ این منابع کاملا در دسترس است.

* این حجم از نقدینگی کجا رفته؟ اگر به تولید می‌رفت اکنون مشکل تولید وجود نداشت، اگر به مسکن می‌رفت مشکل بی‌مسکنی وجود نداشت.

* کاملا قابل ردگیری است که وام‌های گرفته شده کجا رفتند.

* وام ۱۰ میلیونی ازدواج را هم دولت با آن مخالفت کرده بود و مجلسی‌ها تصویبش کردند. برنامه ما این است که این وام به 20 میلیون تومان برسد.

* برای وام ازدواج باید ۵۰۰ هزار نفر در نفر بواشند اما برخی از این بانک وام می گیرند و می‌گذارند در بانک دیگری و سود می‌گیریند.

* نظام پولی و بانکی باید بیاید و در خدمت تولید و جوانان قرار بگیرد.

* این برنامه‌ها کاملا اجرایی است و اصلا آرمانی نیست.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!

به گزارش همشهری آنلاین مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می خواهم مسلمان شوم

اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847332 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور