Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@03:31:15 GMT

تئاتر فارس 92 سالگیش را جشن می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۷۹۳۱

تئاتر فارس 92 سالگیش را جشن می گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رئیس انجمن نمایش فارس گفـت: برنامه ریزی صورت گرفته در راستای گسترش تئاتر در میان اقشار مختلف جامعه و با تاکید بر فراگیر کردن و جامع بودن هنر تئاتر به عنوان هنر مادر است که جشن ٩٢ سالگی تئاتر در طول یک هفته به صورت گسترده در تمام نقاط استان اجرا می گردد.

حمید وامق ادامه داد: تاکید اعضای هئیت رئیسه انجمن نمایش استان بر آن است که در یک تعامل چند سویه ضرورت و اهمیت نقش تئاتر به عنوان هنری پویا، کاربردی و تفکرزا که فعالیت آن در تمام لایه های اجتماع شکل می گیرد ادراک گردد و این مهم جز در سایه همکاری تمام نهاد های اجرایی استان میسر نمی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: برنامه جشن ٩٢ سالگی تئاتر فارس که برای اولین بار با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود و در قالب یک هفته که در هر روز اختصاص به یک ویژه برنامه دارد. در روز ١١ اردیبهشت ماه که به نام تئاتر و موسیقی نام گذاری شده است علاوه بر حضور هنرمندان تئاتر استان در برنامه کنسرت چارتار از فعالین موسیقی نمایش تقدیر و در این روز از هنرمندان پیشکسوت که در بستر بیماری هستند دیدار خواهد شد . رئیس انجمن نمایش فارس افزود: در روز سه شنبه 12اردیبهشت با عنوان تئاتر و ادبیات از نام آوران ادبیات نمایشی در سال ٩٥ تقدیر خواهد شد و با توجه به تقارن این روز با روز بزرگداشت مقام معلم، برترین معلمان تئاتر شیراز مورد تقدیر قرار می گیرند. ضمنا در این مراسم، برنامه راهبردی تئاتر استان که علاوه بر آسیب شناسی به راه کار های ارتقاء تئاتر استان نیز پرداخته شده است به انضمام برنامه کاربردی شش ماهه نخست به مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،جهت عملیاتی شدن برنامه ها ارائه خواهد شد. وامق اشاره داشت: در روز چهارشنبه 13اردیبهشت با عنوان تئاتر و سینما علاوه بر اکران یک فیلم که بر اساس اقتباس از یک نمایشنامه برتر ادبیات نمایشی جهان تولید شده است از هنرمندان تئاتری فعال در سینما نیز تقدیر می شود . در روز پنجشنبه 14 اردیبهشت با عنوان تئاتر و دفاع مقدس با برنامه های زیارت از قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان تئاتر، دیدار از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس برگزار می گردد. وی اظهار داشت: در روز جمعه 15 اردیبهشت با عنوان تئاتر و هنرهای تجسمی اجرای یک پرفورمنس نمایشی به همراه نمایشگاه عکس تئاتر و برنامه تقدیر از عکاسان فعال در عرصه نمایش و در روز شنبه ١٦/٢/٩٦ با عنوان تئاتر برای همه شاهد اجرای نمایش در زندان ها، خانه های سالمندان، مدارس و مراکز تاریخی- فرهنگی خواهیم بود. رئیس انجمن نمایش فارس بیان کرد: این شعار گویای نقش و اهمیت تئاتر بر رشد فرهنگی جامعه است و امید است که روزی کارکرد این مهم در جامعه ما درک و کاربردی شود. در روز یکشنبه با عنوان تئاتر و معماری، علاوه بر افتتاح مجموعه تئاتر شهر از المان تئاتر رونمایی خواهد شد و در این روز از برترین اساتید نمایش ایرانی تقدیر و در راستای آشنایی جامعه با تئاتر با همکاری روزنامه های کثیرالانتشار هر روز مقالات تخصصی نمایش در صفحات فرهنگ و هنر چاپ می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان