Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@08:47:53 GMT

۸۰ درصد بلوک های زایمانی در کشور مناسب سازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۸۶۴۸

۸۰ درصد بلوک های زایمانی در کشور مناسب سازی شده است

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:


رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، گفت: ۸۰ درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی مناسب سازی شده است.

به گزارش بی‌باک، فرح بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما و دومین جشنواره ترویج زایمان طبیعی، افزود: هم اکنون در ۳۶۵ بیمارستان کشور زایمان طبیعی انجام می شود که در ۸۰ درصد آنها بلوک های زایمانی با استانداردهای روز دنیا مناسب سازی شده است و بقیه نیز تا پایان دولت یازدهم مناسب سازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برنامه های دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان، گفت: نگاه این دولت نسبت به ترویج زایمان های طبیعی در مراکز بیمارستانی بسیار ویژه بود و راه اندازی بلوک های زایمانی استاندارد در سراسر کشور هم از این نگاه ناشی شد.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در گذشته در یک اتاق زایمان تا هشت مادر را بستری می کردند که به هیچ عنوان زیبنده کشور ما نبود، افزود: دولت یازدهم برای ترویج زایمان طبیعی، نسبت به توانمند سازی مادران و کادر درمانی بیمارستان ها اهتمام جدی داشته است.

وی توضیح داد: با هماهنگی های به عمل آمده ، هم اکنون یک مادر قبل از زایمان طبیعی هشت جلسه آموزش رایگان را پشت سر می گذارد و از سوی دیگر به کادر پزشکی نیز آموزش های لازم ارائه می شود.

بابایی، فرهنگ سازی و ارائه مشاوره های قبل از بارداری را در ترویج زایمان طبیعی بسیار موثر دانست و گفت که هم اکنون دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به این موضوع حساس شده و اهتمام جدی دارند.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد سزارین نفعی برای مادر و نوزاد ندارد، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی این طرح توانمندسازی مادران بود، چون یکی از عوامل ذکر شده در تحقیقات عدم آگاهی مادران و ترس از زایمان بود.

بابایی از نامناسب بودن فضای بلوک زایمان در گذشته خبر داد و یادآور شد: فضای بلوک های زایمان ما خیلی نامناسب و در شان مادران باردار نبود و کرامت و حریم خصوصی مادر حفظ نمی‌شد لذا امکان حضور همراه وجود نداشت که یکی از اقدامات ارزشمندی که در این خصوص انجام شد اتاق های زایمان را به شکل اتاق تک نفره درآوریم و در بلوک زایمانی که هشت مادر در یک فضا به سر می‌بردند آن را به اتاق های تک نفره تبدیل کردیم که در تمامی مراکز بابل نیز انجام شده است.

وی اصلاح تعرفه زایمان‌های طبیعی و اصلاح تعرفه زایمان بی درد و همچنین فراهم آوردن امکان انجام زایمان بی درد دارویی را از دیگر مزایای این طرح و برنامه برشمرد و اضافه کرد: این مهم در کشور در حال انجام بوده و رو به ترویج است.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت افزود: تقاضای ما از مادرانی که زایمان طبیعی انجام داده اند این است که آنها بهترین مشاور برای مادران باردار محسوب می شوند که امیدواریم از ارائه مشاوره به زنان باردار دریغ نورزند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت