Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:58:16 GMT

تغییر در دانشگاه جزء ذات مدیریتی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۸۷۶۹

تغییر در دانشگاه جزء ذات مدیریتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان گفت: تغییر جزو ذات مدیریتی است، امروز آقای ولایتی به‌عنوان رئیس هیئت موسس، برای اجرای برنامه‌های مد نظر خود نیاز به تغییر را احساس کرده‌اند و بدون شک تغییر رئیس دانشگاه، تغییر در برنامه‌ها و روش‌ها را نیز به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان درگفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دانشجویان کنونی این دانشگاه 1100 نفر است افزود: خطری جدی که دانشگاه‌ را تهدید می‌کند این است که به طور تقریبی تمام دانشجویان دوره‌ تحصیلات تکمیلی کارمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد گفت: امروز در دانشگاه دانشجوی دوره کارشناسی ارشدی که کارمند نباشد نداریم، این در حالی است که دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، تحقیقاتی و پژوهشی است و دانشجویی که کارمند باشد دیگر فرصتی برای پژوهش ندارد.

وی بیان کرد: فردی که در حال بازنشستگی است و در دوره کارشناسی ارشد وارد دانشگاه می‌شود، به‌دنبال مدرک است، چنین فردی را نمی‌توان به علم آموزی اجبار کرد.

موحد خاطرنشان کرد: به طور تقریبی در دوره‌های کارشناسی بسیاری از دانشجویان بدون کنکور جذب می‌شوند و تعداد دانشجویان میانسال و کهنسال در حال افزایش است و این در حالی است که این دانشجویان انگیزه‌ای برای تحصیل ندارند، درس‌خوان نیستند و تنها برای گرفتن یک مدرک وارد دانشگاه شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد سپیدان با بیان اینکه سطح دانش دانشجویان دانشگاه آزاد به حدی رسیده است که مدرک این دانشگاه در کشورهای اروپایی و آمریکایی، پذیرفته می‌شود، گفت: بسیاری از دانشجویان جوان فارغ‌التحصیل دوره‌های کارشناسی به‌دنبال ادامه تحصیل در سایر کشورها هستند.

موحد گفت: اکنون کشورهایی از جمله آلمان، کانادا و دانمارک، به مقصد بسیاری از دانشجویان این دانشگاه تبدیل شده و بسیاری از دانشجویان به‌دنبال دریافت تاییدیه ترجمه مدرک و ادامه تحصیل در آن کشورها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان با اشاره به تغییر مدیریت کلان در سطح این دانشگاه گفت: تغییر جزو ذات مدیریتی است، امروز آقای ولایتی به‌عنوان رئیس هیئت موسس، برای اجرای برنامه‌های مد نظر خود نیاز به تغییر را احساس کرده‌اند و بدون شک تغییر رئیس دانشگاه، تغییر در برنامه‌ها و روش‌ها را نیز به دنبال دارد.

موحد همچنین با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای بقا و تداوم حیات نیازمند کمک دولتی است افزود: کمکی که به برنامه‌ریزی دانشگاهی و تغییر در برخی قوانین باز می‌گردد و نه کمک و حمایت مالی یا تجهیزاتی.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های مختلفی با عناوین متفاوت در قالب غیرانتفاعی و خصوصی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است که شاید بودن آنها ضرورتی نداشته باشد و این مهم نیازمند سازماندهی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی

دانشگاه ورمونت (UVM) سخنرانی «لیندا توماس-گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را لغو کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، این بار دانشگاه ورمونت (UVM) سخنرانی «لیندا توماس-گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را به دلیل ادامه تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

«سورش گاریملا»، رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه گفته است: «با کمال تأسف می گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا از این رویداد استقبال کرده و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

از سوی دیگر، اعضای هیئت علمی کالج هنر و علوم دانشگاه اموری آمریکا نیز در جورجیا خواستار اخراج رئیس دانشگاه شدند و در جلسه‌ای دانشگاهی به رئیس دانشگاه رأی عدم اعتماد دادند.

رأی عدم اعتماد بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اموری به رئیس این دانشگاه در حالی صورت گرفته است که او پیشتر طی هفته گذشته از نیروهای پلیس جهت اقدام علیه دانشجویان معترض در دانشگاه دعوت کرده بود.

حمایت جهانی جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی از فلسطین ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد از این دست، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در اعتراض به دومین بازداشت شدید دانشجویان توسط نظامیان دست به اعتصاب زدند.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های ترکیه نیز همگام با دانشگاه‌های آمریکا به حمایت از غزه برخاستند.

همچنین حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم غزه دارد. گفته شده است که دانشجویان دانشگاه هومبولت در آلمان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل این دانشگاه تحصن کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه لئون در فرانسه با سردادن شعار «همه ما غزه هستیم»، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

این در حالی است که براساس گزارش‌ها، پلیس برلین برای متفرق کردن تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه هومبولت به خشونت متوسل شده است.

همزمان روسیه به سرکوب جنبش اعتراضی دانشجویان در آمریکا واکنش نشان داده و در این ارتباط «ماریا زاخارووا» گفته است که سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین در آمریکا، نقض قوانین آزادی بیان در این کشور است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش شدید مقامات آمریکایی به اعتراضات حامیان فلسطین در این کشور که با بازداشت گسترده دانشجویان همراه بوده، نقض قوانین آمریکا در مورد آزادی بیان و تجمعات است و نشان دهنده استانداردهای دوگانه واشنگتن در مورد اعتراضات در خاک خودش و سایر کشورها است.

این تحولات در حالی است که «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه نتیجه گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی