Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرهنگ نیوز»
2024-05-04@20:43:01 GMT

مهران اسبقی: یک کروموزوم اضافه راه نجات شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۲۹۸۱۷

مهران اسبقی: یک کروموزوم اضافه راه نجات شد

به گزارش فرهنگ نیوز ، مهران اسبقی کارگردان عرصه فیلم کوتاه درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: به تازگی ساخت اثری ۱۴ دقیقه ای با عنوان «کروموزوم» را به پایان رسانده ام. موضوع این فیلم کوتاه درباره قضاوت است اما به این صورت که مخاطبان این اثر یک سری از اتفاقات را می بینند و بر اساس آن قضاوت می کنند، هرچند آن اتفاقات درست هستند اما تمام جریان نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هدف من از ساخت «کروموزوم» این بود که بگویم چیزی که انسان ها می بینند شاید یک پس زمینه داشته باشد و افراد گاهی مجبور به ارتکاب یک گناه باشند. در این اثر یک سری اتفاقات می افتد که افراد در لحظه تنها آن اتفاق را می بینند در حالی که موضوعات دیگری قبل و بعد از آن اتفاق روی داده است.

اسبقی عنوان کرد: یکی از بازیگران ما در این اثر مهدی امینی خواه است، دلیل انتخاب او هم این بود که مهدی امینی خواه اکثرا در نقش های منفی و خاکستری ظاهر شده است، بنابراین او در ناخودآگاه مخاطبان نمی تواند یک قهرمان باشد ما از همین موضوع وام گرفتیم زیرا باعث می شد به قضاوتی که مخاطبان انجام می دهند و آنچه که مدنظر ما بود، کمک کند.

این کارگردان اظهار کرد: من فیلمنامه «کروموزوم» را چهار سال پیش نوشتم و به یاد دارم برای ساخت یک اثر دیگری مدتی در در یک مرکز ترک اعتیاد رفت و آمد داشتم و حتی مدتی در آنجا زندگی کردم، در آنجا بود که متوجه شدم استفاده از مواد صنعتی باعث می شود یک معتاد دچار سوءظن شود، جالب تر اینکه آن فردی که سوژه فیلم من بود پس از ترک در زندگی خود دچار مشکل شده بود و به خاطر همین قضاوت های مردم همسرش از او جدا شد. در واقع موضوع قضاوت از همان موقع به ذهن من رسید و دستمایه ساخت این اثر شد.

وی گفت: من خواستم با ساخت این اثر بگویم گاهی اتفاقی می افتد که انسان ها بخشی از آن را می بینند و بر همین اطلاعات ناقص قضاوت می کنند.

اسبقی در پایان عنوان کرد: در «کروموزوم» یک شخصیت کودک دچار سندروم دان داریم که یک کروموزوم اضافه دارد و در حالی که دیگران دست به قضاوت می زنند اما آن کودک این کار را نمی کند.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر مهران غفوریان، ساواکی نبود  (+عکس)

به گزارش صدای ایران،مهدی غفوریان، برادر مهران غفوریان در واکنش به انتشار ویدیویی یک عضو سابق ساواک به نام پدر آنها گفت: ایشان را نمی‌شناسم و پدر من نیست. پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی خسرو غفوریان بود.

دیگر خبرها

  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • پدر مهران غفوریان، ساواکی نبود  (+عکس)
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا