Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@02:03:47 GMT

یک عروسک گردان: کلاه‌قرمزی از ابتدا هم جذاب بود +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۰۰۰۲

یک عروسک گردان: کلاه‌قرمزی از ابتدا هم جذاب بود +تصاویر

عروسک‌گردان «محله گل و بلبل» گفت: تاکنون بازخورد خوبی از حضور عروسک‌ها در «محله گل و بلبل» داشتیم و معتقدم این چهار عروسک هم برنامه را جذاب‌تر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: «محمد اعلمی» عروسک‌گردان کارهای عروسکی تلویزیون با اشاره به مشغله کاری این روزهایش گفت: مدتی است که در برنامه «محله گل و بلبل» عروسک‌گردانی می‌کنم و طراحی و ساخت این چهار عروسک نیز به عهده من بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این گروه کاملا شاد و حرفه‌ای هستند و تجربه‌های خوبی را با آنها کسب کردم.

وی همچنین بیان داشت: مردم عام معمولا صداپیشه‌ها را می‌شناسند نه عروسک‌گردان‌ها را و برایشان مهم نیست که چه کسی پشت این عروسک است و محصول و نتیجه‌اش مهم است. برای مثل محمد بحرانی و حمید جبلی از آن دسته صداپیشه‌هایی هستند که مردم از چهره آنها ذهنیت دارند و آنها را می‌شناسند.
طراح و سازنده عروسک‌های «محله گل و بلبل» ادامه داد: تاکنون بازخورد خوبی از حضور عروسک‌ها در «محله گل و بلبل» داشتیم. نویسنده‌مان آقای علیپور تجربه حضور در کار عروسکی دارد و معتقدم این چهار عروسک هم برنامه را جذاب‌تر کرده‌اند.



اعلمی در ادامه با اشاره به علاقه‌اش به عروسک «کلاه قرمزی» و همکاری با ایرج طهماسب افزود: از همان ابتدا که کلاه قرمزی پا به تلویزیون گذاشت، به خاطر خودش و عواملش دوستش داشتم. آن زمان ایرج طهماسب مجری برنامه «آسمون و ریسمون» بود و من در آن زمان نوجوان بودم، به همین خاطر حضورش نوستالژی ویژه‌ای برایم دارد. یادم است او و عروسک‌های «آسمون و ریسمون» را خیلی دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود که بتوانم روزی او را از نزدیک ببینم.

وی بیان داشت: اوایل انقلاب آقای طهماسب در برنامه عروسکی «دیو چو بیرون رود» به کارگردانی مرضیه برومند بازی می‌کرد. بعدها «مدرسه موش‌ها» و بعدتر سینمایی «شهر موش‌ها» و ... اینها بخشی از خاطرات نوجوانی‌ام بودند و همگی دوست داشتن مرا نسبت به کارهای عروسکی دوچندان می‌کرد و اواخر حتی همکاری با او نیز از آرزوهایم شده بود و اولین همکاری‌ام با او در سینمایی «کلاه قرمزی و سروناز»و بعد از آن «کلاه قرمزی با گیگیلی» بود.



وی ادامه داد: همیشه در همکاری با طهماسب سعی می‌کنم همه تجربه‌های قبلی‌ام را کنار گذاشته و با روش و سیستم خودشان که برایم جدید است، پیش بروم. همکاری با ایشان برایم سخت نیست چراکه از قبل با این سیستم آشنا بودم و لذت می‌بردم. در این کار هم مثل «شهر موش‌ها» درهای جدیدی به رویم باز می‌شوند و همین باعث شده تا تجربه‌های جدیدی را بدست آورم و برایم جالب بود زمانیکه این موضوع را با او در میان گذاشتم، گفت که این حس برای خودم هم تکرار می‌شود و همین باعث جذابیت کار خواهد شد.

اعلمی در ادامه در قیاس بین عروسک‌گردانی و کارگردانی در آثار عروسکی نیز گفت: وقتی عروسک گردانی می‌کنم تابع کارگردان هستم و وقتی هم که کارگردان هستم به کار خودم می‌پردازم و حس و حال دیگری دارم که قابل مقایسه با یکدیگر نیست. کارگردانی مسئولیت زیادی دارد و شاید بشود گفت وقتی عروسک گردان هستی بیشتر از کار لذت می‌بری چراکه مسئولیت کمتری داری، اما زمانیکه کارگردان هستی مسئولیت‌ات ده برابر می‌شود و حتی فرصت پرداختن به حواشی را نیز پیدا نمی‌کنی و فقط مجبور هستی به کار فکر کنی و بر همین اساس خاطره دلنشینی کمی از پشت صحنه کار برایت باقی می‌ماند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟

امسال نیز برنامه‌های متنوعی همزمان با روز و هفته سنه در سنندج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سه‌رکه‌وت نجفی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته سنه در سال های گذشته در سنندج اظهار داشت: امسال نیز برنامه‌های متنوعی همزمان با روز و هفته سنه در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته ششم اردیبهشت با مراسم افتتاحیه در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز می‌شود، افزود: در نخستین روز این هفته، نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان به مدت یک هفته در بوستان کتاب شهر سنندج دایر خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره ورزش پهلوانی همزمان با دومین روز از هفته سنه با همکاری هیئت پهلوانی در روز هفتم اردیبهشت از ساعت 15 تا 19 در پارک روجیار و اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته از روز دوم هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج شروع خواهد شد.

وی از اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به عنوان دیگر برنامه‌های دومین روز هفته فرهنگی سنندج خبر داد و عنوان کرد: این نمایش‌ها با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان به مدت یک هفته هر روز از ساعت 18 تا 19 در محل پارک شانو سنندج اجرا می‌شود.

نجفی از برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان در سومین روز از هفته سنه در بوستان سپیدار سنندج خبر داد و اعلام کرد: نمایشگاه صنایع ‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر از هشتم اردیبهشت در محل عمارت خسروآباد سنندج برپا خواهد شد.

به گفته وی، نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج نیز به مناسبت روز سنه از هشتم اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری سوره حوزه هنری شهر سنندج برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج از روز نهم اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 بعدازظهر در محل فرهنگسرای شهرداری جنب پارک شهدا برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های پنجمین روز از هفته سنه اشاره کرد و افزود: کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در روز دهم اردیبهشت در آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری و همایش مستوره اردلان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 16 تا 20 روز دهم اردیبهشت همزمان با پنجمین روز از هفته سنه در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اظهار کرد: مراسم مولودی‌خوانی سنتی سنندج و تجلیل از خاندان قرآنی نیز در ششمین روز از این هفته ساعت 17 الی 20 یازده اردیبهشت ماه در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج همچنین از برگزاری دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) با همکاری انجمن عکاسان استان کردستان به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در این ایام نام برد و ادامه داد: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود. 35 نفر از عکاسان که بهترین رزومه را داشته باشند، انتخاب و برای شرکت در جشنواره مهمان سنندج خواهند بود و در طول یک هفته اقدام به عکاسی خواهند کرد و بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ قدمت سنندج به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، این شهر بر اثر تحولات سیاسی مانند جنگ‌های متعدد و حوادث طبیعی نظیر زلزله چندین بار آسیب دیده و در سال 1046 قمری باز تأسیس شده است.برابر اسناد موجود، شهر سنندج در تاریخ 30 ذیقعده 1046 قمری مصادف با ششم اردیبهشت 1016 شمسی به فرمان سلیمان خان اردلان احداث شد.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • معرفی کلاه کاسکت راپیدو
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد