Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:26:01 GMT

حفظ حقوق کارگران از اهمیت فراوانی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۰۷۷۲

حفظ حقوق کارگران از اهمیت فراوانی برخوردار است

نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بر بهبود وضعیت کارگران در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ولی الله نانواکناری در آئین بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه بندر فریدونکنار اظهار کرد: اگر دیروز رزمندگان در دفاع مقدس از این کشور و اندیشه امام راحل دفاع کردند، پس از آن مسیر جهادگونه آن را کارگران دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروز هر کس در مسیر اشتغال، تولید حرکت کند ثوابی برای آنها به اندازه حضور در دفاع مقدس برای آنها ثبت می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در مسیر رشد و تعالی راهی را برای خود ترسیم کنیم باید به کارگران در ابعاد مختلف، برای خدمت به مردم و رضای خداوند توجه کرد.

نانواکناری گفت: هر فردی در مسیر تولید و اشتغال وارد شود، اقدامی جهادگونه انجام داده است و کارگران در این مسیر پیشرو هستند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط همه باید در کنار یکدیگر همدل باشند تا تولید و اشتغال مدنظر رهبری تحقق یابد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید شرایط را برای بهبود وضعیت کارگران فراهم کنند.

به گزارش ایسنا مازندران، امام جمعه فریدونکنار نیز در این مراسم اظهار کرد: اسلام در رابطه با کار، کارگر، اشتغال و تولید سخن آورده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی تصریح کرد: کار و کارگر سرمایه اصلی هر کشوری هستند و اگر آنها نباشند صنعت، بازار، کشاورزی تعطیل می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه کارگر رکن اساسی مهم اقتصاد کشور است، گفت: باید برای این کارگر زمینه کار را فراهم کرد و مسئولان کشور، واقعیت گرا شوند و از آن پوسته شعار خارج شده و دلسوزانه برای این کشور فعالیت کنند.

جلالی با بیان اینکه باید زمینه کار و اشتغال ایجاد شود، خاطرنشان کرد: امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های اصلی است که مسئولان باید آن را برای کارگران تامین کند.

وی افزود: حفظ حقوق کارگران نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و در اسلام نیز به آن تاکید شده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه شاید کشور با چالش اقتصادی روبه رو شده باشد اما کارگران باید به موقع حقوق خود را دریافت کنند، گفت: کارفرمایان با به کار گرفتن سرمایه و ایجاد اشتغال فعالیت بزرگی انجام می‌دهند اما مشکلات کارگران را نیز باید دریابند تا با تلاش و تعهد دوطرف شکوفایی کار و اشتغال در کشور به وجود آید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان