Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع نمایندگان طلاب، علی بختیار در جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان گلپایگان که در مدرسه علمیه آیت‌الله گلپایگانی قم برگزار شد، با اشاره به تفاوت حکومت دموکراسی و جمهوری گفت: در حکومت جمهوری، اقلیت در حوزه سیاسی کشور نیز اثر گذارند، اما در دموکراسی هنگامی که اکثریت بر یک مبنا باشند، دیگر اقلیت به کنار رانده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در دوره دهم عملکرد نسبتاً موفقیت‌آمیزی داشته است، اظهار کرد: در یک سال گذشته بسیاری از قوانین بر زمین مانده که دچار اختلال در برنامه‌ریزی منسجم شده بود و مدت پنج یا 6 سال تصویب نشده بود، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مجلس بعد از تلاش‌های شبانه‌روزی در کمیسیون تلفیق بعد از چهار ماه توانست برنامه ششم توسعه را تنظیم کند، همچنین برنامه بودجه 96 را هم نیز توانست به خوبی تنظیم کرده و به دولت ابلاغ کند.

بختیار با اشاره به یکی از ویژگی‌های برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در این برنامه جداولی به احکام برنامه ضمیمه شد تا بتوانیم سال به سال حرکت رو به جلو از سوی دولت را مشاهده کرده و از این طریق بعد نظارتی مجلس را تقویت کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه بعد از 6 هفته که صحن علنی مجلس را به خود اختصاص داد و به خوبی کارشناسی شد، به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی اضافه کرد: بودجه سال 96 نیز بعد از برنامه ششم توسعه با تطبیق بر برنامه قبل از سال حدود سه ماه مورد بررسی قرار گرفت و امسال آن را به عنوان برنامه بودجه‌ای که دولت باید آن را پیش روی خود قرار دهد و مطابق آن کشور را پیش ببرد به آن ابلاغ شد.

بختیار به تبیین اقداماتی که در شهرستان گلپایگان انجام داده پرداخت و گفت: برای این شهرستان به طور کلی یک راهبرد تعریف شده است که در زمان تبلیغات انتخاباتی سال گذشته به مردم ارائه شد. راهبرد این بود که گام اصلی و مؤثر باید در کشور و منطقه بر این مدار باشد که طرح‌های نیمه تمام را در وهله اول به بهره‌برداری رساند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای احیای طرح‌های نیمه تمام اقداماتی صورت گرفت و تا جایی که امکان داشت مشکلات حل شد، به بیان برخی اقدامات انجام شده در شهرستان پرداخت.

وی برای پیشرفت شهرستان گلپایگان سه موضوع را مطرح کرد و افزود: باید خط راه‌آهن اراک – گلپایگان – اصفهان ساخته شود و در این باره اقداماتی صورت گرفته و در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.

بختیار خاطرنشان کرد: دومین موضوع برای پیشرفت شهرستان ایجاد بزرگراه اراک – گلپایگان – اصفهان است و این طرح نیز از سوی اداره راه و شهرسازی استان در حال مطالعه و بررسی است.

وی ادامه داد: سومین موضوع برای پیشرفت این شهرستان ارتقاء وضعیت درمانی و بهداشتی است و برای این منظور در نظر داریم که از بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی برای فضای دانشکده پزشکی و پیراپزشکی استفاده کنیم؛ برای این امر نیز در شورای گسترش تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی در کشور مسأله «اشتغال و بیکاری جوانان» است، عنوان کرد: می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ شرکتی در گلپایگان تعدیل نیروی انسانی نداشته و علاوه بر آن برخی شرکت‌ها جذب نیرو هم داشته‌اند، ما در این شهرستان در وضعیت رو به مطلوب هستیم، البته ناگفته نماند که تا رسیدن به مطلوب راه بسیار است.

وی در پایان با بیان اینکه برای ایجاد 5 میلیون شغل به سرمایه‌ای 100 میلیارد دلاری نیازمندیم، اظهار داشت: حل مشکل بیکاری در کشور مبتنی بر سرمایه‌گذاری است و تا این مهم اتفاق نیفتد نباید انتظار داشت که به وضعیت مطلوب برسیم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست