Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@12:24:28 GMT

تخریب مینای دندان با آب های گازدار

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۱۶۵۱

تخریب مینای دندان با آب های گازدار

افرادی که در طول روز مرتب در حال نوشیدن آب‌های گازدار، نوشابه و حتی آب‌های گازدار طعم‌دار هستند، روز به روز بیشتر به مینای دندان خود آسیب می‌زنند. به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دندان‌پزشکان نسبت به مصرف نوشیدنی‌های گازدار هشدار داده‌اند و باور دارند که نوشیدنی‌های گازدار بیش از هر نوشیدنی دیگری به دندان‌ها آسیب می‌زند و مینای دندان را در طول زمان خراب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته محققان دانشگاه لندن، آب‌های گازدار به اندازه دیگر نوشیدنی‌های گازدار مُضر است و حتی اسید آن بیشتر از سرکه و امثال سرکه است.

آب‌های گازدار به دلیل داشتن مواد اسیدی موجب آسیب به مینای دندان می‌شوند؛ به علاوه اینکه مانند دیگر نوشیدنی‌های گازدار موجب آسیب به استخوان‌ها نیز می‌شوند و مهم‌ترین دلیل این رویداد عدم جذب کلسیم به‌واسطه گاز کربنیک است.

pH آب معمولی بدون گاز خنثی و برابر با 7 است اما زمانی که کربنات (شکلی از اسید کربنیک) را به آب معدنی می‌افزاییم، pH آب به pH اسیدی یعنی حدود 4 یا 3 می‌رسد و در هنگام مصرف نوشیدنی گازدار خون اسیدی می‌شود.

با اسیدی شدن خون به ناچار کلسیم که خاصیت قلیایی داشته از استخوان‌‌ها کشیده می‌شود تا بتواند اسید مازاد را خنثی کند. این عامل به میزان زیادی باعث پوکی بافت استخوان می‌شود.

از سوی دیگر کلسیم آزاد شده در کلیه رسوب می‌کند و منجر به بروز سنگ کلیه و ایجاد فشاری مضاعف بر این عضو می‌شود؛ علاوه بر اینکه مشکلات معده نظیر زخم معده و حتی نفخ معده نیز در ادامه اینها بروز می‌کند.

افرادی که در طول روز مرتب در حال نوشیدن آب‌های گازدار، نوشابه و حتی آب‌های گازدار طعم‌دار هستند، روز به روز بیشتر به مینای دندان خود آسیب می‌زنند.

این در حالیست که آب‌های گازدار با تمام مضراتی که برای دندان‌ها و بدن دارند به عنوان نوشیدنی سالم‌تر در برابر نوشابه‌ها و یا آب‌میوه‌های گازدار معرفی می‌شوند. آبمیوه‌های گازدار علاوه بر فرسایش مینای دندان، فرد را به چاقی و دیابت نیز به تهدید می‌کنند که این مسئله در پی اضافه کردن مواد قندی برای شیرین کردن آب‌های گازدار است.

محققان باور دارند، زرد شدن رنگ دندان یکی از نشانه‌های بارز فرسایش مینای دندان است.

آب‌های گازدار، نوشابه، آب لیمو، سس سالاد ترش، آب‌میوه گازدار، جویدن تکه‌های یخ، دندان قروچه و مصرف الکل به شدت به مینای دندان آسیب می‌زنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان  از خسارت ۲ میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل و بارندگی‌های اخیر به زیر ساخت‌های عشایری شهرستان سربیشه خبر داد.

ابراهیمی افزود: : تردد عشایر در طول بیش از پانصد کیلومتر از ایل راه‌ها که بر اثر سیل تخریب شده است امکان پذیر نیست. 

وی گفت: منابع ذخیره آبی، جایگاه‌های نگهداری دام و همچنین انبار‌های ذخیره علوفه از دیگر زیر ساخت‌هایی هستند که بر اثر جاری شدن سیل و بارش باران تخریب شده است.

دیگر خبرها

  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!