Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت یادزهم بر خلاف سیاست های کلی نظام بازار کشور را مامن اجناس خارجی کرده است و با کاهش تعرفه واردات این اجناس، تولید داخلی را به شدت سرکوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازبوتیا نیوز سال 92 بود که روحانی آمد، روحانی با کلید آمد، آمد که وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور را ارتقاء بخشد، آمد که عزت پاسپورت ایرانی را برگرداند، آری روحانی با هزاران وعده و امید آمد، اما نمی دانم چرا هیچ کدام از این وعده ها عملی نشد، شاید بهتر است اینجا این ضرب المثل را بگوییم که آواز دهل شنیدن از دور خوش است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خوبی به یاد دارم یکی از پررنگ ترین وعده های آقای روحانی در زمان انتخابات سال 92 این بود که « در دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران و اخلاق در این سرزمین احیا خواهد شد...»

بی سابقه ترین رکود اقتصادی تاریخ کشور در دولت یازدهم رقم خورد

حال اینکه آقای روحانی چه اقداماتی برای احیای اقتصاد ایران انجام داده و چه میزان توانست به وعده های اقتصادی خود عمل کند سوالی است که عبدالمجید شیخی در گفت و گو با بوتیا نیوز به آن می پردازد.

عبدالمجید شیخی گفت: آقای روحانی اقتصاد ایران را در شرایطی تحویل گرفت که به دلیل حباب توهمیِ تورمی ناشی از افزایش نرخ ارز یک نرخ تورمی 30 الی 40 درصدی به اقتصاد تحمیل شده بود.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: وضعیت اقتصاد با توجه به فعالیت های دولت قبل رو به رونق بود و این مسئله را می شد در بازار و بنگاه های اقتصادی به خوبی جویا شد لذا آقای روحانی اقتصاد ایران را در شرایط رونق تحویل گرفت و تنها اتفاقی که افتاده بود بازار پولی مالی دچار یک حباب توهمی از تورم شده بود.

شیخی خاطر نشان کرد: آقای روحانی با وعده و وعید بهبود وضعیت اقتصادی و برجام روی کار آمد و در حال حاضر به جای بهبود اقتصاد، ایران را به سمت بی سابقه ترین رکود در طول تاریخ کشور برد.

قرار بود هیچ جوانی به خاطر بیکاری شرمنده خانواده خود نشود

وی با اشاره به وعده آقای روحانی در سال 92 مبنی بر اینکه « دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان خود شرمنده باشند » تاکید کرد: روحانی به جای عملی کردن شعار خود، نرخ بیکاری را به بی سابقه ترین نرخ افزایش داد و هنوز هم مدعی است که در زمینه اقتصادی اقدامات مثبتی انجام داده است.

روحانی بازار ایران را جایگاه امن اجناس خارجی کرد

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: آقای روحانی در طول این 4 سال هیچ وقت زیر بار حرف حق نرفته است و هر زمان منتقدی هم حرفی زده است به او انگی زده است.

شیخی تاکید کرد: دولت یادزهم بر خلاف سیاست های کلی نظام بازار کشور را مامن اجناس خارجی کرده است و با کاهش تعرفه واردات این اجناس، تولید داخلی را به شدت سرکوب کرد.

وی در پایان اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور در سال در سال 92، تعرفه بیش از هزار قلم کالا را کاهش داد و عملا تولید داخلی را سرکوب کرد و این کار خلاف مصالح کشور و قانون اساسی است؛ یعنی این همه شغل از دست رفته است لذا باید جواب این همه جوان بیکار را بدهد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند