Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@00:08:38 GMT

حذف 900 هزار خودروی فرسوده از چزخه حمل و نقل کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۲۴۳۹

حذف 900 هزار خودروی فرسوده از چزخه حمل و نقل کشور

به گزارش خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور امروز وارد فرودگاه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویر احمد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

دیدار با تشکل های زیست محیطی و زنان فعال و کارآفرین استان، نشست در کارگروه توسعه کشاورزی پایدار و سازگاری با شرایط خشکسالی از مهمترین برنامه های صبح امروز معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یاسوج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نشست با مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان از دیگر برنامه های عصر سفر یک روزه ابتکار به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

این گزارش می افزاید، معصومه ابتکار در بدو ورود به فرودگاه یاسوج اظهار داشت : حذف بنزین های آلوده در پتروشیمی ها یکی دیگر از اقدام های مثبت دولت یازدهم در راستای مقابله با آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی در کشور بوده است.

وی تصریح کرد :هم اینک بنزین یورو 4 در40 شهر عرضه می شود و با توجه به برنامه ریزی انجام شده تمامی شهرهای کشور از این فرآورده پاک بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین ارتقای سطح تولید خودرو در ایران به یورو 4 و توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و ارتقای آن به انژوکتوری را از دیگر کارهای بزرگ زیست محیطی ظرف سه و نیم سال گذشته دولت یازدهم ذکر کرد.

ابتکار گفت که کاهش میزان مصرف مازوت نیروگاه ها از 43 درصد در قبل از دولت یازدهم به کمتر از هشت درصد که تا پایان سال نیز به صفر خواهد رسید از دیگر گام های کارساز در زمینه مقابله با آلودگی هوا در دولت یازدهم بوده است.

** احیای تالاب‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به برخی برنامه های مهم دولت یازدهم برای مقابله با کانون های داخلی بروز پدیده گردو غبار در سطح کشور گفت که احیای تالابها، کاشت نهال، پخش سیلاب و استفاده از مالچ از برجسته ترین اقدام های این دولت ظرف سه و نیم سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری در زمینه احیای دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم در استان خوزستان گفت که وضعیت بحرانی این تالاب ها، قابل مقایسه با سال 92 نیست.

ابتکار ادامه داد که تالاب هورالعظیم خوزستان که در سال 92 به طور کامل خشک شده بود هم اینک بیش از 80 درصد احیای شده است.

وی با اشاره به کاشت جنگل، پخش سیلاب و استفاده از مالچ (خاک پوشی) را نیز از دیگر اقدام های مهم دولت در زمینه مقابله با پدیده گردو غبار دانست و گفت که تاکنون بیش از 10 هزار هکتار در این راستا و در سطح مزارع کار شده است.

** راه اندازی کانون مقابله با گردو غبار در عراق

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اینکه افزون بر 70 درصد پدیده گردو غبار در سطح کشور منشاء خارجی دارد، گفت که از همان سال 92 رایزنی ها و مکاتبات لازم در این راستا با برخی کشورها از جمله عراق آغاز شد.

وی تصریح کرد که تفاهم نامه های مشترکی از آغاز دولت یازدهم با کشور عراق در این راستا به امضا رسید اما به دلیل شرایط سیاسی و بی ثباتی، مسئولان عراقی نتواستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود که مجدد حدود سه ماه قبل نیز مذاکراتی برای انجام اقدام های مشترک آغاز شده و مسئولان عراقی نیز متعهد شده اند که به همه تعهدات خود پایبند هستند.

ابتکار یادآور شد که قرار است به زودی نیز کانونی با هدف توان افزایی و ارائه آموزش های لازم در راستای مقابله با گرد و غبار در کشور عراق و با همکاری ایران راه اندازی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جایگزینی تاکسی‌های فرسوده گفت: باتوجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند شهرداری در تلاش است تا با جایگرین کردن تاکسی‌های فرسوده با نوع برقی آنها بتواند این وضعیت را تا حدودی کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه بناست تا از چین تعدادی خودرو برقی وارد شود افزود: واردات تنها راه حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده پایتخت نیست بلکه به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای با کمک وزارت صمت منعقد شده است. 

محمدخانی با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره خواهیم برد اظهار کرد: تاکنون با چند شرکت داخلی برای تامین خودرو قرارداد بسته شده است. باهمکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط بین شرکت خودروساز داخلی و وزارت صمت برقرار شده و در همین راستا خودرو‌های برقی جایگزین خودرو‌های قبلی شدند.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به این موضوع که قیمت خودروی برقی بیشتر از خودرو‌های پیشنهادی قبل است اظهار کرد: با تحقق بودجه‌ای که دولت برای بهبود و راه‌اندازی خودروی برقی قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که در گذشته برای نوسازی مورد نظر بود.

 وی گفت: تصمیم بر این است تا با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت‌های خودروساز، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از رانندگان قراردادی میان تاکسیرانان و شرکت‌های خودروساز شکل بگیرد. 

محمدخانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خودرو‌های تاکسی فرسوده هستند خاطرنشان کرد: خودرو‌های فرسوده مقدار قابل توجهی از آلودگی هوا را بر عهده دارند، بنابراین در مورد نوسازی ناوگان ظرفیت و امکان جایگزینی ۴۰هزار خودروی برقی با فرسوده دیزلی را ایجاد کردیم. البته همچنان سعی می‌کنیم توان خود را در این زمینه افزایش دهیم. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری سازمان تاکسیرانی با شرکت مپنا تاکید کرد: با همکاری شرکت تا سه ماه آینده مپنا قرار است خودرو برقی سواری دیگری در ابعاد سمند و به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نیز تامین کند. همچنین با داخلی‌سازی سایر قطعات که با خودروی بنزینی مشترک است می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم. 

وی در خصوص مزایای داخلی سازی قطعات اذعان کرد: در صورت داخلی‌سازی این خودرو در کنار معافیت از ارزش افزوده می‌توان با تعرفه صفر گمرک آنها را به فروش رساند که در نتیجه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

محمدخانی در پایان تصریح کرد: این خودرو‌ها تا ۵ سال گارانتی داشته و نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. همچنین برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودرو‌های برقی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است