Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بهمن عشقی دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در نشست تجاری ایران و ایالت باواریا عنوان کرد: سفرهای متعدد مقامات دو کشور طی دو سال اخیر از جمله سفر نخست وزیر، وزرای امور خارجه اقتصاد انرژی، تغذیه و کشاورزی، محیط زیست و ترابری ایالتی و فدرال آلمان به تهران و نیز سفر وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی ایران به این کشور همگی نشان دهنده عزم و اراده هر دو کشور جهت برداشتن گام های موثر برای توسعه همکاری های سودمند دو جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشبختانه با ارتباط خوبی که میان اتاق بازرگانی تهران و اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا بوجود آمده، امروز ما میزبان سومین هیئت تجاری از ایالت باواریا هستیم همچنین طی سال های 2015 و 2016 میلادی دو هیئت تجاری متشکل از اعضای اتاق بازرگانی تهران را به این کشور اعزام کردیم و ملاقات ها و مذاکرات مفیدی میان مقامات و شرکت های ارز کشور صورت پذیرفت که ماحصل این ملاقات ها، افتتاح دفتر اتاق بازرگانی تهران در اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا در سال گذشته و نیز افتتاح دفتر اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا در ساختمان اتاق بازرگانی تهران بوده است.
عشقی تصریح کرد: مجموع حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال های 2013 تا 2015 میلادی سالانه به طور متوسط 2.4 میلیارد یورو بوده و پس از آن نیز به دنبال برقراری ارتباطات بیشتر از طریق تبادل هیئت های تجاری، از ژانویه تا نوامبر 2016 میلادی صادرات بنگاه های ایالت باواریا به ایران 33 درصد افزایش پیدا کرده که این میزان افزایش بیشترین رشد از سال 2011 میلادی تاکنون نشان می دهد.
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران افزود: این میزان رشد تجاری در یک دوره کمتر از یک سال به رغم وجود و برقراری برخی موانع خود نشان دهنده این واقعیت است که تجار و بازرگانان ایرانی با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه تجاری – فنی خود این آمادگی را دارند تا نسبت به احیا، برقراری و توسعه روابط تجاری پایدار با شرکای آلمانی خود در کوتاه ترین زمان اقدام و در جهت تغییر یا اصلاح مسیر تجاری با شرق و بازگشت به همکاری های دیرینه با اروپا مبادرت ورزند. علاوه بر این موضوع شایان ذکر است که در سایه همین تحولات تعدادی از شرکت های باواریا و نیز ایرانی، دفاتر نمایندگی خود را در تهران و مونیخ دایر کرده و مشغول فعالیت های خود هستند.
به گفته وی برخورداری ایالت باواریا از توان فنی پیشرفته در صنایع مهم و زیر بنایی، لزوم ارتباط مستمر دو کشور را جهت تکمیل طرح های در دست اجرا و راه اندازی سایر طرح های توسعه صنعتی در ایران را ایجاد می نماید، همچنین این ایالت می تواند با سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه حوزه های نفت و گاز ایران، بخشی از نیاز خود به منابع انرژی را برطرف کند، همچنین از سوی دیگر فرصت های زیادی برای شرکت های آلمانی جهت همکاری در زمینه سرمایه گذاری، انتقال فناوری، مهندسی، آموزش و ارائه خدمات در حوزه های نیروگاهی،انرژی های تجدید پذیر، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع غذایی، مدیریت منابع آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و ساختمان وجود دارد.
عشقی اذعان داشت: آمار و ارقام حاکی از آن است که اقتصاد ایران پس از یک دوره نسبتا طولانی رکود اکنون با حصول تورم یک رقمی رشد اقتصادی 6.6 درصدی و کنترل نوسانات نرخ ارز در جهت رشد و توسعه اقتصادی پایدار قرار دارد و بروز سرمایه خارجی از سوی هر کشور دیگری می تواند به مثابه یک فعالیت برد-برد باشد.
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مشکلات زیادی برای جلوگیری از اتصال کامل بانک های ایرانی به نظام بانکداری بین المللی وجود دارد، گفت: این مسائل عمدتا مربوط به عدم رفع کامل تحریم و محیط نظارتی اجرای آنها است و انجام عملیات بزرگ مالی نیازمند بانک های با ظرفیت تامین مالی کافی است که فقدان این مهم، مانع از تجارت و سرمایه گذاری در دوران پسابرجام شده است.
وی بیان کرد: از مدت ها پیش انطباق بانک های ایران با استانداردهای نظام بانکداری بین المللی آغاز شده و کماکان در حال انجام است، همچنین دسترسی به مکانسیم سوئیس برای بانک مرکزی ایران و تعداد زیادی از بانک های ایرانی برقرار شده و بیش از 200 بانک کوچک و متوسط بین المللی، روابط کاری خود را با بانک های ایرانی آغاز کرده اند که نتبجه آن کاهش هزینه تبادلات و تصریح پرداخت ها بوده است.
عشقی افزود: ما انتظار داریم این روند انطباق به زودی طی شود و با حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بانک های بزرگ بین المللی وارد بازار ایران شود، همچنین برقراری تسهیلات لازم در زمینه اعطای رویداد به فعالان اقتصادی دو کشور نیز نقشی تاثیرگذار بر گسترش روابط اقتصادی و حجم مبادلات تجاری دو جانبه خواهد داشت.
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در پایان عنوان کرد: در راستای تصریح تحقق این اهداف وزارت اقتصاد و دارایی و دفتر صنعت و اقتصادی ایالت باواریا می توانند طرف خوبی برای رایزنی جهت رفع موانع رفت و آمد اعضای اتاق بازرگانی تهران باشند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران وعراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده اند نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را بعنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالا‌ها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالا‌های ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: بعنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار