Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@21:19:51 GMT

منتقد سینمای هند: «نگار» هالیوودی است!

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۳۴۶۶

تسنیم: «لیلمورن حر» منتقد سینمایی اهل شهر کلکته معتقد است؛ فلیم «نگار» شبیه به فیلمهای هالیوودی ساخته شده است و او این سینما را دوست ندارد. او می‌گوید: نگار فیلمی احساسی است و اتفاقات داخل فیلم بر اساس احساسات رخ می‌دهد. من فیلم‌های واقع‌گرا را دوست دارم.

«لیلمورن حر» منتقد سینمایی اهل شهر کلکته هند در مورد فیلم «نگار» تصریح کرد: تاکنون فیلم «نگار» اثر رامبد جوان را دیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من این فیلم به یک تریلر شبیه است. من از این فیلم خوشم‌آمد اما این فیلم شبیه سینمایی که از ایران می‌شناسم نیست. من سبک فیلمهای عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی و... را دوست دارم. نگار فیلمی احساسی است و اتفاقات داخل فیلم بر اساس احساسات رخ می‌دهد. من فیلم‌های واقع‌گرا را دوست دارم و اتفاقات ناگهانی داخل فیلم را دوست ندارم.


وی در مورد رامبد جوان کارگردان نگار گفت: او تکنیک خوبی دارد و دکوپاژ فیلم جذاب است اما به لحاظ موضوع دوستش ندارم؛ ببخشید. چرا که واقعی نیست و شبیه فیلم‌های هالیوودی است. من فیلمهای هالیوودی شبیه به نگار را نیز نمی‌پسندم. البته فیلمهای وودی آلن و تارانتینو را دوست دارم.

 منتقد سینمای هند تصریح کرد:جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره‌های خوب جهانی در فرم کوچک است. من این جشنواره را دوست دارم و چهار سال است که برای این جشنواره به ایران می‌آیم. برخی از فیلمها را  از این جشنواره می‌گیریم و برای نمایش دادن به جشنواره فیلم کلکته می‌بریم. درواقع من آمده‌ام تا در درجه اول  فیلمهای ایرانی را تماشا کنم و در این سفر قصد دیدن و بررسی فیلمهای ایرانی را دارم. من فیلمهایی نظیر آگوست رو هم دیده‌ام که دوست داشتم؛  که دو داستان را در سوریه و عراق دنبال می‌کرد.

او در مورد تفاوت‌های سینمای هند می‌گوید: تفاوت و شباهت سینمای ایران و هند را می‌توان  در دو بخش سینمای تجاری بالیوود فقط تجاری هستند ولی سینمای واقع‌گرای هند بسیار متفاوت از سینمای تجاری آن است و بسیار شبیه سینمای ایران است. درواقع سینما در هند در اوج تفاوت در برخی فیلم‌ها، بسیار شبیه سینمای ایران در برخی دیگر از فیلم‌ها است. البته من سینمای بالیوودی را دوست ندارم و علاقه‌ من سینمای واقع‌گرا و سینمای اجتماعی است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی:آمار قربانیان تصادفات درون‌شهری گاهی اوقات اهالی تهران را شگفت‌زده می‌کند، اما بد نیست بدانید که خطر تصادف با وسایل نقلیه عمومی از همان نخستین روزهایی که اتومبیل به خیابان‌های پایتخت راه پیدا کرد وجود داشته و افراد مشهور هم گاهی قربانی بی‌مبالاتی برخی راننده‌ها شده‌اند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

گزارش‌های ضدونقیضی درباره نخستین سانحه رانندگی تهران منتشر شده که مربوط به ۲ دوره تاریخی است. علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، درباره ماجرای نخستین سانحه رانندگی در تهران می گوید: «برخی منابع تاریخی مکتوب از غلامحسین درویش، معروف به درویش‌خان، موسیقیدان سرشناس دوره قاجار، به‌عنوان نخستین قربانی سانحه رانندگی در دارالخلافه نام می‌برند. طبق گزارشی که روزنامه وقایع اتفاقیه در سال ۱۳۰۵ منتشر کرده، درویش‌خان که عواید کنسرت‌هایش در گراند هتل را وقف نیازمندان کرده بود، بعد از پایان یکی از کنسرت‌ها و در مسیر برگشت به خانه‌اش درشکه‌ای کرایه می‌کند، اما هرگز به مقصد نمی‌رسد.»

درشکه حامل درویش‌خان در خیابان امیریه با اتومبیل فورد که از سمت مخالف می‌آمد تصادف می‌کند و درویش‌خان که از داخل درشکه به بیرون پرتاب شده بود به نظمیه تهران منتقل می‌شود، اما از این حادثه جان سالم به در نمی‌برد. درویش‌خان به دلیل ضربه مغزی ۵ روز در نظمیه بستری بود، تلاش پزشکان افاقه نکرد و مشهورترین موسیقیدان ایران در دوره قاجار نخستین قربانی تصادف در تهران لقب گرفت.

همچنین، معدود جراید دوره پهلوی اول از برخورد خودرو حامل وزیر پست و تلگراف وقت با تیر چراغ‌برق به‌عنوان یکی دیگر از نخستین تصادف‌هایی که در سال ۱۳۰۵ به وقوع پیوسته نام برده‌اند. این تصادف در خیابان سرچشمه رخ داده و به دلیل محکم بودن بدنه اتومبیل‌های آن دوره آسیبی به سرنشین‌ها وارد نشده است.

زمانی معتقد است معمای نخستین سانحه رانندگی در تهران کمی پیچیده شده است: «کشف بریده یکی از جراید تهران قدیم معمای نخستین تصادف تهران را پیچیده‌تر کرد. جریده‌ای که در اسفندماه ۱۳۰۶ گزارشی درباره نخستین تصادف تهران منتشر کرده و مدعی شده نخستین تصادف در ۱۲ آبان ۱۳۰۳ و آخرین ماه‌های حکومت قاجار در تهران رخ داده و به درگذشت فردی به نام عباسقلی‌خان باقرزاده که از روزنامه‌نگارهای معروف آن دوره بوده منجر شده است.»

ناصرالسلطنه دیبا، یکی از درباری‌های دوره قاجار و نویسنده کتاب معروف سفرنامه ناصری، که بارها با نصرالدین شاه به فرنگ رفته بود در این ماجرا نقش اول را ایفا کرده و این تصادف در خیابن علاء‌الدوله سابق (فردوسی فعلی) مقابل سفارت انگلیس به وقوع پیوسته است.

کد خبر 848272 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد