Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات سوره مهر از عرضه ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول از سوی این انتشارات در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست تشریح برنامه‌های انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات و حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر صبح امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در محل این انتشارات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره داغی در این نشست به برنامه‌های نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: امسال تلاش کردیم تا در عرصه تولید کتاب هم روند را تسهیل کنیم و هم در این زمینه تسریع داشته باشیم تا با عناوین بسیاری از این کتاب‌ها در نمایشگاه حاضر باشیم. در نهایت، امسال با بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اول و 200 دوره تجدید چاپ نیز در این دوره عرضه خواهد شد. مجموع تیراژ این آثار بیش از 900 هزار جلد کتاب است که در نوع خود روند مثبتی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: سوره مهر تلاش کرده امسال حضور پررنگ‌تری در حوزه کودک و نوجوان داشته باشد. امسال این بخش با 350 عنوان حضور خواهد داشت که از این تعداد، 70 عنوان کتاب چاپ اولی هستند. غرفه نشر الکترونیک نیز امسال برای اولین‌بار به صورت مستقل حاضر خواهد بود.

مدیر انتشارات سوره مهر با بیان اینکه این انتشارات در حوزه‌های هنری و ادبی و در موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی فعالیت می‌کند، گفت: انتشارات به کرات مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و سه عنوان کتاب سوره مهر نیز در سال گذشته مورد توجه ایشان قرار گرفته است. بیش از 80 هزار نسخه از عناوینی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و مزین به تقریظ ایشان هستند، آماده شده که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

وی همچنین به فضای در نظر گرفته شده برای سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: سال‌های قبل انتشارات با ازدحام مراجعان در نمایشگاه مواجه بود، به همین دلیل درخواست غرفه بزرگتر داشتیم اما در مجموع تصمیم گرفته شد غرفه به اندازه سال پیش و در مکان دوره گذشته دایر خواهد شد.

قره داغی همچنین با اشاره به بخش کودک و نوجوان گفت: امسال از نویسندگان شاخص در این بخش کتاب خواهیم داشت. افسانه شعبانی‌نژاد، محمدرضا سرشار، مصطفی رحماندوست و... از جمله نویسندگانی هستند که در این دوره از آنها کتاب خواهیم داشت. همچنین نشست‌های روزانه داستان‌نویسان و برنامه قصه‌خوانی برای این غرفه در ایام نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیر انتشارات سوره مهر به کتاب‌های ترجمه شده از این انتشارات اشاره کرد و یادآور شد: 10 عنوان کتاب ترجمه امسال برای اولین‌بار عرضه خواهد شد. مرکز ترجمه نیز قریب به 30 عنوان کتاب از سوره مهر را ترجمه کرده و برای چاپ به انتشارات تحویل داده‌ است که برای چاپ آنها در حال رایزنی هستیم. در سال 95 نیز 12 عنوان از کتاب‌های سوره ترجمه شده است که از جمله این موارد می‌توان به مجموعه داستان شکرستان، آنک آن یتیم نظر کرده و لشکر خوبان اشاره کرد. سال آینده در این زمینه برنامه مفصل‌تری خواهیم داشت.

قره‌داغی همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه با ایستایی در سوره مهر و توقف چاپ آثار متعدد گفت: در بازه پنج ماه اخیر 100 عنوان کتاب چاپ اول عرضه شد. این توان را ایجاد کردیم که کتاب‌هایی که در صف انتشارات است به نمایشگاه برسد، اما تعدادی از این عناوین مشکلاتی داشت و نشد که منتشر شود. فکر می‌کنم کتابی که بیش از دو سال منتظر باشد در صف انتظار نداریم.

قره‌داغی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نشر دیجیتال برای سوره مهر سودآوری داشته که فعالیت خود را در این زمینه توسعه داده است، گفت: نه، این موضوع هنوز در ایران جا نیفتاده است. این عرصه جدید است. با توجه به بستر شبکه‌های اجتماعی و ضریب استفاده از گوشی‌های هوشمند که هر ساله در کشور افزایش می‌یابد، ضرورت برنامه‌ریزی را بیشتر می‌کرد. برنامه‌های جدی‌تری نیز در این زمینه داریم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد