Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر اظهار داشت: تشریفات اداری گسترده عامل اصلی تاخیر در به اتمام رسیدن پروژه تبریز-سهند است؛ نماینده کارفرما متعهد شده که کار را در عرض 3 ماه تحویل دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از زیتون،بزرگراه تبریز-سهند همانند دیگر وعده های شاخصِ دولت تدبیر و امید در استان به آرزوی دیرین تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای شفاف شدن وعده ها می توان به اظهارات سال های قبلِ مسئولین توجه کرد.

پورمهدی، معاون عمرانی استاندار(سال92):با توجه به اهمیت و ضرورت این مسیر ، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه های مسوول استان همه توان خود را برای تسریع در اتمام این بزرگراه به کار خواهند گرفت تا هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.این بزرگراه تاکنون بیش از 220 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن دست کم 700 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که برای تامین آن از منابع استانی و ملی تلاش می کنیم.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی(سال 93):اتوبان سهند-تبریز ازجمله پروژه‌هایی است که از سال‌ های قبل آغاز شده اما مورد بی‌توجهی قرارگرفته بود، دربخش راهی، ازاولویت‌های ما اتمام همین بزرگراه است که اعتبار تخصیص یافته از محل منابع دولتی خیلی کم بود. برآورد سال گذشته ما این بود که اتمام این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد اما در ردیف بودجه، چهار میلیارد برای آن درنظرگرفته شده بود که براساس آن اتمام پروژه‌ سال‌هابه طول می‌انجامید، لذا پیشنهادی به وزارت مسکن وراه وشهرسازی دادیم، مبنی براین‌ که از درآمدهای شهر جدید سهند برای اتمام این بزرگراه استفاده شود که جا دارد از آقای آخوندی و آقای نریمان مدیرعامل شهرهای جدید برای بردن این پیشنهاد به دولت تشکر کنم. دولت هم مصوب کرد که ما بتوانیم مازاد درآمدهای شهرجدید سهند را برای اتمام این بزرگراه که نیاز اصلی مردم همین شهر است، استفاده کنیم، این پروژه در سال اخیر بسیار فعال شده است، امیدوارم با این تصمیم جدید دولت بتوانیم در یک فاصله زمانی معقول پروژه را به اتمام برسانیم.

آخوندیوزیر راه و شهرسازیاردیبهشت سال 93طی بازدید از شهر جدید سهند:پروژه بزرگراه تبریز-سهند طی سال آینده(94) به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور روحانی(اردیبهشت 94، سفر استانی):پروژه بزرگراه تبریز-سهند تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی(سال94) در جمع فرمانداران:آزاد راه تبریز ـ سهندتا پایان سال 95 افتتاح خواهد شد.

توحید اخلاقی،مدیرکل راه و شهرسازی استان(سال94):بزرگراه تبریز – سهند در دو فاز احداث می شود،قطعه اول توسط شرکت عمران سهند و قطعه دوم به طول ۱۵ کیلومتر از اتوبان شهید کسایی تبریز توسط شرکت بتن سازه آذربایجان با مبلغ قرارداد اولیه ۳۹۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.قطعه اول تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد ولیقطعه دوم در صورت جذب اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریالی دو سال دیگر به بهره برداری می رسد.

استاندار آذربایجان شرقی(سال95):ایجاد کنندگان مانع بر سر راه این اتوبان، به اهالی، ساکنان و سرمایه گذاران تبریز ظلم می‌کنند،باید هر چه سریعتر این پروژه به اتمام رسیده و مشکلات تردد شهر سهند و سرمایه گذاران شهرک صنعتی تبریز 4 رفع شود.

اظهارات مسئولین امر، یک نکته ی بارز را به ذهن آدمی متبادر می کند. سراب وعده با بازه زمانی یکساله. هر سال که موعد افتتاح پروژه به سر می رسد، مسئولین با تمدید یکساله ی وعده ها، اتمام پروژه را به یکسال دیگر موکول می کنند.

وزیر راه و شهرسازی فروردین امسال(96)که به همراه رئیس جمهور برای افتتاح طرح های مختلف به استان سفر کرده بود، با حضور در پروژه بزرگراه تبریز- سهند خطاب به پیمانکار گفت: این پروژه را تا هفته دولت تمام کنید. پیمانکار نیز خطاب به وزیر اظهار داشت: نمی توانم! هر پیمانکاری توانست تا هفته دولت این پروژه را تمام کند، من پیمانکاری را می بوسم و کنار میگذارم. فایل تصویری این گفت و گو به شرح ذیل قابل ملاحظه است.(روی تصویر کلیک کنید)

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درباره دلایل به تعویق افتادن این پروژهبه خبرنگارزیتونگفت: بخش قابل توجهی از بزرگراه اجرا شده اما تشریفات اداری گسترده عامل اصلی تاخیر در به اتمام رسیدن پروژه تبریز-سهند است؛ زمانی اقدام به تغییر کارفرما شد امروز نیز بامشکل پیمانکار مواجه هستند.

وی افزود: نماینده کارفرما متعهد شده که کار را در عرض 3 ماه تحویل دهند؛ بخش عمده ای از تملک و اجرای پروژه انجام شده است.

فرهنگی گفت: فاینانس و تامین مالی این پروژه توسط دولت انجام گرفته و مجوز سرمایه گذاری در بخش های خارج از محدوده ی شهر سهند نیز برای شرکت عمران سهند اعطا گشته است، تشریفات اداری گسترده و دست اندازی عده ای مانع اجرای کامل پروژه است.

بزرگراه تبریز ـ سهند با 22 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده است.

پروژه‌ای که گفته می‌شود با بهره‌برداری از آن ساکنان سهند در کمتر از 10 دقیقه به تبریز خواهند رسید و با توجه به عدم وجود مراکز بهداشتی ـ درمانی، آموزشی، رفاهی ـ تفریحی و ... در این شهر، ساکنان آن خواهند توانست به این امکانات اولیه دسترسی داشته باشند اما متاسفانه تاکنون وعده و وعیدهای مسؤولان در این رابطه به تحقق نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است‌.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

**هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی 

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲هزار و۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و  طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی  انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان  در این طرح استفاده خواهد شد‌ و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

**قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

**مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است گفت: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود