Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل افضل پور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با توجه به تنگناهای مالی، دولت به تنهایی قادر به آماده سازی زیرساخت های ورزشی نیست و خیران همانطور که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دولت را یاری می کنند می توانند در حوزه ورزش هم تاثیر بسزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: تکمیل 85 پروژه نیمه تمام ورزشی استان از توان دولت خارج است و با توجه به نقشی که ورزش در جلوگیری از آسیب های اجتماعی جوانان دارد، فعالان این حوزه همانند گذشته، در به هدر نرفتن این سرمایه های ملی دولت را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، یاری رساندن در ورزش به نفس خود ارزشی در حد مدرسه سازی دارد زیرا در این مکان ها جوانانی سالم و با نشاط و دور از آسیب های اجتماعی و فرهنگی حضور می یابند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند« امر به ورزش امر به معروف است»، افزود: شروع 15 مجتمع ورزشی خیرساز در سال 95 در خراسان جنوبی گواهی روشن بر این سخن است و درصد بالایی از این پروژه ها در زمینه ورزش های پهلوانی احداث می شود بی شک روحیه پهلوانی و منش حضرت علی (ع) در این مکان ها تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل 85 پروژه ورزشی نیاز به 70 میلیارد ریال اعتبار دارد، عنوان کرد: امیدواریم با همت دلسوزان به مسایل، مشکلات و معضل های اجتماعی و خیران بیشتر پروژه های نیمه تمام پس از تکمیل در اختیار جوانان قرار گیرد و فضای با نشاطی را برای آنها به ارمغان آورد.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته، 15 درصد بودجه دولتی استان در بخش ورزش، جذب شد، بیان کرد: با تمام تنگناهای مالی توانستیم 15 میلیارد ریال از بودجه تملک دارایی و سرمایه ای سال 94 جذب شود و سالن های ورزشی بانوان نهبندان، سرایان و چند پروژه دیگر تکمیل شد.
افضل پور اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در بخش ورزش و جوانان هزینه شود که 190 میلیارد ریال در سال به خراسان جنوبی تخصیص خواهد یافت که از این مبلغ 130 میلیارد ریال را در حوزه های عمرانی- ورزشی هزینه خواهیم کرد.

** برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند
افضل پور در ادامه از برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در بیرجند خبر داد و گفت: این جشنواره از فردا (12 اردیبهشت) با هدف ارتقا نشاط و امید در بین نسل جوان برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: حساس سازی و الگوسازی نشاط و امید در بین جوانان از دیگر اهداف جشنواره است که با ترویج کارآفرینی، گردشگری، ورزش و نشاط اجتماعی و ... می توان این الگو را پیاده سازی کرد.
وی ادامه داد: در این جشنواره که به مناسبت هفته جوان برگزار می شود از جوانان پنج حوزه گردشگری، نشاط آفرینی، فضای مجازی، ورزش و مشارکت اجتماعی و کارآفرینی تجلیل خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه یکی از راه های ایجاد انگیزه در بین جوانان تجلیل از فعالیت های آنهاست، افزود: این اداره کل قصد دارد در جشنواره از سازمان های مردم نهاد حامی جوانان، مربیان و داوران برتر، حامیان و ورزشکاران برتر، خبرنگار برتر ورزشی و ... در این جشنواره قدردانی کند.
وی در ادامه عنوان کرد: اجرای موسیقی، استند آپ کمدی و تئاتر و دیگر برنامه های نشاط آفرین از مهمترین بخش های جشنواره است که امیدواریم محیطی با نشاط را برای جوانان به ارمغان آورد.

** تقویت ورزش باشگاهی و محلات در استان
افضل پور با اشاره به اینکه ورزش باشگاهی و محلات در استان باید تقویت شود، اظهار کرد: امروزه با ارتقا هتل داری، رستوران ها و افزایش پروازها و ... فضا برای تقویت ورزش های باشگاهی نسبت به گذشته فراهم تر است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: هیات های قهرمانی هم با شرکت در مسابقات کشوری، میزبانی مسابقات، استعداد یابی و تشکیل کلاس های آموزش داوران می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.
وی در ادامه در ارتباط با اجاره سالن های ورزشی، بیان کرد: هیات های ورزشی می توانند در مزایده ها شرکت کنند و علاوه بر استفاده از سالن ها برای هیات مربوط سود آوری هم داشته باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقه لیگ برتر اسنوکر قهرمانی باشگاه های کشور در بیرجند، گفته بود: یکی از راه های گسترش ورزش قهرمانی میزبانی مسابقات لیگ کشوری است و برگزای چنین مسابقه هایی فرصت مغتنمی برای توسعه ورزش استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • ۲ مجموعه ورزشی در جنوب تهران احداث می‌شود
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور
  • کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند