Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر شاهزیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز برای نگهداری کودکان از سن شیرخوارگی تا 6 سالگی در زمینی به مساحت حدود 9 هزار مترمربع و با زیربنای شش هزار مترمربع در حال احداث است.
وی اظهار کرد: برای احداث این شیرخوارگاه که عملیات ساخت آن از سال 90 آغاز شد، تاکنون 250 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی بهزیستی و حدود چهار میلیارد تومان از محل کمک های مردمی و خیرین استان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: این شیرخوارگاه ظرفیت پذیرش 150 نفر شیرخوار را دارد.
وی با اشاره به ویژگی های خاص این شیرخوارگاه گفت: تمام قسمت های این ساختمان بشکل سوییت های مجزا و با سیستم گرمایشی یکنواخت ساخته شده است.
شاهزیدی، وجود فضای سبز و بازی مناسب برای کودکان را از دیگر امکانات این مرکز برشمرد و از همکاری ویژه خیرین در احداث این مرکز تقدیر کرد.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان افزود:در خوش بینانه ترین حالت ، این شیرخوارگاه در ماه رمضان امسال و در صورت تامین نشدن منابع مالی، در هفته بهزیستی در سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان که بتازگی بهمراه نرگس کلباسی فعال اجتماعی و نیز سرکنسول ایران در حیدرآباد هند از این مرکز بازدیده کرده است، اطمینان خاطر داد که در اطلاع رسانی برای جذب کمک خیرین خارج از کشور برای کودکان کودکان و نوجوانان بی سرپرست در استان خواهد کوشید.
در دفتر شبه خانواده بهزیستی استان اصفهان، حدود 550 کودک و نوجوان بدسرپرست با حمایت سازمان نزد بستگان خود زندگی می کنند.
علاوه بر این، حدود 450 کودک و نوجوان در 40 خانه کودک و نوجوان در سطح استان از خدمات آموزشی، فرهنگی، تخصصی و مراقبتی بهره مندند.
شیرخوارگاه نرجس، تنها مرکز دولتی سطح استان برای کودکان زیر 6 سال است.
ت/6027/6994
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال