Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@13:42:41 GMT

افزایش 23 درصدی درآمد عمومی گمرک آستارا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۵۵۴۴

افزایش 23 درصدی درآمد عمومی گمرک آستارا

تین نیوز | بر اساس آخرین آمار اخذ شده، در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در یک ماهه سال جاری مبلغ 16 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. به گزارش مانا، مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: طی یک ماهه سال 96 مقدار 24هزار تن کالا به ارزش 14میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول امیدی افزود: بر اساس برآورده های صورت گرفته این میزان صادرات انجام شده از لحاظ ارزشی 30 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی ، مواد غذایی ، سیمان ، گچ ، شوینده ها ،محصولات شیمیایی ، پارچه ، صنایع دستی ، فرش وموکت ، البسه ، کیف وکفش ، مصالح ساختمانی و پلاستیکی ، محصولات معدنی و فلزی بوده است.

وی اذعان داشت: این محصولات در مدت مذکور از مقصد گمرک آستارا به کشور های آذربایجان ، گرجستان و روسیه صادر شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده مقدار هفت تن کالا به ارزش 16هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است .

به گفته امیدی، عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی ، مواد پلاستیکی ، محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیر کل گمرک آستارا تاکید کرد: همچنین طی مدت مذکور 12 هزار تن کالا به ارزش 6میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی ، چوب ، آهن آلات و ماشین آلات ولوازم برقی بوده که از کشور های روسیه ، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است .

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در همین مدت، پنج هزار تن کالا به ارزش 8 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 115 درصد افزایش و از حیث ارزش پنج درصد افزایش داشته است .

امیدی اضافه کرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب ، فراوده های نفتی ، پنبه ، الیاف مصنوعی ، شمش آهن ، مس ،پشم شیشه و ورق آهن بوده است که از کشورهای آذربایجان ، روسیه ، گرجستان ،اکراین به مقصد کشورهای ترکیه ، عراق ، امارت متحده ترانزیت شده است .

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: همچنین طی مدت مذکور مقدار 18 هزار تن کالا به ارزش 78میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است.

وی بیان داشت: این میزان ترانزیت خارجی از لحاظ وزن 48درصد و از حیث ارزش99درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

امیدی گفت: عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی ، خودروی سواری ، مبلمان ، ماشین آلات ، لوازم بهداشتی ،مصالح ساختمانی ، گچ ، سیمان ، ظروف شیشه ای ، البسه ، مواد شیمیایی ، محصولات کشاورزی بوده که از قاره های مختلف به کشور آذربایجان ، روسیه ، گرجستان ، اکراین ترانزیت شده است.

مدیر کل گمرک آستارا بیان داشت: علاوه بر این در همین مدت 71هزار مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین خروجی 16 درصد افزایش و مسافرین ورودی32 درصد افزایش داشته است .

وی اذعان کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا دریک ماهه سال جاری مبلغ 16 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار به کسب رتبه هفت کشوری گمرکات استان در مبادلات تجاری اشاره و اظهار کرد: میزان صادرات سال گذشته از گمرکات استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بود و این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد برشمرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

 

دیگر خبرها

  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران