Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «احمد اصغری مهرآبادی» در نشست با مدیران عامل شهرهای جدید اعلام کرد: از همان ابتدای طرح مسکن مهر پیشنهاد ما این بود که کل مسکن مهر کشور باید 400 هزار واحد باشد، اما نیاز کشور 700 هزار دستگاه بود.
به گفته وی، از زمان آغاز طرح مسکن مهر، برنامه‌ ریزی کارشناسی و جامعی برای واگذاری تعداد واحدهای مسکن مهر، جانمایی‌ها و چگونگی تأمین خدمات زیربنایی صورت نگرفت و این باعث شد در حال حاضر با تعداد انبوهی از واحدهای بدون متقاضی و مشکلات عدیده در زمینه خدمات زیربنایی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تاکید کرد، دغدغه اصلی ما حل مشکلات مردم در حوزه مسکن مهر است، خوشبختانه در حال حاضر روند اجرایی تکمیل مسکن مهر در حد قابل قبولی پیش می‌رود، اما با این حال باید از تمام ظرفیت‌ها و نیروهای خود در راستای سرعت بخشی به تکمیل پروژه‌ها استفاده کنیم.
مهرآبادی خاطرنشان کرد: تکمیل مسکن مهر وظیفه دولت و تعهدی است که به مردم داده‌ایم و با تلاش مضاعف و برطرف کردن مشکلات، بیشتر پروژه‌ها را به سرانجام خواهیم رساند.
وی در پایان تأکید کرد: براساس وعده ای که داده شده است تا پایان کار دولت یازدهم باید ساخت مسکن مهر به پایان برسد و اگر لازم باشد مانند پروژه پردیس شب ها هم پیمانکاران باید برای تمام شدن این پروژه در کشور تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این مهرآبادی با اشاره به پیشرفت 96.3 درصدی پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: با تحویل بیش از 850 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بیشترین تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است.
به گفته وی در زمان دولت قبل جمع واحدهای تحویلی به متقاضیان مسکن مهر 690 هزار واحد بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 2 میلیون و62 هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی است، بیان کرد: در حال حاضر 111 هزار واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و 126 هزار واحد در مرحله نیمه تمام قرار گرفته که کمتر از 100 هزار واحد در مرحله سفت و نازک کاری است و تلاش داریم تا پایان امسال تمام پروژه ها از جمله واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس به پایان برسد.
مهرآبادی افزود: خوشبختانه دولت در اواخر سال گذشته موفق شد هشت هزار میلیارد ریال(800 میلیارد تومان) اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و 2هزار میلیارد ریال( 200 میلیارد تومان) نیز نقدی برای آماده سازی این واحدها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد که از آن یک هزار 300 میلیارد ریال(130 میلیارد تومان ) برای اتمام واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اختصاص یافته است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی از ضرورت ایجاد دهکدۀ شهری برای رفع مشکل مسکن در لرستان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روح‌الله اکبری، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، شامگاه شنبه، در جلسۀ شورای مسکن لرستان گفت: تأمین زمین در این استان به‌دلیل وضعیت جغرافیایی دشوار است.

او با بیان اینکه 20 درصد جمعیت لرستان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: این استان در اجرای طرح خودمالک شهری پیشرفتی ندارد.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت لرستان برای ساخت دهکدۀ شهری یادآور شد: ایجاد دهکدۀ شهری با حفظ باغات کشاورزی یکی از راه‌های ساخت واحد مسکونی در این استان است.

اکبری با تأکید به دسترسی روستاها به آب، برق و گاز، بیان کرد: زیرساخت‌های ایجاد دهکدۀ شهری در لرستان فراهم است و فرایند تصویب این طرح نیز قابل حل‌وفصل است.

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار لرستان

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این جلسه گفت: عدم رفع مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان قابل توجیه نیست و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح هستند.

او با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اضافه کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید در این استان رفع شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: جلسات شورای مسکن در این استان باید به‌صورت منظم و با مشارکت دستگاه‌های تأثیرگذار برای اجرای طرح ملی مسکن تشکیل شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد