Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: معلمان ما علاوه بر پشتیبانی مادی نیاز به توجه ویژه ای از لحاظ حمایت های عملی و معنوی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبانعلی رمضانیان ظهر امروز دوشنبه در یادواره بزرگداشت مقام معلم و معلمان شهید که مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: بسیج برای برطرف کردن خلا ها و کاستی های احتمالی نظام ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ‌تربیت نسل، حفاظت و صیانت از ارزش ها و باورهای جامعه اسلامی از رسالت های خطیر بسیج فرهنگیان است.

وی دفاع از انقلاب، پاسداشت از ارزش ها و دفاع از کرامت را فلسفه بسیج خواند و اظهارداشت: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گروه بزرگداشت مقام و جایگاه معلمان است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشورافزود: اگر جامعه به جایی رسیده، حاصل رنج، زحمت و دلسوزی و دغدغه ی معلمان بوده که مردم را در سیر رشد و تعالی قرار داده است و موانع موجود در مسیر را به جوانان و نوجوانان نشان داده و آنها را از انحراف مصون نگه داشته است.

رمضانیان با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام و انقلاب اسلامی بسیار رفیع است، اضافه کرد: متاسفانه علی رغم توصیه ها و تاکیدات و نگاه دین و انقلاب، در این عرصه گام های اساسی برداشته نشده است.

وی با طرح این سوال که چرا در سال های اخیر تعلیم و تربیت از شان و منزلت برخوردار نشده است، ادامه داد: نظام تعلیم وتربیت ما با نظام تعلیم و تربیت اسلامی فاصله گرفته است و تا این راه هم اصلاح نشود مابقی راه ها نیز درست پیش نخواهد رفت.

وی عنوان کرد: اقتصاد آموزش و پرورش بعنوان چالش بزرگ قادر به پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت نیست و نمی تواند آنطور که باید حمایت کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشوربا اشاره به اینکه اقتصاد مسئله‌ای جدا از فرهنگ نیست، گفت: تمام مشکلات اقتصادی ما تنها از مسیر اقتصاد حل نمی‌شود بلکه بخشی از آن ازکانال مسائل فرهنگی حل می‌شود.

رمضانیان اضافه کرد: فرهنگ تولید و اشتغال، با کنار هم قرار گرفتن دو مفهوم مصرف و توزیع توسعه می‌یابد بنابراین باید سبک زندگی و رفتار اقتصادی مبنی بر فرهنگ خود را تغییر دهیم.

وی اظهارداشت: امروز الگوهای غربی، اقتصاد و فرهنگ ما را بیمار کرده است و برای درمان آن تنها باید به سراغ الگوهایی برآمده از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باشیم.

وی بیان کرد:امروزه توجه لازم به معلمان نمی‌شود و باید به آن پرداخت و این مهم در تربیت نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود لذا می‌طلبد این قشر از لحاظ پشتیبابی علمی و معنوی مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را شغلی حساس و دارای مسئولیتی مهم عنوان کرد و گفت: معلم محرک علم و مولد قدرت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار علی رزمجو ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و فرهنگیان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: نظام آفرینش بر مبنای هدایت، تربیت و دانش استوار شده است و بر همین اساس معلمان دارای شغلی شریف و الهی هستند.

وی معلمان را محرک علم و مولد قدرت دانست و بیان کرد: معلمان بسیجی شیوه کار خود را از استاد شهید مرتضی مطهری آموخته‌اند و افکار و خصوصیّات این شهید گرانقدر توسط معلمان به نسل‌های حال و آینده منتقل می‌شود.

سردار رزمجو در ادامه با بیان اینکه معلمان بسیجی با استفاده از ویژگی‌های شهید مطهری تا به حال حماسه‌های بسیاری را به ارمغان آورده‌اند تصریح کرد: مهم‌ترین هنری که معلمان دنبال می‌کنند قرار دادن دانش‌آموزان در راه مستقیمی است که موفقیت‌های فراوانی در انتهای آن قرار دارد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را شغلی حساس و دارای مسئولیتی مهم عنوان کرد و گفت: کار معلم جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود و این جهاد، دانش‌آموزان را تربیت و به سوی جبهه حق اعزام می‌کند.

100 مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: آموزش و پرورش از دید مقام معظم رهبری در صدر تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد.

علی موحدی انسان‌سازی را هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان و مدیران جایگاه سیزدهم کشور را از آن خود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان بوشهر و تعامل گسترده آموزش و پرورش این استان با سایر ادارات باعث شده تا اداره آموزش و پرورش استان در شرایط خوبی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تخصیص اعتبارات در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تعداد 100 مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود.

فرهنگیان بسیجی با تمام توان جبهه تعلیم تربیت را متحول کنند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور هم در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه تعلیم تربیت را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی و نقش آن در توسعه و پیشرفت اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت‌آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

در این همایش  از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • هویت بخشی رسالت امروز معلمان است
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند