Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@21:49:35 GMT

نجات سالانه 12 هزار نفر از مرگ در جاده‌ ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۷۰۴۷

به گزارش صدای ایران، معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از نجات سالانه 12 هزار نفر از مرگ با تلاش پلیس در جاده‌های کشور خبر داد.

سردار حسن مؤمنی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور این شهرستان با اشاره به اینکه فعالیت پلیس عبادت است اظهار کرد: طبق فرمایش قرآن کریم اگر انسان بی‌گناهی کشته شود مانند این است که تمام انسان‌ها کشته شدند و در این راستا پلیس راهور حافظ جان مردم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به تلاش پلیس برای نجات انسان‌های بسیار اشاره کرد و افزود: مشکلات حوزه راهور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود بنابراین کاهش حوادث و تلفات از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس راهور است.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای از سال 84 تاکنون در کشور هستیم، تصریح کرد: همه باید برای حفظ امنیت جاده‌ها با پلیس همکاری داشته باشند.

مؤمنی از کشته شدن 28 هزار نفر در 10 سال گذشته در جاده‌های کشور خبر داد و بیان کرد: اکنون آمار مذکور به 15 هزار نفر کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه با تلاش پلیس سالانه 12 هزار نفر در جاده‌های کشور از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد رانندگان از 18 میلیون نفر به 38 میلیون نفر در کشور، خاطرنشان کرد: کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای با وجود افزایش خودرو و رانندگی یکی از مجاهدت‌های پلیس راهور است.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به کاهش حدود چهار درصدی تلفات جاده‌ای کشور در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: پلیس برای کاهش تخلفات و تلفات جاده‌ای نیازمند تلاش جهادی و همکاری عمومی مردم است.

مؤمنی با بیان اینکه بسیاری از کشته‌های جاده‌ای را افراد جوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بیشترین تلفات جاده‌ای در سن 20 تا 30 سال اتفاق می‌افتد و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی ترافیکی است

وی به کاهش سه درصدی کشته‌ها در جاده‌های گیلان در سال 95 اشاره کرد و افزود: 39 درصد از تلفات جاده‌ای گیلان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و حدود 30 درصد از کشته شدگان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه حدود 15 درصد از کشته‌های جاده‌ای گیلان را عابران پیاده بالای 70 سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: با تلاش بیشتر باید تعداد حوادث و تلفات را کاهش دهیم و این امر با اقدام‌های فرهنگی امکانپذیر است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از حادثه برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در اثر این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومین توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و ۴ نفر هم توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبان بیان کرد: متأسفانه در این حادثه ۱ نفر جان خود را از دست داد که پیکر وی پس از رهاسازی بوسیله ست هیدرولیک، به عوامل انتظامی تحویل شد.

کد خبر 6088124

دیگر خبرها

  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟