Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرمت و پاکسازی نقاشی مجلس بزم شاه طهماسب اول نقش بسته بر دیوار ساختمان کاخ موزه چلستون اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،کارشناس مرمت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : با همکاری سه نفر از کارشناسان و استادکاران این سازمان ،کار مرمت و پاکسازی نقاشی مجلس پذیرایی شاه طهماسب اول از همایون پادشاه هند آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور زیرک با بیان اینکه موزون سازی رنگی این نقاشی ها با کمترین هزینه و کیفیت بالا در کمترین زمان انجام می شود افزود :این نقاشی که ارتفاعی حدود 4در 6متر دارد یکی از شش نقاشی بزرگ و اصلی در عمارت کاخ چهلستون است که پیش بینی می شود تا چهار ماه آینده مرمت آن به پایان برسد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون ،دو نقاشی جنگ چالدران و کرنال در این عمارت مرمت و بازسازی شده اند،گفت :با مرمت سه تابلو ی بزم و رزم این عمارت کارت مرمت کاخ موزه چهلستون به پایان می رسد .

در تالار مرکزی چهلستون، شش تابلو نقاشی شامل جنگ شاه اسماعیل اول با شیبک‌خان ازبک، جنگ کرنال بین نادر شاه افشار و محمد شاه گورکانی، مجلس پذیرایی شاه عباس دوم از ندر محمدخان فرمان‌روای ترکستان، مجلس پذیرایی شاه عباس اول از ولی محمدخان فرمان‌روای ترکستان، جنگ چالدران بین شاه اسماعیل و سلطان سلیم فرمان‌روای عثمانی و مجلس پذیرایی شاه طهماسب اول از همایون پادشاه هندوستان وجود دارد .

باغ چهل ستون با 67 هزار متر مربع مساحت، در دوره شاه عباس اول احداث شده است و در وسط این باغ ،عمارت چهل ستون قرار دارد.
این بنای تاریخی با شماره 108 سال 1310 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا یکی از چهار اثر جهانی استان اصفهان هم هست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از راه‌اندازی غرفه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان شامگاه ۱۱ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: خلیج فارس هویت ملی ماست و نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس فرصتی ارزشمند است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و به ویژه در سواحل خلیج فارس این نماد هویت ملی را پاسداری نماییم.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با همراهی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در سطح شهرستان سیریک برگزار نمود، در این مسابقه هنرمندان شهرستان نقاشی های مختلفی با موضوع خلیج فارس ترسیم کردند و این روز بزرگ را گرامی داشتند. آثار هنرمندان شرکت کننده در غرفه فرهنگ و هنر شهرستان جهت بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: در پایان این مسابقه از فاطمه ملاحی، زینب جمالدینی و زهرا ملاحی به عنوان سه نفر برتر مسابقه طراحی و نقاشی با هدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست