Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@10:51:40 GMT

کروم در برابر سایت‌های ناایمن تهاجمی تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۸۶۷۹

کروم در برابر سایت‌های ناایمن تهاجمی تر می‌شود

پول‌نیوز - مرورگر کروم برای مقابله با سایت‌های ناایمن برخورد تهاجمی‌تری را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه هشدارهای بیشتری به کاربران می‌دهد.

کروم برای اینکه مدیران وب سایت‌ها را به استفاده از ابزار رمزگذاری اطلاعات یا پروتکل HTTPS ترغیب کند، قصد دارد، بیشتر از گذشته از هشدار ناایمن بودن سایت‌ها در این مرورگر بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوگل از سال 2014 هم در زمان نمایش نتایج جستجو تلاش می‌کرد سایت‌های دارای پروتکل HTTPS را در رتبه‌های بالاتری به نمایش بگذارد.

چندی قبل کاربران کروم شاهد افزوده شدن برچسب ناایمن به برخی وب سایت ها به علت استفاده از سرورهای رمزگذاری نشده HTTP بودند. سایت‌های یادشده برای تبادل اطلاعات مربوط به کلمات عبور و کارت‌های اعتباری از پروتکل HTTP به جای HTTPS استفاده می‌کردند.

اما از آغاز ماه اکتبر این هشدار در صورت تایپ هرگونه اطلاعات در صفحات HTTP به نمایش درمی‌آید. همچنین اگر کاربران در حالت Incognito از صفحات HTTP بازدید کنند، پیام هشدار یاد شده را مشاهده می‌کنند.

مسئولان گوگل می‌گویند، از زمان اعمال این تغییرات تا به حال، بازدید کاربران از صفحات HTTP حدود 23 درصد کاهش یافته است. اما با عرضه نسخه 62 مرورگر کروم هشدار ناایمن در صورت تایپ کردن هرگونه اطلاعات در سایت های HTTP به نمایش درمی آید تا استفاده از این پروتکل غیرامن هر چه بیشتر کاهش یابد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است

سرمربی موقت تراکتور گفت: فلسفه فوتبال ما مثل فولاد خوزستان، ارائه بازی تهاجمی و تماشاگر پسند است.

به گزارش ایسنا، حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی با فولاد خوزستان، اظهار کرد: ابتدا از اهالی رسانه استان خوزستان، بابت عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی به دلیل ساعت پرواز تیم، عذرخواهی می‌کنم. احترام زیادی برای رسانه‌ها قائل هستم.

او ادامه داد: بازی تراکتور و فولاد خوزستان برای تیم میزبان بسیار مهم و حیاتی است و قطعاً تیم حریف هجومی بازی می‌کند. ما هم باید هوشیار بوده و با انضباط بازی کنیم. البته مطمئن باشید تیم تراکتور هم بازی تدافعی انجام نخواهد داد و فلسفه ما ارائه بازی تهاجمی و هوادار پسند است. 

سرمربی موقت تراکتور افزود: فردا برای دفاع از اعتبار خود فوتبال بازی می‌کنیم و نیم نگاهی نیز به ارتقای جایگاه‌مان در جدول لیگ برتر داریم. دیدار فولاد خوزستان و تراکتور، بازی زیبایی می‌شود و تماشاگران از تماشای آن لذت خواهند برد.

مطهری درباره انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور مسابقه با فولاد، تصریح کرد: دکتر بیژن حیدری از داوران باتجربه و کم اشتباه فوتبال کشورمان است و انشالله قضاوت خوبی را مثل همیشه از ایشان ببینیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تصاویری متفاوت از فیلمبرداری و مانور پهپاد تهاجمی روی سطح آب | جست و جو ، یافتن هدف و حمله را ببینید
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود