Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی در جمع مردم بندرعباس گفت: چرا باید به بهانه خصوصی‌سازی کارگران واحدهای صنعتی بیکار شوند؟!

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی امشب در جمع مردم بندرعباس در سالن فجر این شهر اظهار کرد: صفا و صمیمیت مردم هرمزگان که در پرتو اندیشه اسلامی و فرهنگ بلند این سرزمین در آرامش و امنیت زندگی می‌کنند، شایسته خدمات بزرگی هستند تا بتوانند با عزم هرچه بلندتری به سمت تعالی و پیشرفت گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که سایه جنگ را از این کشور دور کرد، حضور مردم آگاه و متدین در صحنه است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با این همه نیروهای کارآمد و مستعد کار زیبنده نیست فقر و بیکاری وجود داشته باشد و آنچه امروز مردم را نگران می‌کند فساد است که هر روز اخبار آن را در روزنامه‌ها و رسانه‌ها می‌بینند و می‌شنوند.

رئیسی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی بیش از 50 درصد از تولید ناخالص ملی آنها از دریا است اما در کشور ما این میزان با وجود انبوهی از مواهب خدادادی بسیار پائین است.

وی گفت: جوان تحصیل‌کرده ما نباید گرفتار فقر باشد. بیش از 11 میلیون جوان آماده ازدواج فقط به خاطر فقر و بیکاری به سمت ازدواج نمی‌روند. ما جوانانی داریم که برغم مدارک بسیار بالا حاضرند هرگونه کاری را انجام دهند اما نبود شغل نسل جوان ما را گرفتار کرده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: جوانان ما نه تنها خودشان کار ندارند بلکه پدران‌شان نیز که در کارگاهی مشغول کار بودند، اکنون بیکار شده‌اند.

رئیسی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 92 با بیش از 70 درصد پیشرفت باید در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسید اما متاسفانه کار بر زمین ماند و بیش از 10 هزار میلیارد را می‌شد در این سال‌ها ذخیره کرد و اگر زودتر به بهره‌برداری می‌رسید، این سرمایه عظیم ناشی از واردات بنزین ذخیره می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول 4 ساله اخیر بیش از 700 هزار میلیارد تومان تولید نقدینگی شده اما باید دید این مبلغ کجا رفته است؟ اگر فقط نیمی از این پول به سمت اشتغال می‌رفت، امروز دیگر حتی یک بیکار در کشور نداشتیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با انتقاد از واردات برخی کالاهای غیر ضروری به کشور، گفت: در این دولت متوسط واردات کالای چینی در هر سال 10 میلیارد دلار بوده و دو برابر قبل شده است و این بسیاری از تولیدات داخلی را نابود کرده است.

رئیسی گفت: نقدینگی کلان در این سال‌ها در کشور باید به سمت تولید هدایت می‌شد اما متأسفانه به سمت واردات رفت و صادرات غیرنفتی ما در این سال‌ها 10 درصد کاهش یافته است و عملا سبب بروز مشکلاتی برای کشور شده که باید سریع‌تر آن را اصلاح کنیم چرا که به سمت بحران اقتصادی می‌رود.

وی عنوان داشت: در حوزه برخورد با قاچاق باید جدی‌تر عمل کرد اما برخورد با قاچاق نباید محدود به افراد ضعیف جامعه شود بلکه باید برخورد با دانه‌درشت‌هایی باشد که به حق مردم تعرض می‌کنند و تولید داخلی را به سمت نابودی می‌برند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت ساماندهی وضعیت مالیاتی در کشور به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها، افزود: ما در مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم و تمام ساختارهای فسادزا در کشور قابل اصلاح است و ما ظرف یک ماه تمام ساختارها و مراکز فسادزا را در کشور را با تجربه‌ای که از سازمان بازرسی دارم از میان برخواهیم داشت تا کسی نتواند حقوق مردم را ضایع کند.

رئیسی با انتقاد از خصوصی‌سازی در برخی از صنایع کشور گفت: چرا باید در سایه خصوصی‌سازی جمعی از کارگران این کشور بیکار شوند؟ ما با خصوصی‌سازی مخالف نیستیم اما با بیکار شدن کارگران مخالفیم و همه این مشکلات قابل حل است.

وی تأکید کرد: تسهیلات بانک‌ها باید به سمت تولید سوق پیدا کند تا بیکاری مهار شود. نباید یک واحد تولیدی و یا یک جوان گرفتار گرفتن یک وام باشند اما عده‌ای وام‌های میلیاردی بگیرند و هیچ اقدامی هم با آن نکنند و به سمت دلالی ببرند. فقط یکی از بدهکاران بانکی به اندازه کل وام ازدواج جوانان این کشور بدهی دارد و باید این گونه افراد در پیشگاه قانون جوابگو باشند و مال مردم را پس دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین به ضرورت مولدسازی روستاهای کشور متناسب با شرایط اقلیمی و توانمندی منطقه‌ای آنان تأکید کرد و عنوان داشت: نباید روستائیان ما گرفتار معضلات و مشکلاتی باشند که دست از تولید بکشند و به حاشیه شهرها بیایند و گرفتار شوند بلکه باید تولید در کشور جان تازه‌ای بگیرد.

رئیسی گفت: هیچ شغلی برای من بهتر از خادمی امام رضا (ع) نبوده و نیست اما نگران بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی مردم هستم. وقتی ناراحتی را بر لبان جوان بیکاری می‌بینم بشدت ناراحت می‌شوم اما قول می‌دهم که لبخند را بر لبان جوانان این کشور بازگردانم.

وی تصریح کرد: من آمده‌ام تا زحمات فرهنگیان را جبران تا هیچ فرهنگی از شغل خود خجالت نکشد و آمده‌ام تا جلوی اختلاس میلیاردی را از صندوق ذخیره فرهنگیان بگیرم. آمده‌ام به کمک آن جانبازی که 30 سال است ناله می‌کند و مادرش از او نگهدای می‌کند. من آمده‌ام تا تلاش‌گران عرصه تولید را از گرفتاری‌های اداری نجات دهم و همه جامعه را از کار و کرامتی شایسته برخوردار سازم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند