Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: ناهید حیدری در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان گفت: آلرژی یکی از بیماری هایی است که با تحریک سیستم ایمنی بدن نسبت به هرعاملی بروز و به راحتی تشدید می‌شود. این در حالی است که آلرژی در بدن برخی از افراد تحت تأثیر عوامل درونی مانند ژنتیک به وجود آمده و به فرزندان نیز به ارث می‌رسد.

وی افزود: علاوه برعوامل درونی و ژنتیکی، عواملی، چون تغییرات فصلی و نوع تغذیه، در ایجاد آلرژی‌ها تأثیر گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شایع‌ترین علایم آلرژی، عطسه، ابریزش بینی، قرمزی چشم، خارش در لثه و بینی و گلو، مشکلات تنفسی و ایجاد ضایعات قرمز رنگ روی پوست است که با مصرف میوه‌های فصلی و گرده افشانی گل‌ها در هوا به طور غیر منتظره‌ای در بدن بسیاری از مردم پدیدار می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی، آسم و آلرژی خاطر نشان کرد: توجه به مواد غذایی مصرفی و کنترل آن، در سلامت افراد بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند از بروز انواع آلرژی‌ها جلوگیری کند. استفاده از میوه‌های فصلی و نوبرانه در مواقع زیادی موجب انواع حساسیت‌ها می‌شود. زرد آلو، خربزه، انگور، کیوی از جمله میوه‌های آلرژی زا هستند. باید در مصرف آن‌ها دقت شود. همچنین خوردن تنقلاتی، چون آجیل و خرما، انواع ادویه ها، بادنجان، گوجه فرنگی، پیاز و ... به افراد مبتلا به آلرژی اصلا توصیه نمی‌شود و باید از مصرف آن جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: آلرژی‌های تنفسی اغلب در فصل بهار بر اثر استنشاق گرده‌های معلق در هوا و یا عوامل حساسیت زای دیگر، شایع شده و سیستم تنفسی را درگیر می‌کند.

حیدری در پایان تأکید کرد: افراد حساس در فصل بهار، قبل از مواجهه با هوای آزاد حتما از دستمال پارچه‌ای مرطوب، برای گرفتن دهان و بینی خود استفاده کرده و علائم آلرژی را جدی بگیرند و در صورت بروز حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.


منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746287

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • حساسیت فصلی کودکان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید