Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس‌جمهوري با بيان اينکه در صورت پيروزي در انتخابات کابينه او جوان‌تر خواهد شد، گفت: تجربه و دانش معيار انتخاب وزراي دولت دوازدهم است
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در گفت‌و گوي خبري با شبکه خبر در پاسخ به سوالي در خصوص اسامي نامزدهاي پست وزات در دولت بعدي گفت: معمول نيست اسامي وزرا مطرح شود چرا که اسامي وزرا بايد به مجلس تقديم شوند و قبل از آن بايد هماهنگي‌هاي ديگري در اين زمينه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامزد انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اساس برنامه ما بر اساس شايسته سالاري است و کابينه دولت يازده هم همين را نشان داد که بحث جناح خاص و تفکر سياسي خاص مطرح نيست بلکه افرادي که تجربه کافي دارند و دانش دارند، وزراي کابينه دولت دوازدهم خواهند بود.
او درباره اينکه چقدر در دولت بعدي به جوان‌ها ميدان مي‌دهد، اظهار کرد: ما بايد به جوان‌ها در کل کشور ميدان دهيم. کابينه سي نفر است و اصل شايستگي و توانمندي فرد براي وزارتخانه و مسئوليت است. ولي حتما با توجه به شرايط کابينه تغيير ميکند و سن متوسط کابينه هم جوان‌تر مي‌شود. ما در سازمان استخدامي طرحي براي کمتر شدن سن مديريت داريم.
رييس‌جمهور درباره اينکه آيا از نزديکان کسي را در کابينه بکار مي‌گيرد، گفت: دوست بودن يا نبودن مهم نيست ولي کساني که از گذشته سابقه کاري در مسئوليت‌هاي مختلف و مشارکت داشتيم استفاده مي کنيم. دوست بودن يا ساير مسايل معياري براي کابينه نيست.
او درباره اينکه يکي از هنرهايي رييس جمهور تعامل با ساير قوا است و در صورت بروز اختلاف چه اقدامي خواهد کرد، گفت:‌ اساس معيار براي تعامل بين قوا قانون اساسي و قوانين موضوعه است. قانون وظايف هر قوه را مشخص کرده و همکاري و تعامل قوا مي‌تواند موثر باشد. ما در تجربه دولت يازدهم ديديم در موضوعي مثل هسته‌اي تعامل با قوا موثر بود. ما معمولا در مسايل مهم با رييس مجلس و رييس قوه قضاييه مشورت مي‌گيريم.
روحاني بر تعامل قوا براي حل مشکلات کشور تاکيد کرد و افزود: ما هر لايحه‌اي تصويب مي‌کنيم بايد با هماهنگي مجلس باشد. نمايندگان بايد راي و نظر بدهند. مسايل مهم سياسي-امنيتي در شوراي عالي امنيت ملي تصميم گيري مي‌شود که روساي دو قوه هم در آن حضور دارند. براي مسايل فرهنگي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در فضاي مجازي در شوراي عالي فضاي مجازي هر سه قوه حضور دارند. در شوراهاي اصلي کشور، سه قوه با هم بحث و هماهنگي مي‌کنند. از اين رو اين تعامل ضرورت دارد و موثر است.
هيچ‌گاه بخاطر سوال و استيضاح گله نکرديم
روحاني در پاسخ به اين سوال که اگر اختلافي با سران ديگر قوا داشته باشد، آيا اين اختلاف را به مردم مي‌کشد، گفت تجربه دولت يازدهم نشان داد که تعامل ما چطور بوده است. در دولت يازدهم وزيري بود که سه چهار مرتبه به مجلس بردم و راي نياورد اما هيچ وقت گله نکرديم. اين حق قانوني مجلس است که سوال و استيضاح کند. اين امر موجب گله و شکايت در بين مردم نبود البته مسايلي بوده که با قوا حل و فصل شده. ما در سال چند جلسه همفکري با روساي قوا داشتيم و بعد از اين جلسات در مصاحبه تصميمات اعلام مي‌شد.
او درباره اينکه رهبر انقلاب حفظ روحيه انقلابي را مهم مي‌داند. فکر مي‌کنيد با توجه به شاخص‌هاي رهبري چه ميزان اين روحيه را داريد؟، گفت: امثال بنده که از ابتداي انقلاب مسئوليت داشتند، مردم مي‌توانند در اين باره قضاوت کنند. البته انقلاب به معناي آن است که براي اسلام و مردم درست فکر و برنامه ريزي کنيم چون انقلاب اسلامي مردم سالاري ديني است.
انقلابي بودن به معناي درشت حرف زدن نيست
روحاني تاکيد کرد: انقلابي بودن يعني درست عمل کردن و براي استقلال و آزادي جامعه تلاش کردن است. هر کس چنين باشد انقلابي است. هر کس به اخلاق پايبند است، انقلابي است. انقلابي بودن به معناي درشت و بلند حرف زدن نيست. بايد اصول را ديد براي چه از سال چهل و هفت نهضت شروع شد؟ براي استقلال و مبارزه با فساد بود تا معنويت در کشور حاکم شود، آزادي بيان حاکم شود. اگر اين اهداف را پاس بداريم ارزش‌هاي انقلاب را پاس داشته‌ايم.
رييس‌جمهور بايد بر مبناي خردجمعي و خواست مردم حرکت کند
نامزد انتخابات رياست جمهوري درباره اينکه کارايي رييس جمهور بيشتر در کجاست، اظهار کرد: رييس‌جمهور هم بايد از توانمندي‌هاي شخصي، تجربه، علم و دانش برخوردار باشد و هم براي اينکه بتواند کشور را پيش ببرد بايد در چارچوب قانون حرکت کند و هم بايد در مسير انقلاب و راهي باشد که امام و رهبري تعيين و تاکيد کردند. رييس جمهور بايد بر مبناي خرد جمعي و کشور و خواست مردم حرکت کند چون مردم سالاري ديني است بايد نظرات مردم را مد نظر داشت.
او درباره اينکه چقدر توان کار با منتقدان را دارد، گفت: در دولت يازده شما شاهد حضور افکار و گروه‌هاي متفاوت از جناح‌هاي مختلف هستيد. من در موقع راي‌گيري در دولت معمولا صبر مي‌کنم و خودم دستم را بلند نمي‌کنم چرا که نمي‌خواهم سخن و راي من اثري بر راي وزرا بگذارد.
رسانه ملي بيشترين منتقد دولت يازدهم بود
روحاني ادامه داد: تجربه بزرگ دولت يازدهم، انتقاد بيش از حد مخالفين و منتقدين در جامعه بوده است. حتي رسانه ملي ما بيشترين منتقد دولت بوده است. اصل انتقاد سازنده را لازم مي‌دانيم و اين وظيفه دولت است که به حرف مردم گوش کند. ما با تخريب مخالفيم و معتقدم اين امر حرکت دولت را کند مي‌کند و نه به مصلحت است و نه از لحاظ شرعي و قانوني مجاز است.
دولت حاشيه‌سازي نداشته و به حاشيه‌ها جواب نداده است
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين پرسش که حاشيه‌ها به هر دليلي جامعه را متشنج مي‌کند، آيا قول مي‌دهيد که در دولت شما حاشيه‌اي اتفاق نيافتد، گفت: مردم ما مي‌توانند بر مبناي عملکرد دولت فعلي قضاوت کنند. عملکرد ما در اين دولت به اينگونه بود که توانستيم در برابر مخالفان صبر کنيم و هيچ وقت دنبال حاشيه نباشيم. چون ديديم خيلي از حرف ها براي منحرف کردن ما از مسير درست بوده، مسيرمان در سياست خارجي و داخلي و اقتصاد را ادامه داديم و دولت هيچ وقت حاشيه سازي نداشته و معمولا به حاشيه‌ها جواب نداده است.
نامزد انتخابات رياست جمهوري درباره اينکه طبق قانون وزرا موظف به اعلام ميزان دارايي‌هاي خود هستند. برخي افراد اين اقدام را انجام نداده‌اند، آيا شما و کابينه‌تان ميزان دارايي خود را اعلام خواهد کرد، گفت: اين موضوع در قانون اساسي آمده و اگر موردي پيش بيايد که وزير يا مسئولي نخواهد اموال خود را به دقت اعلام کند، اين قوه قضاييه است که بايد وزير را تحت سوال قرار دهد. در دولت يازدهم همه وزرا به اين وظيفه قانوني خود عمل کردند.
او درباره بيانات رهبر انقلاب در عيد مبعث که از نامزدهاي انتخابات خواستند قول‌دهند که براي گره‌گشايي نگاهشان به خارج نباشد، اظهار کرد: نکته مهمي که از سوي رهبري مطرح شد، اين نکته را من به دفعات روي آن تاکيد کرده‌ام. همواره تاکيد کرده‌ام که ملت بزرگ ايران و همه مسئولان بايد به توانمندي‌هاي داخلي کشور توجه کنند چرا که نگاه به بيرون مي‌تواند موجب ضعف ملي ما و باعث طمع دشمنان باشد.
نگاه ما هيچ وقت به بيرون نيست
رييس‌جمهور با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي يعني اقتصاد درون‌زا و برون نگر، گفت: من چندين بار گفته‌ام که اين دولت نگاهش اول به آسمان است و بعد به ملت و هيچ وقت نگاهش به بيرون نيست. ما با دنيا تعامل سازنده و موثر طبق چشم‌انداز داريم ولي تکيه ما به ملت است. ما در گندم و گازوييل خودکفا هستيم. ما صادر کننده فولاد در اروپا هستيم و اين يعني در همه زمينه ها در مسير خود کفايي قرار گرفته‌ايم.
روحاني درباره اولويت‌هايش براي تعامل با ساير کشورها گفت: در سياست خارجي اساس بحث ما تعامل سازنده با جهان است اما در ميان کشورها همسايگان و کشورهاي اسلامي داراي اولويت هستند. براي امنيت و منافع اقتصادي و به دليل اينکه در شرايط ناامني هستيم،بايد با همسايگان رابطه داشته باشيم و از سوي ديگر دنياي اسلام شريک فکري ما است. بعد از همسايگان همه کشورها اعم از آسيايي، آفريقايي، اروپايي و همه کشورهاي که رابطه ما با آنها خصمانه نباشند همکاري داريم.
ايران از کشورهاي متحد در قبال سياست‌هاي مداخله‌جويانه حمايت مي‌کند
رييس‌جمهور در ادامه اين برنامه و در پاسخ به اين سوال که راهبرد دولت او در خصوص مقاومت چه خواهد بود گفت: منطقه ما دشمنان فراواني دارد و قدرت‌هاي بزرگ چشم طمع به منابع ما دارند. در منطقه ما به خصوص در حوزه خليج فارس منابع عظيمي وجود دارد که دولت‌هاي بزرگ و غربي براي دستيابي به آنها تلاش مي‌کنند. علاوه بر آنها اسراييل نيز به دنبال منابع سرشار خليج فارس است.
او ادامه داد: تروريسم دشمن جديدي است که در اين سالها ظهور کرده. ما از مقاومت کشورهاي منطقه در برابر صهيونيسم و کشورهاي مداخله گر حمايت مي کنيم و کشور ما تعهد دارد که در قبال شيطنت ها و سياست هاي مداخله جويانه ديگر کشورها از کشورهاي متحد حمايت کند .
روحاني در پاسخ به اين سوال که سياست هاي مقابله اي کشورمان در خصوص آمريکا چه خواهد بود گفت: ما در مقام عمل نشان داديم که بر سر منافع ملي خود کوتاه نخواهيم آمد. امريکا با تمديد ISA يک قدم به ضرر منافع ما برداشت و تحريمي که 10 سال پيش اعمال کرده بود را تمديد کرد و با اين که بلافاصله آن تحريم را بي‌اثر کرد اما ما واکنش نشان داديم و شخصا دو دستور جداگانه به سازمان انرژي اتمي دادم و از طرف ديگر مقامات آمريکايي و افرادي که به صهيونيسم کمک مي‌کنند را مورد تحريم قرار داديم و با آمريکا مقابله به مثل کرديم.
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال که نظر شما در خصوص اينکه آمريکا شيطان بزرگ است و هيچ غلطي نمي‌تواند کند گفت: اين جمله معروف امام است و آن زماني که آمريکا اصل انقلاب را تهديد مي‌کرد و شاه را پناه داده بود و به دنبال اجراي تخيلاتي در مدل 28 مرداد بود و حتي حادثه طبس را برنامه ريزي کرده بود، امام (ره) اين جمله تاريخي را گفتند. آمريکا هنوز دست از شيطنت ها خود بر نداشته است. ما به دنبال تنش زدايي با تمام کشورها هستيم اما آمريکا هنوز با ملت ايران دشمني مي‌کند .
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در خصوص راهبرد عملي دولت‌اش در مقابل با آمريکا اظهار کرد: قدرت ما مي‌تواند در تمامي مذاکرات تاثيرگذار باشد. وقتي ما در ايران توانستيم جلوي تورم را بگيريم و در سال 93 رشد اقتصادي داشته باشيم ديديم که در مذاکرات هسته‌اي چقدر تاثيرگذار بود.اين همان قدرت نظامي و امنيتي است که مي‌توانيم داشته باشيم. آنهايي که تا امروز روابط‌شان با ما خصمانه بوده اکنون به قدرت ما پي برده‌اند.
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال که ايران امروز تبديل به يک قدرت منطقه اي شده است و براي استمرار اين حرکت چه برنامه اي دارد گفت: کار بزرگي از سال‌هاي گذشته و از آغاز انقلاب انجام شده است. در دولت يازدهم نيز ما به دنبال بالا بردن قدرت منطقه‌اي بوده ايم و از طريق ايجاد روابط با کشورهايي مانند عراق، لبنان، سوريه و يمن و ساير همسايگان قدرت خود را بالاتر ببريم. البته يکي از همسايگان ما به خاطر مطامع خود روابطش را با ما خراب کرده اما با ساير همسايگان روابط خوبي داريم و در زمينه اقتصادي و سياسي آن ها را تقويت خواهيم کرد.
هيچ‌گاه ناقض برجام نخواهيم بود
روحاني در پاسخ به اين سوال که سياست دولت او در خصوص برجام و نقض احتمالي آن از سوي امريکا چيست گفت: همانطور که رهبر انقلاب گفتند ما هيچ وقت ناقض برجام نخواهيم بود. ايران هر وقت پيماني بسته و تعهدي امضاء کرده به آن پايبند بوده است و در برجام نيز تا زماني که طرف مقابل به آن پايبند باشد ما نيز متعهد خواهيم بود اما اگر بخواهند آن را نقد کند ما برنامه خاصي براي آن زمان تدوين کرديم. کميسيون هايي که بر اجراي برجام نظارت مي کند و زير نظر شوراي امنيت ملي فعاليت دارند طرح ها و پيش بيني هايي انجام دادند که در موقع لزوم آن را اجرا خواهيم کرد.
نامزد انتخابات رياست جمهوري در انتهاي سخنان خود گفت: در سياست ما امنيت و آزادي مساله مهمي است. در مسايل انقلابي، آزادي بيان و اشتغال و ساير آزادي‌ها بسيار اهميت دارد و من آن را در منشور حقوق شهروندي آورده‌ام. آزادي احزاب و فعاليت‌هاي آنان به همراه مساله اقوام بسيار مهم است. ما بايد به مذاهب مختلف احترام بگذاريم و بر مبناي شايسته سالاري حرکت کنيم. امروز من خوشحالم که در دولت يازدهم براي اولين بار ما از اهل سنت سفير، معاون وزير و مشاور وزير داريم. اين براي ما مساله مهمي است که اقوام مختلف به طور مساوي از امکانات کشور بهره ببرند. اين ها همگي مسايل مهمي است اما شما ظاهرا فرصت نکرديد در اين باره سوال کنيد.
رييس جمهور در پايان ابراز اميدواري کرد که مردم در 29 ارديبهشت حماسه سياسي ديگري را رقم بزنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

ایشان افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می‌کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

ایشان ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

ایشان تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

ایشان بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

ایشان افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

ایشان با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

کد خبر 6089034

دیگر خبرها

  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است