Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:38:14 GMT

املاک نجومی بخش کوچکی از تخلفات مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۰۴۶۳

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که با هزینه تونل‌های صدر و نیایش می‌توانستیم دو خط مترو را به طول 20 کیلومتر تمام کنیم، گفت: این هزینه برابر با 35 سال بودجه محیط زیست کشور است. آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا انصاری در همایش تهران و دردهایش با اشاره به این‌که اگر فصل حقوق ملت قانون اساسی را نگاه کنیم می‌بینیم که چندین فصل آن مربوط به حقوق شوراها و حاکمیت ملت است، گفت: در همان اوایل انقلاب که آیت الله طالقانی بحث شورا را مطرح کردند جو غالب آن بحث تحقق اصول مردم سالاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا،این عضو شورای شهر چهارم تهران ادامه داد: در آن زمان کمیسیون شوراها کمیته‌ای را به تدوین قانون شوراها اختصاص دادند و قرار بود که شورا به صورت پلکانی از محله شروع شود و به شورای منطقه و در مرحله آخر به شورای شهر برسد.
انصاری با بیان این‌که متاسفانه به دلایل شرایطی که در سال‌های اول انقلاب مانند جنگ وجود داشت امکان تحقق قانون شورا نبود، اظهار کرد: در دوره اصلاحات، بحث حاکمیت مردم و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها مطرح بود در آن زمان دو نظر وجود داشت یکی اینکه قانون شورا بازنگری شود و شورا شکل بگیرد و دوم آن که همان قانون قبلی که چندبار بازنگری شده بود کار خود را شروع کند.
این عضو شورای شهر تهران افزود: شورای اول کارآمدترین شورا بود و نیروی سیاسی و اجرایی قوی داشت ولی به دلایلی که بعضی از جریان‌های سیاسی حیات خود را در عدم حضور مردم می‌دیدند جوسازی‌هایی صورت گرفت و شورای اول منحل شد.
وی ضمن بیان این‌که شورای دوم و سوم یک حرکت هیأتی بود که غیرمنطقی و غیراصولی کار خود را شروع کرد تصریح کرد: شورای سوم شبه برنامه‌ای به عنوان برنامه پنج ساله شهرداری تصویب کرد که این برنامه شعاری و اصولی بود. در شورای شهر چهارم این برنامه با ادبیات برنامه ریزی تطبیق پیدا کرد.
انصاری ضمن اظهار این‌که شورای چهارم ترکیبی از اصلاح طلبان و اصولگرایان بود، بیان کرد: شورای چهارم از بعد تخصصی تمام تخصص‌ها را در سی‌ویک نفر عضو آن داشت و نگاه آن نگاه حاکمیت قانون،‌ پاکدستی و سالم‌سازی محیط شهری بود.
وی گفت: ‌ابزار نظارت در اختیار شوراها نیست و قوانین لازم برای برخورد وجود ندارد املاک نجومی بخشی کوچکی از تخلفات مدیریت شهری است.
انصاری ادامه داد: اگر متخصص‌ترین و کارآمدترین افراد را به شوراها بفرستیم باید سلسله مراتب آن را رعایت کنیم زمانی که حزبی می‌خواهد لیست انتخابات تهیه کند باید تلاش کند که برنامه کارآمد داشته باشد و افرادی را انتخاب کند که این برنامه را اجرا کرده و پاسخگویی به حاکمیت قانونی بر مردم داشته باشد.
این عضو شورا با اشاره به اینکه نظارت وقتی دولتی باشد شهردار می‌تواند نماینده را بخرد و متخلف هم می‌تواند با نهاد نظارتی تعامل داشته باشد، گفت: اگر مردم بر برنامه احزاب نظارت داشته باشند کارآمدی لازم شکل خواهد گرفت.
وی ضمن اظهار این‌که مردم ما توسعه‌یافتگی را آموخته‌اند و از سال 76 به بعد سیاسی‌تر شده‌اند، تصریح کرد: این مسئله خوب است ولی هنوز کارآمدی خود را ندارد.
انصاری ادامه داد: در حوزه اصلاح طلبان انسجام لازم به وجود آمده است و در انتخابات ریاست جمهوری 92 انتخابات مجلس 94 با یکدیگر وحدت لازم را داشته‌اند اگر 21 عضو شورای شهر متعلق به اصلاح طلبان باشد، می‌دانیم که چه شهرداری خواهیم داشت و چه برنامه‌ای برای شهروندان اجرا خواهیم کرد.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 800 نفر در حوزه اصلاح‌طلبان برای شورا ثبت نام کرده‌اند گفت: امیدواریم شورای آینده شورایی پویا، پاکدست، کارآمد و برنامه محور و قاطع باشد تا بتواند به مردم خدمت کند.انصاری اظهار کرد : شهرداری در طول این دوازده سال کارنامه قابل دفاعی ندارد آقای قالیباف اظهار کرده‌اند که در حوزه حمل‌ونقل 300 کیلومتر مترو در زمان مدیریت ایشان ساخته شده است این درحالی است که کل مترو در کشور در حال حاضر 170 کیلومتر است که 81 کیلومتر آن در طول مدیریت آقای قالیباف در طول 12 سال ساخته شده است.
وی ادامه داد:‌ از ابتدای شورای چهارم تکلیف کردیم که باید سالانه سی کیلومتر مترو ساخته شود. تولید زباله بیش از استاندارهای بین‌المللی است تکنولوژی زباله‌سوزهای شهرداری نیز بسیار عقب افتاده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است