Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وقتي برخي 800 هزار تومان هم ندارند، مسئول بيايد بگويد ثروت من چند صد ميليارد است، چه پاسخي خواهيم داشت؟

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، محمد باقر قاليباف کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم امشب در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما درباره برنامه‌هاي خود براي رسيدگي به محرومان، گفت: انقلاب ما و امام ما امام مستضعفان است و فرهنگ ملي ما توجه به نيازمندان و محرومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: طبيعتاً مسئولان هم اين را بايد در اولويت بگذارند چون مسئوليت‌هاي ما هم به خاطر تلاش ملت و بويژه محرومين است. الان در کشور دچار بحران اقتصادي هستيم و بخش قابل توجهي از مردم ما جزو عزيزان کم درآمد محسوب مي‌شوند و برخي در يک فقر مطلق هستند که جمع کل اين افراد که عرض کردم حدود 25 ميليون است.

قاليباف تاکيد کرد: در برنامه‌ريزي من است که به صورت اورژانسي مشکلات کوتاه مدت اينها را حل و فصل کنيم. ريشه اين کار هم طبيعتا همان بيکاري و رکود و گراني است. براي کار درازت مدت هم بايد بيکاري را چاره انديشي کنيم. ولي خب تا حل آن زماني خواهد برد لذا بايد براي اين حدود 25 ميليون نفر پيش بيني هايي کنيم. اين مثل يک مجروح تصادفي است که خونش دارد مي رود بايد بند بياوريم تا بتوانيم کار اساسي کنيم.

به گفته وي در هدفمندي يارانه‌ها بايد اولويت حتما به اين قشر داده شود. يارانه 45 هزار و 500 تومان سال 89 الان به يک سوم قدرت خريدش کاهش يافته، بايد همان قدرت خريد را برايشان حفظ کنيم که ميشود 150 هزار تومان.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تصريح کرد: در حوزه بيکاري ما 5 ميليون شغل در برنامه قطعي داريم و در اين بخش شغل، سامانه ملي کارانه داريم که همه جوانان بالاي 18 سال جوياي کار با شروع دولت مردم آنجا ثبت نام مي‌کنند که آئين نامه‌اي دارد و نشان مي‌دهد تحصيلات و مهارت آنها چگونه است. اينکه اخراج شده‌اند يا نه و آيا متاهل هستند يا مجردند.

وي اضافه کرد: بر اين اساس آنها را به مراکز مختلف معرفي مي‌کنيم و مشغول به کار. الان خانواده‌اي که متاهلند و از کار بيکار شده‌اند چه بايد کنيم؟ ما پيش بيني 250 هزار تومان تا مدتي که در سامانه هستند تا زمان مشغول به کاري کمک هزينه مي‌دهيم و بعد از جذبشان در کارگاه، اين پول را به آن کارگاه مي دهيم که جذب کرده است.

قاليباف خاطرنشان کرد: اولويت ما در بخش خصوصي است براي کار. چون آن‌قدر که آن مي‌تواند اشتغال ايجاد کند، بخشهاي عمومي و دولتي قادر نيستند. ما زنان سرپرست خانوار که يکي از موضوعات جدي کشورمان است؛ الان مرد دو شيفت کار مي‌کند و خانم خانه کار مي‌کند مشکلات اقتصادي دارند. در اين وضعيت خانم خانه‌دار که سرپرست خانوار است واقعا اگر دولت به اينها توجه نکند به چه کسي توجه کند؟

وي ادامه داد: در خانواده‌اي که هشت معلول دارد، با 50 هزار تومان به ازاي هر معلول آيا فقط نيازهاي بهداشتي اوليه اينها هم حتي تامين مي شود؟ بعضا اين سوال را مي پرسند که آيا مي توان 5 ميليون شغل ايجاد کرد؟ من با اطمينان مي‌گويم مي شود. چه در حوزه آي تي و گردشگري و خدمات و صنعت و ... مي‌توانيم. اولين کشور دنيا هستيم در جمع منابع گازي و نفتي. الان 51 ميليون تن در حوزه پتروشيمي توليدات داريم که مي توانيم تا 61 ميليون تن الان ظرفيت افزايش داريم در کمتر از يکسال افزايش دهيم. هر ميليون تن 200 هزار شغل مستقيم و 400 هزار شغل غيرمستقيم ايجاد ميکند. تکنولوژي و نيروي انساني و مواد اوليه‌اش هست.

اين کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تصريح کرد: ولي الان گازي که تبديل به مواد اوليه مي‌شود به جاي تبديل به ارزش افزوده، اينها اينطور نميشود. 4 درصدي که رانت استفاده مي کنند بيشترين درامد را بدون هيچ زحمتي مي‌خواهند بردارند اين مواد اوليه به جاي صنايع زيردستي داخل به صورت خام به خارج صادر مي‌شود.البته کاهش هزينه دولت و اصلاح ساختار دولت و اصلاح نظام مالياتي به نفع توليدکنندگان و به نفع افراد خرده پا و جلوگيري از فرار مالياتي از سياست هايي است که مي‌توانيم توجه به محرومين را با آن داشته باشيم.

وي افزود: کاهش فاصله طبقاتي مهم است. بيش از ده سال قبل که در شهرداري آغاز به کار کردم گفتم تلاش مي‌کنيم فاصله جنوب و شمال تهران را کاهش دهيم و امروز واقعا اين اتفاق در تهران افتاده. همين اتفاق بايد در سطح ملي بايد بيفتد. همين يارانه ها اگر هدفمند بشوند، متعهد مي شوم که در طول دوره اي که بتوانيم خدمتگزاري کنيم به عنوان دولت مردم قادر خواهيم بود اين روند اصلاح کاهش فاصله طبقاتي را چه در روستا و چه در حاشيه شهر و چه در شهر انشاءالله بتوانيم تحقق بدهيم و اين را مردم در زندگي شان حس و باور کنند.

قاليباف درباره موضوع مفاسد اقتصادي نيز گفت: يکي از مشکلات امروز ما که مردم دلخور و دلشکسته هستند، بحث مبارزه با فساد است. فساد هرجا پيدا شد هرکسي به فاسد رحم کرد ظلم به مردم و انقلاب کرد. اولين گام ما در دولت حتما قطع دست کساني است که وجودشان و نوع کارشان ايجاد فساد مي‌کند. اينکه مرتب تاکيد بر 4 درصد دارم، آنها هستند که مي‌خواهند بيشترين منافع کشور را حداکثر اما بدون زحمت ببرند. با رانت و اطلاعات و ارتباطاتي که دارند، ببرند.

وي تصريح کرد: قاچاق کالا، الان قريب به 25 ميليارد دلار است، منشا فساد بزرگي است، نمي‌شود جلوي آن را گرفت؟ در حوزه واردات، کالاهاي مضر و غيرضرور وارد مي‌شود و دلالها سودش را مي‌برند. کشاورز ما اين‌ همه توليد مي‌کند با اينهمه زحمت، کارآفرينان ما؛ آنها سود و پول بانک و پول کارگر که مي‌دهند عملا سودي نمي‌ماند ولي دلال چندين بار سود مي‌برد بدون هيچ زحمتي؛اينها مشکل اصلي رشد اقتصادي وعامل فساد هستند.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تصريح کرد: مدير اگر مطلع شد فسادي هست بايد آن را به شدت برخورد کند و تحويل قوه قضائيه بدهد و اين قوه بي‌ملاحظه ولي با عدالت حتما با آنها برخورد کند. همين روزها متاسفانه مي‌شنويم که در خانه فلان مسئول فلان کالاي قاچاق ديده شده اگر مسئول دولت بود، هم عذرخواهي مي‌کردم و هم آن مسئول را برکنار مي‌کردم.

قاليباف اضافه کرد: ما بايد جلوي هر رانتي را بگيريم. اگر اين از بستگان و نزديکان و کنار دست بود و اين کارچاق کني را کرد، بدون تامل بايد برخورد شود چون مصيبت است. اطلاع‌رساني شفاف در اين زمينه حق مردم است و رسانه‌ها بايد آن را رصد کنند و رها نکنند.

وي درباره موضوع اشرافي‌گري و رانت‌خواري‌ها نيز گفت: يکي از علتهايي که مي‌گويم مردم ديده نمي‌شوند و توجه نمي‌شود همين اشرافي‌گري است. وقتي زندگي و رفتار و منش فردي اشرافي‌گري باشد و مدير از اتاقش بيرون نيايد و فقط از خانه به محل کار برود، حتما فاصله مي‌گيرد. شبکه خبر بودم عزيزي از من سوال مي‌کرد که برخي اعضاي کابينه ثروت خود را اعلام نکرده اند. من گفتم قطعا خجالت ميکشند. وقتي برخي 800 هزار تومان هم ندارند مسئول بيايد بگويد ثروت من چند صد ميليارد است. چه پاسخي خواهيم داشت؟

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم گفت: مديران و وزرا و استانداران در دولت مردم حق تجارت کردن و کار اقتصادي ندارند. چون بايد کار مردم را انجام دهند. البته مي‌خواهم بگويم آن ثروت که دارند جاي شبهه نيست و اشکال شرعي ندارد ولي داشتن چنين ثروت حلال هم زيبنده مسئول جمهوري اسلامي نيست.

قاليباف افزود: با صراحت مي‌گويم، من به عنوان محمدباقر قاليباف، هيچ وقت کار اقتصادي شفاف حلال هم نکردم. استانداران و وزرا و رئيس دولت در دولت مردم مکلفند ثروت خود را به اطلاع عموم برسانند و روزي که دولت را تحويل مي‌دهند اعلام کنند. در طول کار هم حق کار اقتصادي ندارند و گرنه اين نباشد در مقابل آن 4 درصدي که گفتم مجبورند کوتاه بيايند و آنها بر گرده اينها سوار مي شوند و حق مردم ضايع مي‌شود.

وي درباره موضوع آسيب‌هاي اجتماعي و بخصوص مسائلي مثل اعتياد و طلاق نيز گفت: من آشنايي دقيقي با آسيب هاي اجتماعي دارم به خاطرچه خدمت در شهر تهران و چه در پليس. اطلاعات دقيقي در لايه هاي زيرين آسيبهاي اجتماعي دارم. ريشه اصلي اينها همين بيکاري گراني و رکودي است که در جامعه هست و دوم نابرابري هاي اجتماعي است که فرصتها برابر در اختيار مردم قرار نمي‌گيرد.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم اظهار داشت: امروز اعتياد و طلاق و اين مشکلات و حاشيه نشيني و مهاجرات از آسيبهاي جدي است. کودکان کار و از اين قبيل موضوعات. امروز فاصله بين يک جوان تحصيلکرده با اعتياد بسيار کوتاه است. فقط بيکاري مي تواند چنين جوان بانشاطي را تبديل به يک معتاد کندو اگر به اعتياد رفت اين را از دست داديم. واقعا برگشت يک معتاد به شرايط عادي بسيار سخت است. البته هستند کساني که برميگردند.امروز فاصله بين افسردگي دختران تحصيلکرده ما در منزل با يک دختر جوان موثر براي رشد اقتصادي کشور و فعاليت‌هاي فرهنگي و تربيت جامعه‌مان فقط يک کار است.

وي تصريح کرد: اين وظيفه ماست که اين کار را انجام دهيم. اگر تاکيد به 5 ميليون شغل و توجه به خانواده هاي نيازمند داشتيم و اشاره به سامانه شغل کردم. امروز همين شغل را برخي مسئولان مي گويند نميشود. چرا نمي شود؟ منابع است. هر سال 1 ميليون و 300 هزار نفر به جويندگان شغل اضافه مي‌شوند. چرا نمي شود؟ حتما مي شود و با اين منابع کشور بايد بشود.در غير اينصورت درباره آسيبهاي اجتماعي هم نميتوانيم ريشه آنها را حل و فصل کنيم.

قاليباف تصريح کرد: البته در آسيب‌هاي اجتماعي بايد اقدامات اورژانسي هم کنيم. مثل کارتن خوابها. الان در شهر تهران روزانه بيش از 30هزار نفر را اسکان و جا و غذا مي‌دهيم. بخصوص در زمستان‌هاي سرد.در دراز مدت هم همان اشتغال ميتواند اسيبها را حل و فصل کند.

وي درباره اعلام دارايي مسئولان و وزرا نيز گفت: وا مصيبت از روزي که رئيس دولت و وزرا نخواهند به قانون احترام بگذارند. اين وظيفه همه ماست. معتقدم ما در دولت مردم بايد بيش از اينها انجام بدهيم. دانستن حق مردم است. چرا مردم ندانند ثروت قاليباف چقدر است؟ چرا نبايد بدانند رئيس جمهورشان کجا زندگي ميکند؟ چرا نبايد بدانند چه ماشيني سوار مي شود؟ حتي وزرا. حق مردم است. چرا استاندار را مردم ندانند چگونه زندگي ميکند؟ علاوه بر اجراي قانون و اعلام به قوه قضائيه، حتما به اطلاع عموم هم مي‌رسانيم. اول از همه خودم، اگر توفيق خدمت پيدا کنم. بعد هم از همه مديرانم در سطوح مختلف شرطم اين است که اينکار را انجام دهند.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم درباره موضوع ازدواج جوانان و برنامه هاي عملي او براي رفع مشکلات موجود در اين زمينه خاطرنشان کرد: اين بحث يکي از مشکلات امروز جامعه ماست؛ مسئله ازدواج با نصيحت و اينها حل نمي شود. ما فرض کنيم دخترمان ميخواهد ازدواج کند؛ کسي که مي خواهد خواستگاري بيايد طبيعي است اول شغلش را مي پرسيم. اگر بيکار بود دختر ميدهيم؟ نمي دهيم. مي‌گوييم سرپناهت کجاست، نه خانه ملکي، ولي وقتي نيست چگونه ازدواج کند؟

وي متذکر شد: اگر ميخواهيم ازدواج رخ بدهد بايد برگرديم به کارهاي ريشه‌اي. ازدواج مساوي است با شغل. وقتي ميگوييم 5 ميليون شغل يعني 5 ميليون ازدواج. اين اساس کار ماست. وقتي مي‌گوييم اصلاح نظام بانکي يعني ازدواج. امروز چقدر جوان ما پشت در بانکها مانده‌اند. ما 50 هزار ميليارد وام را به چند صد نفر مي‌دهيم ولي چند ميليون جوان را 3 ميليونش را هم نمي‌دهيم و وقتي ميخواهد مجلس آن را 10 ميليون بکند دولت مخالفت مي‌کند.

قاليباف افزود: اگر دست قاچاقچي را قطع و وارداتچي را هم همين‌کار را بکنيم و به تجار و پيمانکارانمان و کارآفرينانمان کمک کنيم، به تجاري که انتقال تکنولوژي و مواد اوليه مي‌کنند، کمک کنيم ازدواج هم حل ميشود. نمي‌شود فقط بگوييم جوانان ازدواج کنيد و آنها هم انتظار داشته باشيم انجام دهند.الان از هر 4 ازدواج يکي طلاق است و اکثرا در سال اول. چون با هزار اميد مي آيند ولي مشکلات زندگي درست مي‌شود.

او در پاسخ به سوالي راجع به معضلات ريزگردها و بويژه در خوزستان و درباره اينکه چه راهکاري راجع به اين خواهد داشت، تصريح کرد: ما بحران اقتصادي داريم و يک چالش جدي در حوزه اجتماعي و بعد چالشهاي جدي در حوزه محيط زيست و بخصوص بحران آب در حوزه محيط زيست. که خود اين بحران، بحران خاک هم بوجود مي‌آورد. وقتي آلودگي هوا مي‌آيد.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تاکيد کرد: حتي اگر رشد اقتصادي داشته باشيم و وضعيت معيشتي مردم هم درست باشد اگر آلودگي هوا آمد، چه ريزگردها که الان مي‌گويند ريزمرگ، ديگر واقعا کيفيت زندگي از بين مي رود. در همين شهر تهران هرچقدر امکانات و رفاه داشته باشيد ولي آلودگي هوا آن را تلخ ميکند. اصلا رابطه مستقيم بين کيفيت زندگي و کيفيت هوا وجود دارد. کاهش عمر مي‌دهد، کيفيت را پايين مي‌برد، مريضي‌هاي متنوعي را به بار مي‌آورد. در حقيقت افراد زنده هستند، ولي زندگي نمي‌کنند.

قاليباف افزود: پس موضوع بسيار مهمي است محيط زيست. البته متاسفانه دولت فعلي براي حقوق شهروندي چقدر وقت گذاشت؟ آيين نامه و بخشنامه و سند حقوق شهروندي! ولي اولين حق مردم اين است که اگر نان سر سفرشون نمي‌بريم، هوا را از آنها نگيريم. چه حقي بالاتر از حق هواي خداداي؟ امروز حق هوا را گرفتيم و به دنبال حقوق ديگري مي رويم. اهميت آنها از حق هوا بيشتر است؟ البته آنها هم مهم هستند.

وي تاکيد کرد: اشتغال دو نوع است، پايدار و حمايتي؛ همين کاري که الان براي مالچ پاشي کردند، همين کار خودش چند صد هزار شغل ايجاد ميکند. چرا نکردند؟ چرا امروز 22 استان ما بايد تحت تاثير گردوخاک باشند؟ در همين شهر تهران،‌ آلودگي کلانشهرها قابل حل است. همين دولت از من طرح خواست بردم خدمتشان توضيح دادم همه کارشنها قبول کردند و گفتند بهترين طرح است. من گفتم در عرض 6 سال اجرا ميکنيم و آلودگي قابل حل است. گفتند خودمان اجرا مي‌کنيم ولي نکردند چرا؟ مردم خسته هستند در حرف و اقدامي در عمل نمي‌بينند.

اين کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تصريح کرد: قول ميدهم دولت مردم در حوزه آلودگي هواي شهرها که منشا اينها وسايل متحرک و شيميايي است 50 درصد در طول دوره 4 ساله کاهش دهيم و در همين دوره،‌ آنها که منشا گرد و خاک داخلي است به سامان برسانيم و منشا خارجي هم بتوانيم با روابط خوب با همسايگان حل و فصل کنيم.

قاليباف در بخش ديگري از سخنانش گفت: بايد روحيه انقلابي يعني داشتن دغدغه مردم را حفظ کنيم. يعني بازگشت به مردم. دخالت مردم در امور. نظارت مردم بر خودمان. حتما بايد برگرديم به همان آرمان‌ها و باورها که مردم دولت را اداره کنند. در دولت مردم اولويت مردم هستند و ما واقعا نمي‌آييم دولت را تافته جدا بافته از مردم کنيم. به تجار و توليدکنندگان و آنها که برايمان توليد قدرت ميکنند، قدرت اقتصادي، توليد معرفت ميکنند مانند دانشمندان و انديشمندان.

وي افزود: آنها که توليد منزلت و آنها که توليد ثروت مي‌کنند همه اينها را بزرگ ميداريم و بستر را برايشان فراهم ميکنيم. انقلابي بودن هم يعني همين. انقلابي بودن اين نيست که بگوييم نمي توانيم نمي شود نداريم. هم داريم هم مي‌شود و هم مي‌توانيم.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم گفت: مهمترين کاري که در مقابل آمريکا انجام دهيم اين است که کار کنيم. اگر از من سوال کنيد مبارزه با آمريکا يعني چه ميگويم يعني کار کار کار. تنها راه مبارزه با دشمن تقويت قدرت اقتصادي کشور است. ما در حوزه روابط خارجي ديپلماسي قدرت بود که به ما فرصت داد براي مذاکره. امروز بايد ديپلماسيمان در حوزه اقتصادي باشد. هر کارگري که به کار گرفته شود يعني مبارزه با آمريکا. هر پيمانکار و تاجري و پيمانکاري شغل ايجاد کند يعني مبارزه با آمريکا. يک روز مبارزه در جبهه جنگ بود، امروز جبهه تقويت حوزه اقتصاد است.

وي ادامه داد: در دولت مردم با کار و قدرت اقتصادي آمريکا را انشاءالله شکست مي دهيم نه با شعار و حرفهاي ديگر. اين شعار دولت مردم خواهد بود. اين افتخار را براي ايران و ايراني به ارمغان خواهيم آورد.

قاليباف تاکيد کرد: توافقنامه امروز يعني برجام، تعهد کشور و حاکميت است و هيچ دولتي نميتواند به هم بزند. اگر من توفيق خدمت پيدا کنم، حتما پاسداري مي‌کنم از اين توافقنامه اي که انجام شده و اين را هم مردم عزيز بدانند هر دولتي غير از دولت فعلي هم بود همين مسير را طي مي‌کرد چرا که مجموعه اي از نظام و حاکميت تصميم به مذاکره داشتند. ولي امروز سوال مردم اين است: نفع مردم ما از اين توافقنامه چي شد؟ اين ضعف جدي دولت امروز است.

وي اضافه کرد: با برجام اروپايي‌ها کالاهايشان را به ما فروختند اما مردم منفعتي بردند از حوزه اقتصادي ؟ و توليد شغل کرديم؟ ما مصمم هستيم در حفظ توافقنامه بکوشيم و حق به زمين مانده را با تلاش‌ از کشورهايي که متعهد هستند در حوزه پولي و مالي را استيفا مي‌کنيم.متاسفانه دولت هيچوقت در حوزه کارشناسي وارد حوزه تجارت و بانک نشد و اين ضعف موجب شد که زجرش را مردم بکشند.

قاليباف درباره تحول در آموزش و پرورش نيز گفت: در دولت مردم چه در کوتاه مدت و چه دراز مدت، تحت هر شرايط سخت اقتصادي اين قول را مي دهم به همه عزيزانمان در وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالي که آينده و رشد اقتصادي و تربيت نيروي انساني ما و افتخار آميز شدن کشور و نجات از بحرانها تقويت اينهاست. با تحول در رسيدگي به وضع معلمين و عدالت آموزشي و تحول در تدارک تجهيزات آموزشي. هر سختي را هر کجا تحمل کنيم اين را به عنوان اساسي ترين کار مورد توجه ماست.

وي ادامه داد: منزل‌، مسجد، مدرس و محله بايد کنار هم قرار بگيرند تا تحولي شود و از بحرانهاي اقتصادي و اجتماعي و محيط زيست نجات يابيم. وگرنه هيچ رشد پايداري را تجربه نخواهيم کرد.در پايان ضمن تشکر از مردم عزيزمان، دولت مردم به فضل الهي و کمک مردم، متعهديم وعده‌هايي که داديم عمل کنيم. مهمترين موضوع امروز ما زمان است.

کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تاکيد کرد: ديگر حق نداريم 4 سال زمان ديگري را ببينيم به اين شرايط دولتي که زمان را از دست داد. من در تمام زندگي‌ام هميشه مثل ساعت کار کرده‌ام. در اين شهر تهران کُرنومتر زدم و با مردم قرار گذاشتم و سر قرارم ايستادم. باور کنيد مردم عزيز 4 سال زمان کمي نيست. مي‌توانيم در اين چهار سال و اين زمان پيش رو کشور را به جايي ببريم.

قاليباف تاکيد کرد: قرارمان اين باشد که در هر سال در هفته دولت ببينيد و در پايان دولت که زندگي شما در حال تغيير است و رو به بهبودي. اين تعهد محمدباقر قاليباف با يکايک اين مردم عزيز. بويژه با جوانان عزيز است که همه اميدم به دختر خانمهاي گلم و آقا پسرهاي عزيز و خلاقي است که امروز به کنار زده شده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: از اينکه توفيق پيدا کردم امشب در اين پاسي از شب در جمع شما مردم عزيز بر سر سفره شما بودم و در حقيقت جزو خانواده شما قبول کرديد باشم تشکر و به شما عرض ميکنم من به عنوان يک جوان در ابتداي انقلاب آمدم که جانم را براي اسلام و انقلاب و افتخار ايران بدهم و امام و شما مردم امروز من که نيروي عادي و نوجوان بودم به اينجا رسيدم قول مي‌دهم اگر امروز نياز باشد آبروي خودم را براي مبارزه با فساد و رشد کشور بدهم اينکار را خواهم کرد و به کمک شما عزت را روز بروز براي کشور بيشتر خواهيم کرد.

تسنيم



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

در شرایطی که دولت سیزدهم بدون ارائه اطلاعات و جزئیات قابل استناد معتقد است عملکرد مثبتی در اقتصاد داشته اما منتقدان خواستار ترمیم و اصلاح تیم اقتصادی دولت هستند زیرا معتقدند بهبود اقتصادی شاخص‌هایی دارد که قابل لمس و رؤیت توسط مردم است و با وعده و وعید گره‌ای باز نمی‌شود.

وضعیت نابسامان این روزهای اقتصاد کشور حتی آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی را هم به انتقاد وا داشته است.

او اولین منتقد ملبس به لباس روحانیت در مقام آیت‌اللهی نیست و چندی پیش هم آیت‌الله نوری‌همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین‌بودن ارزش پول ملی گفته بود: «باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالابودن اجاره‌بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.»

در آخرین روز سال ۱۴۰۲ هم آیت‌الله علوی‌بروجردی در انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد متخصص و کار درست بیاورید. تورم زندگی مردم را از بین برده است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند.»

در کنار جامعه روحانی و چهره‌های برجسته این طیف، انتقادات کارشناسان و نمایندگان مجلس هم ادامه دارد اما هیچ یک از این انتقادات تاکنون راه به جایی نبرده‌اند. اصرار رئیسی برای حفظ تیم اقتصادی که نتیجه عملکردش کاهش روزافزون ارزش پول ملی و سخت‌شدن معیشت مردم و به رؤیا پیوستن نه فقط خانه‌دارشدن که حتی اجاره‌نشینی در کلان‌شهرها از جمله تهران بوده، ادامه دارد و هفته گذشته گزینه استیضاح خاندوزی از روی میز بهارستان‌نشینان برای چندمین بار کنار گذاشته شد تا آخرین امیدها برای اصلاح کابینه به بن‌بست برسد.

حتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ادعای بهبود اوضاع اقتصادی اظهار کرد: «اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بی‌کاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که مجلس بعد از تعطیلات نوروز مدعی تلاش برای اصلاح تیم اقتصادی بود و سرلیست تغییر هم، طرح استیضاح خاندوزی بود اما به یکباره مانند دفعات قبل این طرح به حاشیه رفت.
بنابراین دراین روزگار نامساعد اقتصادی که شاهد کوچک‌شدن سفره مردم و زیر خط فقر ماندن بخشی از جامعه و بی‌توجهی دولت به ترمیم معیشت طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستیم همچنان خبری از رئیسی و همراهانش که قبل از انتخابات قرار بود یک‌هفته‌ای مشکلات بورس و ارز و... را حل کنند، نیست.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898128

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم