Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرگرد ابوطالبی در این خصوص تصریح كرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام كرد كه شخصی با تلفن عمومی مرتب با بنده تماس گرفته و اطلاعات بسیار دقیق و ریزی از زندگی شخصی و خصوصی بنده دارد و حتی می‌داند که چه صحبت‌هایی بین من و خانواده‌ام رد و بدل می‌شود و برای افشاء نکردن آن مرتب از بنده درخواست پول می‌نماید و قصد اخاذی دارد كه رسیدگی به پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در دستور كار كارگاهان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از بررسی فنی توسط كارشناسان این پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم به هویت معلوم در مرکز استان شدند.

رییس پلیس فتا استان یزد تصریح‌كرد: متهم در بازجویی‌های انجام گرفته به اتهام صورت گرفته اعتراف و ادعا نموده که بنده برنامه نویس کامپیوتر می‌باشم و نرم‌افزاری را 2سال پیش به درخواست یکی از دوستانم که می‌خواست همسرش را کنترل نماید نوشتم و به وی فروختم که پس از چندی جهت سرگرمی وکنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم، آن را با عنوان نرم افزاری جهت رتوش و ویرایش عکس در یک گروه تلگرامی قرار دادم و با توجه به نصب و استفاده بالای کاربران با خود به این نتیجه رسیدم که می‌توانم از آن جهت کسب درآمد نیز استفاده کنم و به همین دلیل از شاکیه درخواست پول نموده و از کرده خود پشیمانم .

سرگرد ابوطالبی در مورد چگونگی عملکرد این نرم افزار با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات متهم گفت: این برنامه به طور خودکار، در فواصل زمانی 20 دقیقه‌ای، میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط نمودن صداهای اطراف می‌نموده و پس از اتصال گوشی به اینترنت فایل‌های ضبط شده به ایمیل متهم ارسال شده است .

این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست: بر روی لینک با عناوین گوناگون که در گرو‌ه‌ها و کانال‌های اجتماعی بارگذاری می‌گردد خودداری نمایند و برای آپدیت یا دانلود نرم افزار‌های مورد نظر از سایت‌های معتبر استفاده نمایند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.

یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز