Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-04@23:41:08 GMT

حمایت از قشر ضعیف ملاحظات، راهکارها

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۲۶۱۲

حمایت از قشر ضعیف ملاحظات، راهکارها

مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگران داشتند به موضوع حمایت از اقشار ضعیف اشاره کردند. نامزدهای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم برنامه‌ای برای دهک‌های کم‌درآمد و ضعیف جامعه عنوان می‌کنند، اما نکته‌ای که اهمیت بالایی دارد، درک صحیح از مفاهیم و موضوعاتی است که مطرح می‌شود.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگران داشتند به موضوع حمایت از اقشار ضعیف اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزدهای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم برنامه‌ای برای دهک‌های کم‌درآمد و ضعیف جامعه عنوان می‌کنند، اما نکته‌ای که اهمیت بالایی دارد، درک صحیح از مفاهیم و موضوعاتی است که مطرح می‌شود. اکنون با تاکیدات و جملات خوبی روبه‌رو هستیم، اما متاسفانه تعریف درستی از آنها صورت نمی‌گیرد.

برخی مسئولان، مواردی را عنوان می‌کنند و زمانی که به قدرت اجرایی کشور می‌رسند به دلیل وعده‌ای که داده‌اند، قصد اجرا دارند اما از راه درست آن را انجام نمی‌دهند و همین موضوع می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به وجود آورد. متاسفانه برخی نامزدها و کارشناسان اقتصادی، ایجاد اشتغال را مهم‌ترین راه‌حل رفع معضلات کشور می‌دانند، اما قشر ضعیف لزوما بیکار نیستند. مرز بین فقیر و غنی، اشتغال نیست و ممکن است افرادی در جامعه دارای شغل باشند، اما نتوانند خانواده خود را بخوبی اداره کنند. دلیل این موضوع هم از کم‌کاری نیست بلکه شرایط و مناسبات نادرست اقتصادی، بر معیشت زندگی اقشار کم‌درآمد تأثیر گذاشته است. همچنین تورم در سبد غذایی و درمانی آنقدر زیاد شده که معضلات اجتماعی را پدید آورده است.

سیاست‌های نامناسب در قوای مختلف می‌تواند مشکلی در اقتصاد به وجود بیاورد. سیاست‌های نامناسب پولی و ارزی که مربوط به قوه مجریه است به کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم منجر شد. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، مشکلات اجتماعی سر باز می‌کند و برخی خانوارها برای این‌که بتوانند معیشت خود را تأمین کنند، همسر مردان هم وارد بازار کار می‌شوند که این موضوع علاوه بر اخلال در محیط خانواده در تربیت فرزندان بسیار تأثیر سوء دارد.

برخی نامزدها تنها می‌گویند باید از قشر ضعیف حمایت کرد، اما اظهار نمی‌کنند که از چه راهی قصد دارند این اقدام را عملی کنند و دلیل ضعیف شدن آنها چه بوده است. اگر دلیل اصلی را پیدا کنیم، می‌توانیم کمک بهتری به آنها داشته باشیم در غیر این‌صورت راهکارهایی اجرا می‌شود که امکان دارد با اصول اقتصادی در تعارض باشد و مشکل‌آفرین شود.

تحت فشار بودن و مشکلات معیشتی فرهنگیان، کارگران و گروه‌های مختلف اجتماعی محسوس است و رسانه‌ها باید مداخله کنند. متاسفانه حرف‌های زیادی برای حل معضلات اقتصادی در کشور گفته می‌شود، اما دلایل ایجاد آن را خوب نمی‌شکافند. یک نامزد خیلی راحت می‌گوید دلیل ضعیف بودن برخی اقشار، نبود سرمایه‌گذار خارجی است. این‌که سرمایه‌گذار خارجی بیاید در راستای مواضع و منافع کشور عمل کند، خوب است اما راه‌حل عموما اینها نیست. برخی افراد هم وعده افزایش یارانه را می‌دهند که در این مورد ضرب‌المثلی وجود دارد: ما را به خیر تو حاجت نیست شر مرسان؛ حفظ و افزایش ارزش پول ملی می‌تواند قدرت خرید خانوارها را رشد دهد در حالی که مانور روی یارانه بیشتر از اهداف بلندمدت اقتصادی است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد

رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات از خبرنگاران افغانستان قدردانی کرده و گفته است این خبرنگاران باوجود خطرات زیاد، نهایت تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کشور انجام می‌دهند.

اوتنبایوا افزوده است: «کار آنان برای یک ملت آگاه، پیشرفته و مرفه، ضروری و در زمینه‌های کلیدی همچون آموزش، محیط زیست، صحت، اقتصاد و حکومت‌داری خوب برای همه افغان‌ها حیاتی است. شجاعت شان ستودنی است و این قهرمانان (خبرنگاران) باید مورد تشویق، حمایت و حفاظت قرار گیرند.»

گفتنی است طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی بر رسانه‌های این کشور وضع کرده‌اند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد
  • کلهر: استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می‌دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف‌تر از رقیب است
  • کلهر: احتیاط استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف تر از رقیب است
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت