Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@08:04:16 GMT

فروشندگان گردو های فاسد در دام دوربین مداربسته

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۲۸۵۲

فروشندگان گردو های فاسد در دام دوربین مداربسته

جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی‌ریز از دستگیری فروشندگان گردوهای فاسد در شهر نی ریز طی یک کار اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ سیدسجاد ساجدی جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی‌ریز در خصوص دستگیری فروشندگان گردوهای فاسد در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: دو جوان که با استفاده از ظاهر آراسته و فریبنده خود چندین میلیون تومان گردوی فاسد را به اقشار مختلف نی‌ریز فروخته بودند، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سیدسجاد ساجدی ادامه داد: در اواخر بهمن ماه سال گذشته و همچنین نیمه اول اسفند ماه، دو جوان با استفاده از ظاهر فریبنده خود و امکاناتی که در اختیار داشتند، به مکانهای مشخصی در شهر نی‌ریز مراجعه کرده و با نشان دادن مقداری گردوی بسیار خوب و با قیمت مناسب، آنها را به خریداران عرضه می‌کردند.


ساجدی افزود: آنها بطور کامل اطمینان افراد را جلب کرده و در هر محل مقدار زیادی گردو می‌فروختند، غافل از اینکه جنس خریداری شده بطور کامل با گردوهای نشان داده شده متفاوت و حتی خراب و فاسد می‌باشد. این فروشندگان کلاهبردار به مکانهای مختلفی مراجعه کرده و گردوها را به بیش از 60 نفر فروخته بودند.

وی بیان کرد: کم‌کم خریداران متوجه می‌شوند فریب خورده‌اند، آنها با همفکری پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب نی‌ریز تشکیل دادند و خواستار دستگیری این دو جوان کلاهبردار شدند.


جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی‌ریز خاطر نشان شد: با توجه به تعداد شکایتهای متعدد و مبلغ زیاد کلاهبرداری شده، با دستور قاضی شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب نی‌ریز، پرونده به کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی سپرده شد.

وی در ادامه بیان کرد: تنها یک شماره تلفن از آنها در دسترس بود که با پیگیری مشخص گردید متعلق به یک فرد عراقی می‌باشد، سرانجام با تلاش کارآگاهان و نظر به اینکه این دو جوان با استفاده از یک خودرو تویوتای کاپرای مشکی رنگ گرانقیمت به بعضی از این مکانها مراجعه کرده و گردو فروخته بودند و از آنجا که مدت زمان زیادی از وقوع جرم گذشته بود، کارآگاهان پلیس آگاهی متوجه شدند در یکی از دوربینهای مدار بسته، خودرو و پلاک آن کاملاً مشخص است که بلافاصله استعلام گرفته شد.


ساجدی اظهار داشت: اما گره کار در اینجا بود که خودرو متعلق به یک سالمند تهرانی بود و چند ماه قبل به یک نفر از اتباع افغانستان در تهران فروخته شده بود، کارهای پلیسی و اطلاعاتی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، سرانجام این دو جوان که یکی از آنها افغانی بود، با نیابت قضایی در اصفهان دستگیر و به پلیس آگاهی نی‌ریز منتقل شدند، آنها در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و گفتند این گردوها متعلق به یک تاجر میانسال می‌باشد.


وی افزود: این تاجر با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان نی‌ریز اقدام به پرداخت خسارت کلیه خریداران و برگشت وجه‌های اخذ شده کرد، اما هر دو جوان فروشنده که با فریب و روشهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و فروش گردوهای فاسد کرده بودند، اکنون در زندان بسر می‌برند.


جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی‌ریز از شهروندان خواست هنگام خرید هر نوع کالا بویژه از فروشندگان سیار دقت کرده و هر جنسی را با دقت بررسی و سپس خریداری کنند و یا فروشنده آن را بطور کامل بشناسند تا در صورت بروز مشکل بتوان به آنها دسترسی داشت. بویژه اینکه در پرونده فروش اجناس سرقتی شخص خریدار نیز مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عجیب از گمشدن یسنا کوچولو؛ او را دزدیده بودند؟

دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، ‌سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

 

دیگر خبرها

  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد! + جزئیات
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • لحظه ترسناک انفجار و آتش‌سوزی یک مغازه مقابل لنز دوربین مداربسته! (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک انفجار و آتش‌سوزی یک مغازه مقابل لنز دوربین مداربسته!
  • جزئیات عجیب از گمشدن یسنا کوچولو؛ او را دزدیده بودند؟
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد