Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:22:16 GMT

نشست «تغییرات مناسک نذر و ظهور نذر فرهنگی» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۳۰۲۸

نشست «تغییرات مناسک نذر و ظهور نذر فرهنگی» برگزار می‌شود

نشست «تغییرات مناسک نذر و ظهور نذر فرهنگی» با حضور «کاترین اسپلمن» دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه برک بیک لندن در کانون فرهنگی زیتون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،نشست «تغییرات مناسک نذر و ظهور نذر فرهنگی»با هدف بررسی تغییرات مناسک نذر در جامعه ایران و امکان ظهور اشکال جدیدی از نذر مانند نذر در حوزه فرهنگبه همت کانون فرهنگی زیتون برگزار می‌َشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یکی از فعالیت‌های گسترده کانونزیتون در سال گذشته فعالیت در حوزه نذر فرهنگی و اهدای قلک‌هایی با همین هدف به مخاطبین و همراهان کانونبوده است.

به همین منظور در گردهمایی سه روزه‌ای که به همت این کانونو به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد نشستی با تاکید بر مسأله «نذر فرهنگی» برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور دکتر «کاترین اسپلمن» جامعه‌شناس در حوزه فرهنگ جوامع مسلمان و استاد مؤسسه مطالعات تمدن جوامع مسلمان برگزار خواهد شد.

تمرکز اصلی مطالعات فرهنگی «اسپلمن» بر روی مناسک نذر و مفهوم آن در ایران بوده است که برگزاری این نشست به منظور دستیابی به رویکردی علمی در مسأله نذر فرهنگی خواهد بود.

این نشست به زبان انگلیسی و در روز جمعه ۱۵ اردیبهشتماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در دفتر کانونزیتون برگزار می‌شود.

گفتنی است این گردهمایی در تاریخ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در محل کانون فرهنگی زیتون به آدرستهران، خیابان شریعتی، ابتدای ظفر، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفائی، پلاک ۷ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایتکرب‌وبلا(به آدرسhttp://karbobala.com/news/info/۳۷۴۹) و یا ربات تلگرامیIHLC_bot@از جزئیات این گردهمایی مطلع شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد