Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در نشست حامياس روحاني با يادآوري اينکه امروز در استخراج گاز از قطر پيشي گرفته‌ايم مطرح شدکه برخي چون ديگر نمي‌توانند با چمدان پول را از کشور خارج کنند از توفيقات دولت حرفي نمي‌زنند.

به گزارش ايسنا، لطف الله ميثمي که در نشست حاميان حسن روحاني سخن مي‌گفت، سخنراني خود را با طرح اين پرسش که آيا اساساً قانون اساسي در کشور مي‌تواند بستر يک راهبرد سياسي را ايجاد کند يا نه؟آغاز کرد و با پاسخ مثبت به اين پرسش گفت: در خرداد 76 که يک زلزله سياسي ايجاد کرد و در مجموع 5 دوره انتخابات که اصلاح طلبان برنده آن بوده‌اند همين قانون اساسي بستري براي شکل گرفتن آراي رفراندوم اصلاح طلبان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: قانون اساسي جمهوري اسلامي يک بار در مقطع خبرگان در سال 57 و بار ديگر در سال‌هاي 58 و 68 از رأي مردم برخوردار بوده است که مي‌تواند به عنوان يک سند بالادستي تعريف شود که روابط داخلي و خارجي را تنظيم کند.
ميثمي با تأکيد بر اينکه آراي سياسي اصلاح طلبان خود به گونه‌اي نمايان، نشان دهنده خواست و ميل مردم به ايشان است، ‌تأکيد کرد که اين آراء رفراندوم گونه بر بستر همين قانون اساسي شکل گرفته است .
وي ادامه داد: يکي از ضروريات تصويب قانون اساسي از طريق تعيين حقوق شهروندي است. از حقوق شهروندي آراي مردم است که امام (ره) فرمودند: ميزان رأي ملت است و همچنين رهبري انقلاب که در مورد اراي مردم گفتند: آراي مردم حق الناس است. اين‌ها قرائت‌هايي از قانون اساسي است که اجراي آن را تسهيل مي‌کند.
وي در ادامه با ذکر خدمات دولت يازدهم در عرصه اقتصادي اظهار کرد: امروزه در توليد گاز براي اولين بار در منابع مشترک پارس جنوبي از قطر جلو زديم. در زمستان سرد امسال در تأمين گاز مصرفي کشور مشکلي نداشتيم،‌در توليد گندم به خودکفايي رسيده‌ايم و امروزه توليد گندم به مرز 12 ميليون تن رسيده است.
وي در پايان با ابراز اميدواري از اينکه در انتخابات آتي رأي رفراندوم به سبد اصلاحات ريخته شود حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي را عامل قدرتمند شدن دولت ارزيابي کرد.
عبدالله رمضان زاده، ‌سخنگوي دولت اصلاحات نيز مهمان ديگر ستاد روحاني بود که در ابتدا با تأکيد بر ضرورت قانون‌مداري در کشور و بيان اينکه بيش از صد سال از مشروطيت و طلب قانون در کشور مي‌گذرد، اما هنوز عده‌اي قانون‌گريزي مي‌کنند و فکر مي‌کنند هرکاري را که بخواهند مي‌توانند انجام دهند ادامه داد: يک رقيبي داريم که به هيچ چيز پايبند نيست و يک باور اصلي دارد و آن است که هر چقدر دروغش بزرگ‌تر باشد مقبول‌تر خواهد بود و موفق‌تر است.
وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال 84 که اصلاح طلبان آراي آن دوره را به اصولگرايان رقيب خود واگذار کردند تصريح کرد: ما اصلاح طلبان در سال 84 اشتباه کرديم که پراکنده شديم و هماهنگ عمل نکرديم اما در اين دوره ديگر اين اشتباه را تکرار نمي‌کنيم و مسيري را که سال 92 و با حمايت از روحاني پس گرفته‌ايم ادامه خواهيم داد .
سخنگوي سابق دولت اصلاحات با انتقاد از دادن وعده‌هايي کلان توسط برخي کانديداها ابراز کرد: چگونه کسي به خود جرات مي‌دهد که بگويد با توليد يک ميليون تن محصولات صنايع پتروشيمي مي‌تواند يک ميليون شغل ايجاد کند. اين چنين فردي يا متهم است و يا دروغ مي‌گويد.
وي با انتقاد از عملکرد صدا و سيما در پوشش اخبار مربوط به اقدامات دولت يازدهم اظهار کرد: همين تلويزيون نشان‌ مي‌داد که عده‌اي را به خاطر نداشتن پول بيمارستان در بيابان رها کرده‌اند اما نمي‌گوييم که امروز هيچ بيماري به لطف طرح بيمه همگاني دولت از بيمارستان رانده نمي‌شود و هر فردي با هرتوان مالي مي‌تواند نسبت به درمان ارزان خود اقدام کند.
وي با بيان اينکه امروز در استخراج گاز از قطر پيشي گرفته‌ايم گفت: چون ديگر نمي‌توانند با چمدان پول را از کشور خارج کنند از اين اقدامات حرفي نمي‌زنند. ما امروزه با پديده‌اي روبه‌رو هستيم که در مناظره تلويزيوني در مورد جنگل کاري و توليد برق از زباله دروغ مي‌گويد.
وي در پايان با ابراز اميدواري از اينکه دولت آينده روحاني دولتي بهتر باشد گفت که بايد تلاش کنيم تا محدوديت‌هاي پيش روي دولت از بين برود هرچند به عنوان اصلاح طلب نسبت به برخي رفتارها و کابينه دولت انتقاداتي داريم اما در نهايت راهي جز انتخاب روحاني نداريم.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان