Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:45:06 GMT

تشریح مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۴۰۲۵

تشریح مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی

جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز با بیان 14 مورد به تشریح مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ سید سجاد ساجدی جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز در خصوص برخی از مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت:خرید و فرش رأی، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رای دادن با شناسنامه دیگران و رای دادن بیش از یک بار تخلف محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اختلال در امر انتخابات، رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد ، توصیه به نوشتن اسم کاندیدای، معین در ورقه رأی از طرف اعضای شعب ‌اخذ رأی یا فرد دیگری در محل صندوق رأی، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگه رأی یا صورت جلسات ، کم‌ یا زیاد کردن آرا یا تعرفه ها از مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی می باشد و با آن برخود خواهد شد.

ساجدی در پایان خاطر نشان شد: تقلب در رأی گیری یا شمارش آرا ، تغییر یا تبدیل یا جعل یا ربودن یا معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و برگ رأی و صورت جلسات و تلکس و تلگراف ها، باز کردن و یا شکستن قفل محل نگه داری و لاک و مهر صندوق های رأی بدون مجوز قانونی، جا به جایی دخل و تصرف و معدوم نمودن اسناد انتخاباتی بدون مجوز نیز جز جرائم و تخلفات انتخاباتی محسوب شده و با منخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس