Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه ترین اخبار حوادث دوازدهم اردیبهشت 96 ایران را در صفحه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری صداوسیما دنبال کنید. * مهار حریق در یک مجتمع مسکونی در دزفول*جان باختن قربانی کودک آزاری در مشهد*نجات جوان 27 ساله در ارتفاعات روستای خروان طبس*حمله پلنگ به گله ی گوسفندان در سیریک*انفجار کپسول گاز ال پی جی در اسلامشهر، پنج نفر را مجروح کرد*پستچی شبانکاره‌ای چک 30 میلیون تومانی را به صاحبش رساند*پنج مصدوم به علت نشتی راکتور اوره در پتروشیمی پردیس عسلویه*دستگیری قاچاقچی حرفه ای با محموله بزرگ هروئین در اردبیل*یک کشته بر اثر واژگونی خودرو سواری در بروجرد*سقوط هواپیمای سمپاش در علی آبادکتول*مفقود شدن یک نفر در کوههای رابر*واژگونی مینی بوس گردشگران خارجی با 2 کشته و 18 مجروح*حمله پلنگ به چوپان در بخش مرکزی ایرانشهر*واژگونی خودرو در دامغان با یک کشته*کشف سرقت احشام در گرمسار کمتر از یک هفته*تصادف تریلی و کامیون در جاده میامی - سبزوار با یک کشته*پسر بچه 10 ساله در استخر خفه شد
* انفجار یک ساختمان مسکونی در اراکمهار حریق در یک مجتمع مسکونی در دزفول
با تلاش امدادگران ، حریق در یک مجتمع مسکونی در دزفول مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت : در پی اعلام این حادثه در ساعت ۱۲:۰۶ دقیقه به سامانه ۱۲۵ ماموران آتش نشانی به محل حادثه واقع در انتهای خیابان عقیق اعزام شدند. مهار حریق در یک مجتمع مسکونی در دزفول
عبدالحسین معظم فر افزود : با حضور ماموران در محل حادثه عملیات اطفای حریق را شروع کردند که توانستند حرق را مهار و خاموش کنند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشت ، اظهارداشت : این حادثه از یک کپسول گاز پیک نیکی در تراس این واحد شروع شد و پس از سرایت به موتور کولر دوتیکه به آشپزخانه سرایت کرد که با سرعت عمل آتش نشانان حریق مهار شد.


جان باختن قربانی کودک آزاری در مشهد
قربانی کودک آزاری در مشهد جان باخت.
مدیر هماهنگی امور پیوندی اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:جان باختن قربانی کودک آزاری در مشهد دختر بچه پنج ساله ای به نام رقیه که پنج شنبه گذشته بر اثر ضربات ناپدری اش دچار مرگ مغزی شده بود، امروز در بیمارستان جان باخت.
دکتر ابراهیم خالقی افزود: قرار بود عمل اهدای عضو این کودک مرگ مغزی انجام شود، ولی این عمل به دلیل ایست قلبی منتفی شد.
او گفت: این در حالی است که تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال مذاکره با پدر اصلی کودک برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند بودند.
به گفته وی حداکثر مدت زمان برای قابلیت پیوند اعضای فردی که دچار مرگ مغزی شده به بدن بیماران بین 7 تا 10 روز است.
وی اظهار کرد: جسد این دختر بچه برای بررسی بیشتر تحویل پزشکی قانونی شد.
این کودک خردسال پنج شنبه گذشته به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد انتقال داده شد و هنگام پذیرش این کودک آثار جراحت متعدد ناشی از ضرب و شتم بر روی شکم، سر و صورت وی قابل مشاهده بود و پس از اقدامات پاراکلینیکی و تصویر برداری مشخص شد که علاوه بر شکستگی های پا و لگن دچار آسیب های مغزی نیز شده است.
نجات جوان 27 ساله در ارتفاعات روستای خروان طبس
جوان 27 ساله ای که در ارتفاعات اطراف روستای خروان طبس از کوه سقوط کرده بود باحضور به موقع اورژانس هوایی از مرگ نجات یافت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: به علت صعب العبور بودن منطقه و دسترسی نداشتن به محل حادثه، بالگرد اورژانس هوایی طبس بلافاصله به محل اعزام شد.
علی دلخروشان افزود: این فرد که دچار حادثه آسیب اندام شده بود پس از انجام مراقبت های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شد.
وی حال مصدوم را رضایت بخش اعلام کرد.
از آغاز امسال در 15 ماموریت اورژانس هوایی طبس، به 24 مصدوم حوادث ترافیکی امداد رسانی و 8 نفر نیز برای ادامه درمان به مرکز استان منتقل شدند.
حمله پلنگ به گله ی گوسفندان در سیریک
حمله یک قلاده پلنگ به گله ی گوسفندان در شهرستان سیریک منجر به تلف شدن 8 راس گوسفند شد.
رئیس محیط زیست شهرستان سیریک گفت: این حادثه در کوههای روستای مهمانی در شکارگاه تنگ گروگ در محدوده روستای سرارو رخ داد.
حسین فراغ دل افزود: در این حادثه به چوپان آسیبی نرسید.
انفجار کپسول گاز ال پی جی در اسلامشهر، پنج نفر را مجروح کرد
انفجار کپسول گاز ال پی جی در اسلام شهر، پنج مصدوم برجای گذاشت۰
ابراهیمی رییس آتشنشانی اسلامشهر گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز، در یک پارکینگ متروکه که به صورت غیر مجاز به عنوان محل تزریق گاز ال پی جی مورد استفاده قرار گرفته بود، به وقوع پیوست.
وی افزود: در این حادثه ۵ نفر بر اثر موج انفجار مجروح شدند که بلافاصله با آمبولانس و یک فروند بالگرد، به مراکز درمانی اعزام شدند.
وی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.
سخنگوی اوژانس تهران خاطرنشان کرد: امداد هوایی نیز به منطقه اعزام شده و این حادثه تا کنون ۵ مصدوم برجای گذاشته است.
پستچی شبانکاره‌ای چک 30 میلیون تومانی را به صاحبش رساند
پستچی شبانکاره‌ای کیف حاوی مدارک و دو چک به مبلغ 30 میلیون تومان را به دست صاحب آن رساند.
محسن مرادی فرد در یک روز کاری وقتی در صندوق پست را باز کرد پس از برداشتن نامه‌ها متوجه وجود یک کیف جیبی با تعدادی مدارک و دو فقره چک در مجموع به مبلغ 30 میلیون تومان در صندوق شد.
وی از طریق مدارک موجود درکیف توانست صاحب چک را که اهل شهرستان تنگستان بود پیدا کند.
صاحب این مدارک پس از تقدیر از پستچی امانتدار شبانکاره‌ای، گفت باورم نمی‌شد که چک‌ها به دستم برسند زیرا بدون تاریخ و در وجه حامل بود.
پنج مصدوم به علت نشتی راکتور اوره در پتروشیمی پردیس عسلویه
مدیر ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: نشتی راکتور اوره پتروشیمی پردیس باعث شد پنج نفر از کارکنان این پتروشیمی دچار گازگرفتگی شوند.
بهرام دشتی نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: این نشتی مربوط به شیر ورودی راکتور بوده است و اکنون شرایط تحت کنترل است.
وی ادامه داد: یکی از پنج مصدوم این حادثه به بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه منتقل شده و چهار نفر دیگر در حال مداوای سرپایی هستند.
دشتی نژاد بیان کرد: مصدومیت این افراد شدید نیست و به زودی درمان می‌شوند.
مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.
مجتمع پتروشیمی پردیـس تولید و عرضـه کننده محصولات آمونیـاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان به شمار می‌رود.
در حال حاضر ظرفیت اسمـی فاز اول و دوم این مجتمع سـالانه حدود دو میلیون و 500 هزار تن اوره (کود شیمیایی) یک میلیون و 360 هزار تن آمونیاک است که بیشتر اوره تولیدی و حدود 150 هزار تن از آمونیاک تولیدی این مجتمع به خارج از کشور صادر می‌شود. چ
دستگیری قاچاقچی حرفه ای با محموله بزرگ هروئین در اردبیل
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از دستگیری قاچاقچی حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر در استان خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از دستگیری قاچاقچی حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر در استان خبر داد.
سرهنگ محمد خیرخواه بشر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با انجام شگردهای پلیسی پی بردند که یکی از قاچاقچیان حرفه ای بومی استان مقادیر قابل توجهی هروئین را از یکی از استان های مرکزی کشور بارگیری و قصد انتقال آن به استان را دارد.
وی افزود: پس از شناسایی خودروی پژو 405 مورد استفاده قاچاقچی و توقیف خودرو، در بازرسی از این خودور 19کیلو و 572 گرم هروئین کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: قاچاقچی دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.
سرهنگ خیرخواه بشر با اشاره به تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، افزود: این طرح به عنوان یکی از ماموریت های مهم ابلاغی با جدیت، مقتدرانه و احساس مسئولیت ویژه اجرا می شود.
یک کشته بر اثر واژگونی خودرو سواری در بروجرد
واژگونی خودرو سواری در بروجرد یک کشته و سه مجروح برجای گذاشت.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی بروجرد گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید که امروز در جاده کمربندی بروجرد نرسیده به پل رودکی رخ داد، سرنشین خانم این خودرو در دم جان باخت و راننده و 2 سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.
مهدی زارعی افزود: علت وقوع حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.
وی گفت: مجروحان این حادثه توسط پایگاه های اورژانس به بیمارستان شهید چمران این شهر منتقل شدند.
سقوط هواپیمای سمپاش در علی آبادکتول
خلبان این هواپیما به بیمارستان منتقل شده است.
یک فروند هواپیمای فوق سبک سمپاش بعدازظهر امروز در علی آبادکتول سقوط کرد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این هواپیما ساعت 15 امروز در روستای بدراق شهرستان علی آبادکتول دچار سانحه شد و سقوط کرد.سقوط هواپیمای سمپاش در علی آبادکتول
علیرضا صیاد افزود: خلبان این هواپیما به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی او خوب است.
صیاد افزود: علت سانحه در دست بررسی است.
مفقود شدن یک نفر در کوههای رابر
خانمی از روستای سیه بنوئیه رابر که برای جمع آوری داروهای گیاهی به کوههای اشکنوئیه رفته بود از دیروز به خانه بازنگشته است.
فرماندار رابرگفت : حدود ساعت ۲۲ دیشب درحین بارندگی شدید ، با اطلاع رسانی اهالی روستا ، نیروهای مفقود شدن یک نفر در کوههای رابرامدادی شهرستان در منطقه حضور پیدا کردند.
سلیمانی با بیان اینکه تاکنون خبری از فرد مفقود شده بدست نیامده است افزود: فقط ساعت ۷ صبح امروز برای دقایقی تلفن همراه وی روشن شده است.
بگفته وی با حضور نیروهای مردمی ، سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی ، هلال احمر و منابع طبیعی جست وجو در منطقه ادامه دارد.
واژگونی مینی بوس گردشگران خارجی با 2 کشته و 18 مجروح
بر اثر واژگونی مینی بوس توریست‌های آلمانی در محور سعادت شهر به شیراز 2 نفر در دم جان باختند و 18 نفر مجروح شدند.
سرهنگ احمد احمدی ، رییس پلیس راه شمال استان گفت: بارندگی در محورهای شمالی و لغزندگی محور سعادت شهر به شیراز موجب واژگونی مینی بوس توریست‌های آلمانی که از تهران به شیراز در حرکت بودند شد.
وی افزود: در این حادثه دو توریست آلمانی در دم جان باختند و 18 نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.
رییس پلیس راه شمال استان علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده عنوان کرد.

حمله پلنگ به چوپان در بخش مرکزی ایرانشهر
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: این چوپان از ناحیه دست و پا دچار جراحت شده است.
هاشمزهی با اشاره به این نکته که سال گذشته بیمه نامه جامع پنگ ایرانی توسط این ارگان منعقد شده است؛ افزود: هزینه درمان و هر گونه خسارت احتمالی به دام ها را بیمه تقبل خواهد کرد.
پلنگ ایرانی با توجه به خشکسالی های اخیر, گونه در حال تهدید محسوب می شود که بنا به اطلاعات اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر نوع بومی آن در حاشیه رودخانه دامن، کوه های سیاهوند، کوه های آهوران و بزمان زیستگاه دارند.
واژگونی خودرو در دامغان با یک کشته
واژگونی خودروی پراید در محور چشمه علی به کیاسر منجر به فوت راننده اش شد‌
در این حادثه که بامداد امروز رخ داد ، یک دستگاه خودروی پراید که از دامغان به سمت کیاسر در حرکت بود واژگون شد .
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : در این حادثه راننده 28 ساله خودرو در دم جان بخت و سرنشین 38 ساله به بیمارستان منتقل شد .
سردار روح الامین قاسمی علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقیله ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد .
این حادثه در کیلومتر 48 محور دامغان - کیاسر رخ داد.
کشف سرقت احشام در گرمسار کمتر از یک هفته
با تلاش ماموران پلیس گرمسار اعضای باند سرقت احشام در کمتر از یک هفته پس از سرقت دستگیر شدند .
فرمانده نیروی انتظامی گرمسار گفت : در پی وقوقع سرقت به عنف در کوهستان های اطراف این شهرستان و به سرقت رفتن 80 راس گوسفند و دام سبک تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی ها را آغاز کردند .
سرهنگ ابوذر قربانی افزود : با تلاش پلیس ، کمتر از یک هفته از وقوع این سرقت دستگیر و گله گوسفندان به ارزش 50 میلیون تومان پیدا شد .
وی گفت : چوپان که از اتباع خارجی بود و اعتیاد به مواد مخدر و سابقه کیفری داشت در این سرقت دخیل بود ، ضمن اینکه مالک گوسفندان به محل نگهداری دام ها سرکشی نمی کرد و این زمینه ای برای وقوع این سرقت بود.
به گفته وی ، از این باند دو دستگاه خودرو باربری و و یک دستگاه خودروی سواری هم کشف شد .
تصادف تریلی و کامیون در جاده میامی - سبزوار با یک کشته
برخورد تریلی باکامیون در محور میامی - سبزوار یک کشته برجای گذاشت.
این حادثه ساعت 6:30 در کیلومر 30 جاده میامی _ سبزوار رخ داد .
بنا به گفته ستوان یکم مجید ناظمی فرمانده پاسگاه بین راهی میامی - سبزوار ، بی توجهی راننده تریلی به جلو ناشی ازخستگی وخواب آلودگی باعث برخورد این خودرو به تریلی و جان باختن راننده تریلی شده است .
پسر بچه 10 ساله در استخر خفه شد
در روستای گوره زار خنداب پسر بچه 10 ساله باسقوط داخل استخر خفه شد.
بنابر اعلام روابط عمومی پلیس استان مرکزی، پسر بچه 10 ساله پس از سقوط در داخل استخر جان خودرا از دست داد.
روابط عمومی پلیس استان ، علت مرگ پسر بچه 10 ساله را سقوط در داخل استخر آب اعلام کرد و افزود : این حادثه عصر روز گذشته در روستای گوره زار از توابع بخش قره چای شهرستان خنداب اتفاق افتاد.

انفجار یک ساختمان مسکونی در اراک
انفجار یک ساختمان مسکونی در اراک یک مصدوم بر جای گذاشت.
نجفی مدیر روابط عمومی آتش نشانی اراک از انفجار یک ساختمان مسکونی و مصدوم شدن یک نفر در این حادثه خبر داد.
نجفی افزود : این حادثه صبح امروز در خیابان داوران اراک رخ داد و آتش نشانان با حضور در محل ، آتش را کنترل و یک مصدوم برجای مانده را خارج کردند.
به گفته وی ، این حادثه به علت تجمع گاز روی داده و علت تامه و نوع گاز(شهری یاخانگی) در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین